2012-08-14, 22:47
Medlem
As Hitler said, the greater the lie, the easier it is to fall for it.
Citera
2012-08-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neozz
As Hitler said, the greater the lie, the easier it is to fall for it.

Hitler sa inte det. Göbbels däremot. Och han har blivit felciterad.
http://en.wikiquote.org/wiki/Joseph_Goebbels#Misattributed
http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Lie
Citera
2012-09-08, 22:19
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-oBENGTo-o
Visst kan man bli frustrerad att se så många som fortfarande kärvat fast i mikroskopiska detaljer om stålets exakta temperatur utan att för en sekund lyfta ögonbrynen för vilka som låg bakom och vilka som VERKLIGEN utförde attentatet för snart 11 år sen!

Det har du rätt i, men innan konsensus råder är det i detaljerna sanningen vilar och den vägen måste vandras innan de skyldiga kan nagelfaras. Ett bra och lyckosamt exempel på detta är A&E:s dokumentär 9/11: Explosive Evidence - Experts Speak Out som genom att studera detaljer har blivit PBS:s tredje mest sedda dokumentär. Om PBS kan man på Wikipedia läsa att "PBS is the most prominent provider of television programs to U.S. public television stations, distributing series such as PBS NewsHour, Masterpiece, and Frontline. Since the mid-2000s, Roper polls commissioned by PBS have consistently placed the service as America's most-trusted national institution."
Först och främst måste folk inse att utredningen som gjordes (efter starka påtryckningar!) är korrumperad.
Men jag håller med dig, det är frustrerande att tjafsa om skillnader i grader när diskussionen egentligen borde handla om vilka straff som borde utdelas till de skyldiga.
Citera
2012-09-09, 00:04
Medlem
j1nxs avatar
Vad var klockan i Sverige när det hela utspelade sig? Måste varit på eftermiddagen? Hur länge varade själva grejen från att första planet träffade tills tornens fall?
Citera
2012-09-09, 01:01
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j1nx
Vad var klockan i Sverige när det hela utspelade sig? Måste varit på eftermiddagen? Hur länge varade själva grejen från att första planet träffade tills tornens fall?

I Sverige var klockan strax i kring 15:00, tror jag. Norra tornet träffades 8:46:30, WTC7-byggnaden (som inte träffades av ett plan) föll 5:20 (pm).
Citera
2012-09-09, 01:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Herregud, inte för att vara taskig, men du vet inte ens när det hände - vad tror du att du kan tillföra den här tråden på många tusen kommentarer om du inte ens har en aning om grunderna? Och vad tror du svaret på din fråga skulle förändra? - Klockan var 12 i sverige - alltså var det eunucker utklädda till ryska lönnmördare som hade planerat ut termitbomber i WTC... nä...
Citera
2012-09-09, 01:24
Medlem
j1nxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Herregud, inte för att vara taskig, men du vet inte ens när det hände - vad tror du att du kan tillföra den här tråden på många tusen kommentarer om du inte ens har en aning om grunderna? Och vad tror du svaret på din fråga skulle förändra? - Klockan var 12 i sverige - alltså var det eunucker utklädda till ryska lönnmördare som hade planerat ut termitbomber i WTC... nä...
Är du dum på riktigt eller låtsades du bara? Jag frågade när det hände, och eftersom det tillhör ämnet så frågade jag här. Att jag tillfört tråden med något speciellt har jag aldrig sagt. Vad min fråga skulle förändra vet jag inte heller. Personen som svarade på mitt inlägg före dig gick det lite lättare för. ETT.SIMPELT.JÄVLA.SVAR. Det var vad jag ville ha.
Citera
2012-09-09, 10:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är du dum på riktigt eller låtsades du bara? Jag frågade när det hände, och eftersom det tillhör ämnet så frågade jag här. Att jag tillfört tråden med något speciellt har jag aldrig sagt. Vad min fråga skulle förändra vet jag inte heller. Personen som svarade på mitt inlägg före dig gick det lite lättare för. ETT.SIMPELT.JÄVLA.SVAR. Det var vad jag ville ha.

Google?
Citera
2012-09-09, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det fetade.
Citera
2012-09-09, 11:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Det fetade.

Det var ett exempel - inte ett svar, men du har rätt, jävligt otydligt av mig - blir så ibland när man är fuller
Citera
2012-09-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
I Sverige var klockan strax i kring 15:00, tror jag. Norra tornet träffades 8:46:30, WTC7-byggnaden (som inte träffades av ett plan) föll 5:20 (pm).

Kanske lite OT, men ändå....:
Var på resa i jobbet och skulle flyga från Arlanda på eftermiddagen.
Jag flög mycket då och hade ett sådant där "guldkort" så jag fick vara i den "fina" loungen.
Satt där och fördrev lite tid, men kände att stämningen blev lite "tryckt", och det stod mycket folk runt TV:n i taket...
Såg då dom två tornen brinna, och det rapporterades om kapade plan som flugit in i tornen.
Plötsligt var det "go to gate" och jag bordade mitt flyg, och det var inga konstigheter, men det skulle ju bli ändring på det ganska snart....

/T
Citera
2012-09-10, 20:34
Medlem
911

Jag har aldrig hört någon säga det uppenbara. Det var ju 4 plan (eller något annat flygande), varav ett in i pentagon. 3 kåkar som var apterade för controlled demolition, så det som hände i Shanksville måste ha varit menat för building #7. Det kan ha störtat pga ngt fel, eller blivit nerskjutet av misstag. Två våningsplan hyrdes av FBI och CIA och inrymde många års utredningar om bl a mångmiljardbedrägerier i Enron och utgjorde ett hot mot många toppskiktare. Utan flygplanskrasch var dom ändå tvungna att spränga kåken. Det hade nog varit omöjligt att plocka bort allt sprängmedel utan upptäckt. Man kan tänka sig att det svors en del när de insåg att ett plan var ute ur spelet. Building #7 har ju också visat sig vara det som är svårast att förklara, och fått många att vakna. Farligt för dom när vi blir tillräckligt många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in