2012-06-29, 18:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diana-II
Hur tänker du då?[en massa text]
Jag hade ett par korta enkla frågor som inte är ett dugg beroende av om WTC7 föll pga. skador från nedfallande bråte/långvarig brand eller om det var termit eller atombomber. Rasorsaken är fullständigt irrelevant för min första fråga.

Då tar vi det en gång till: Då de några timmar tidigare hade sett WTC1 och 2 rasa och med tanke på bränderna i WTC7 och dess mekaniska skador, är det då konstigt om de var rädda att även WTC7 skulle rasa? Ett enkelt nej räcker men svarar du ja så vill jag att du utvecklar varför det vore så konstigt.

Fråga 2 och svara med något vettigt den här gången: Tror du att konspiratörerna skickade ut något manus till media innan eller? Om du tror det så varför gjorde de det?

Du borde inse hur vansinnigt det är att tro något sådant. Om otaliga journalister fick förhandsinfo från konspiratörerna så måste de lita 100 % på att ingen av dessa skvallrar om att de fick infon. Mins då att pressen gick ut med nyheten om Project Jennifer trots att CIA vädjade att de skulle vänta med det. Det finns bara nackdelar med ett sådant manusutskick, inga fördelar. Alla såg hur husen rasade så de behövde verkligen inget manus. Snälla, börja tänka nu!
Citera
2012-06-29, 19:38
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Då tar vi det en gång till: Då de några timmar tidigare hade sett WTC1 och 2 rasa och med tanke på bränderna i WTC7 och dess mekaniska skador, är det då konstigt om de var rädda att även WTC7 skulle rasa? .

Ser man ifrån WTC 7 /baksida så är det en mängd rökvolym som väller ut? Tidpunkt? http://drjudywood.com/articles/dirt/pics/image001.jpg
Detta ser man inte lika tydligt ifrån framsidan, eftersom vinden blåste åt ett håll.Vad jag vill säga är att hur "de" visste via dessa omständigheter med stor rök utan flammor att huset även skulle rasa (innan de rasade)är för mig obegripligt.

1)Byggnaden var åtgången ,de brann på några våningsplan och vällde ut grå rök men detta är inte anledning nog för att kollapsa på det högst märkligaste sätt ingen byggnad har gjort från romarnas tid och hitåt.

Citat:
Fråga 2) och svara med något vettigt den här gången: Tror du att konspiratörerna skickade ut något manus till media innan eller? Om du tror det så varför gjorde de det?

Inget "manus"däremot så gick det ut ett rykte ifrån allmänheten;brandmyndigheter,polisen,millitärer,po litiker osv ,vilka informerade media. Ja,någon har gjort detta.
Utifall att det var om förhandsinformation tror jag detta kan ha berått på att informationshetsen och kommunikationen kom av sig lite med alla elektronstörningar,då snabbades nyhetsankrarna på lite grann med skvallerpressen & pumpade ryktesspridarna,så att tv-tittarna skulle bli nöjda med den första informationsinjektionen."Att fela är mänskligt".
Senast redigerad av diana-II 2012-06-29 kl. 19:58.
Citera
2012-07-01, 23:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diana-II
Ser man ifrån WTC 7 /baksida så är det en mängd rökvolym som väller ut? Tidpunkt? http://drjudywood.com/articles/dirt/pics/image001.jpg
Detta ser man inte lika tydligt ifrån framsidan, eftersom vinden blåste åt ett håll.Vad jag vill säga är att hur "de" visste via dessa omständigheter med stor rök utan flammor att huset även skulle rasa (innan de rasade)är för mig obegripligt.

1)Byggnaden var åtgången ,de brann på några våningsplan och vällde ut grå rök men detta är inte anledning nog för att kollapsa på det högst märkligaste sätt ingen byggnad har gjort från romarnas tid och hitåt.

