2014-09-08, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Japp det stämmer. Delar av den norra fasaden föll delvis i fritt fall när den bärande exteriören under hade kollapsat, det har NIST mycket riktigt redogjort för i sin rapport. Vad är problemet? Delar av wtc1&2 föll också i fritt fall när de lossnade från strukturen, saker som inte sitter fast har nämligen en tendens att göra det.

Ja det är ju precis det jag frågar snömosfiffin din tomte. Varför skäller du på mig för? Citera du fel person bara ormen? Lunga då.
Citera
2014-09-08, 18:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag har ju redan förklarat för dig, vad är det du inte förstår?

“Demolitions are typically very small explosions,” Lerner-Lam says. “And, you wouldn’t record them anyway because they’d typically be aboveground, and too small to observe.” (pg. 63)

Seismologist Arthur Lerner-Lam

[...]But with the charges positioned aboveground instead of within the earth ... the Aladdin implosion didn’t even register on the nearby seismograph at the University of Nevada, Las Vegas, according to geology professor Dave Weide.

Clearly, a demolition’s seismic signature, like its other aspects, is a function of its design. Staggering the detonation of hundreds of charges over time would minimize explosives-induced ground vibrations, which would probably be eclipsed in any case by the relief of strain as tens of thousands of tons of the Towers’ upper sections were severed from their bases, and by the much larger vibrations caused by rubble hitting the ground.

Man kunde väldigt klart och tydligt avläsa när flygplanen kraschade in i tornen och exploderade, så varför skulle man inte kunna mäta explosioner av sprängmedel på samma våningsplan??
Stackars Lerner-lam förresten - först hävdade Alex Jones att LL's avläsningar tydligt visade att det var sprängämnen, vilket LL förstås kraftigt tog avstånd ifrån, och nu hävdar A&e-fånarna att samma LL ändå håller med om att det kan ha varit sprängningar
Citera
2014-09-08, 18:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-Rob
Ja det är ju precis det jag frågar snömosfiffin din tomte. Varför skäller du på mig för? Citera du fel person bara ormen? Lunga då.

Nej, jag antog att du tyckte det var något konstigt att delar av fasaden lossnade och föll, men då gjorde du väl inte det.
Citera
2014-09-08, 18:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Du borde istället fråga dig varför amerikanska staten hemligstämplat informationen kring 9/11. Så länge de undanhåller sanningen går det inte att få svar på dina frågor

Nej, det kan DU undra om du vill - det JAG undrade var:

Hur och när fick man in sprängämnen utan att det märktes?
Hur dolde man explosionerna från seismograferna?
Hur kunde man förhindra att bränderna antände sprängämnena?
Hur kunde man förhindra att de små försvagningssprängningarna antände resten av sprängämnena?
Osv..
Citera
2014-09-08, 18:55
Medlem
Angående "jumpers", finns det någon förklaring till varför en del hoppade och varför de tog av sig kläderna.

Det här var intressant: https://www.youtube.com/watch?v=nAAeiRizAjo
En teori om att det placerat mikrovågor (som en mikrovågsugn)

Här visas exempel på där man använder mikrovågor mot folk, de flyr direkt
http://rt.com/news/weapon-us-microwave-cannon-363/
https://www.youtube.com/watch?v=J1w4g2vr7B4
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-09-08 kl. 19:05.
Citera
2014-09-08, 18:56
Medlem
Citat:
Nej, det kan DU undra om du vill - det JAG undrade var:

Hur och när fick man in sprängämnen utan att det märktes?
Hur dolde man explosionerna från seismograferna?
Hur kunde man förhindra att bränderna antände sprängämnena?
Hur kunde man förhindra att de små försvagningssprängningarna antände resten av sprängämnena?
Osv..

Ägnar du dig medvetet åt debattförstörelse?

Arthur Dent svarade på fråga nr. 2, vilket du knappast kunnat missa.
Därutöver bör du lägga av med att tala nedsättande om A&E. Det stärker inte din trovärdighet och tillför ingenting.
Citera
2014-09-08, 19:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag har ju redan förklarat för dig, vad är det du inte förstår?
...

Citat:
Ursprungligen postat av yegori
Ägnar du dig medvetet åt debattförstörelse?

Arthur Dent svarade på fråga nr. 2, vilket du knappast kunnat missa.
Därutöver bör du lägga av med att tala nedsättande om A&E. Det stärker inte din trovärdighet och tillför ingenting.

Jaha? Och jag har svarat Arthur, vilket du knappast kunde missa.

Men OK, nu har jag kollat upp detta ytterligare (t.ex. i Poular Mechanics bok) och Arthur har helt klart en poäng här. Flygplanens träffar registrerades endast som ungefär 1 på Richterskalan, och det är ju inte särskilt mycket mer än en fis (även om det syns väl på seismografer), så påståendet att ett antal sprängladdningar högt upp i tornen skulle bli nästan omätbara får nog ses som troligt.
Jag backar därför på detta med seismograferna och ger Arthur rätt!
Citera
2014-09-08, 19:16
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Man kunde väldigt klart och tydligt avläsa när flygplanen kraschade in i tornen och exploderade, så varför skulle man inte kunna mäta explosioner av sprängmedel på samma våningsplan??
Stackars Lerner-lam förresten - först hävdade Alex Jones att LL's avläsningar tydligt visade att det var sprängämnen, vilket LL förstås kraftigt tog avstånd ifrån, och nu hävdar A&e-fånarna att samma LL ändå håller med om att det kan ha varit sprängningar

Nej, det hävdar inte A&E, berätta snälla du vad det är du inte förstår så ska jag försöka förklara.
A&E återger detta citat av Lerner-Lam för att visa att sprängningar vid kontrollerade rivningar är för små för att registreras av seismologiska mätningar.

“Demolitions are typically very small explosions,” Lerner-Lam says. “And, you wouldn’t record them anyway because they’d typically be aboveground, and too small to observe.”

Detta är alltså vad NIST ger som skäl till att inte leta efter explosivt material, att det inte gav seismologiska utslag, vilket vi alltså kan slå fast är en extremt osäker metod.
Citera
2014-09-08, 19:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHateThisPlanet
bevis? det är ett faktum att bankerna tjänar pengar på krig då staten är tvingad att låna

Goddag yxskaft....jag bad om bevis för att alla utredare var anställda av NWO och du börjar yra om banker....
Citera
2014-09-08, 19:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om du bara ansträngde dig något för att läsa på om vad CD innebär så hade du förstått bättre.
Det är väldigt simpelt - rasera en byggnad efter vissa specifika önskemål
Kan det bli mer pinsamt? Du får mängder med skäl som talar emot cd....och så svarar du så här.

Schack matt, kallas det.
Citera
2014-09-08, 19:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-Rob
1. Freefall. Jag påstår att det är freefall och NIST har erkänt freefall i mitten av kollapsen för man tvingades till slut medge att åtminstone 25% av global collapse var i freefall. Experter på CDs säger att det är freefall. A&E och tusentals andra exprter säger att det är freefall. Jag säger att det är freefall. Snake har tex sagt att det är delvis freefall.

Så det är bara du som förnekar freefall isåfall snömosfiffin så förklara då varför du förnekar något som alla andra redan har kommit fram till för länge sen? Och varför du förnekar freefall i global collpase, vad grundar du det på? Eftersom din slutsats motsäger alla är det nu dags att du förklarar dig?

Bara för att göra det lätt så tar vi en liten punkt åt gången så nu pratar vi bara om freefall sen tar vi resten.

Ursäkta mig, men exakt när har jag förnekat att wtc7 föll nära freefall??? Kanske sugen på att citera mig? Och om du inte kan det, kanske ta tillbaka ännu ett strawman-argument?

Läsförståelsen alltjämt på topp, ser jag.

Vad jag har ifrågasatt sedan början (vilket borde ha framgått om det inte vore för dina, låt oss säga, mentala begränsningar) är att "nära freefall" bara går att få ihop med cd. Jag har väntat bra länge på att du ska ge belägg för detta.
Citera
2014-09-08, 19:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, det hävdar inte A&E, berätta snälla du vad det är du inte förstår så ska jag försöka förklara.
A&E återger detta citat av Lerner-Lam för att visa att sprängningar vid kontrollerade rivningar är för små för att registreras av seismologiska mätningar.

“Demolitions are typically very small explosions,” Lerner-Lam says. “And, you wouldn’t record them anyway because they’d typically be aboveground, and too small to observe.”

Detta är alltså vad NIST ger som skäl till att inte leta efter explosivt material, att det inte gav seismologiska utslag, vilket vi alltså kan slå fast är en extremt osäker metod.
Läs inlägget ovanför ditt svar
Jag håller med om att det inte är mycket till skäl om detta stämmer, inte heller att man tittat på bilder eller vad du skrev tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in