Inget "manus"däremot så gick det ut ett rykte ifrån allmänheten;brandmyndigheter,polisen,millitärer,po litiker osv ,vilka informerade media. Ja,någon har gjort detta.
Utifall att det var om förhandsinformation tror jag detta kan ha berått på att informationshetsen och kommunikationen kom av sig lite med alla elektronstörningar,då snabbades nyhetsankrarna på lite grann med skvallerpressen & pumpade ryktesspridarna,så att tv-tittarna skulle bli nöjda med den första informationsinjektionen."Att fela är mänskligt".
Nu får du sluta göra dig dummare än du är. Tycker du den röken tyder på att det var små bränder? Här är en film där du ser mycket omfattande bränder. Reportern spekulerar även om att den kanske kommer att rasa. Det hade han kanske inte gjort om det var första gången han såg en brinnande skyskrapa men så har han på något lustigt sätt just lärt sig vad som kan hända med brinnande skyskrapor.

Och om du vevar igång tankeapparaten nu så kanske du kan lista ut att brandkåren inte bara stod och tittade på röken. De hade sina gubbar inne i byggnaden och visste precis hur mycket det brann och att de nog inte skulle klara att släcka allt.

Jag vet inte om du försökte rationalisera utskickandet av ett manus med ditt sista stycke. Det låter mest förvirrat.
Citera
2012-07-02, 18:08
Medlem
diana-IIs avatar
Citat:
Tycker du den röken tyder på att det var små bränder? Här är en film där du ser mycket omfattande bränder..

Vilken film,de jag länkat?
1) Ja,WTC 7 "brann", och detta är mindre tydligt på framsidan än på baksidan,jag länkade detta bara för att jag själv tycker att man beskrivit WTC 7 brandens omfattning från inget alls tilll mycket,vilket är lite ensidigt ifrån två halvor.

Citat:
De hade sina gubbar inne i byggnaden och visste precis hur mycket det brann och att de nog inte skulle klara att släcka allt.

Man vet inte alls inte egentligen exakt hur mycket elden spred sig innan kollapsen.Det var inga brandmän där alls som rapporterade.Man utgår istället ifrån att braden spred sig överallt,"annars skulle inte byggnande rasat ihop."(Däremot fanns det en gasläcka man heller inte stängde av men oroade sig för.)
Det är inte så att myndigheterna har full koll bara för att de låtsas,tror herr Skunk att myndigheter och stat repressenterar ansvarsfulla föräldrar eller GUd?

2)Tjock rök välde ut ifrån bägge tornen,trots att brandstäderna var relativt små.Detta är också märkligt Vad brann egentligen?Fanns det en liknande situation med WTC 7?

Om man med klart och opåverkat förstånd studerar dessa autentiska foton ifrån högen av WTC 7.
http://drjudywood.com/articles/DEW/dewpics/Image219.jpg
http://drjudywood.com/articles/DEW/dewpics/Image218.jpg

Om elden var så omfattande varför har inte isolering och takbjälkar och brunnit mer.I min värld är det väl sådant som angrips först?

Min hjärna säger att den tjocka röken bestod av b l.a byggnadens järnkonstruktion och innanmätet av detta.Det är det enda som kan förklara den låga signalen och resterande korthus av fasadpapp.

Citat:
Jag vet inte om du försökte rationalisera utskickandet av ett manus med ditt sista stycke. Det låter mest förvirrat.

Bla bla bla ,förutsäg själv något i media nästan gång ,ja så får vi se vilken uppståndelse det kommer att bli.
Senast redigerad av diana-II 2012-07-02 kl. 18:41.
Citera
2012-07-11, 10:40
Bannlyst
Tjena grabbar, är det lugnt om man joinar tråden? Har just börjat läsa in mig på 9/11 på riktigt och tänkte inleda med att kartlägga olika motivbilder. Kanske kan ni kommentera och fylla på? De jag ser skikta upp sig i nuläget är.

1 - Al Qaida vill straffa USA för deras närvaro på arabiska halvön, deras stöd till Israel och deras syndiga västerländska livsstil.

2 - USA vill legitimera ett "War on Terror" som egentligen är ett "Conquest for oil".

3 - Israel vill förvandla sina fiender till USA:s fiender i en gigantisk false-flag operation som stärker Israels position som utpost i Mellanöstern. Man vill även demonstrera sin makt inför USA.

De möjliga gärningsmännen blir då:

Al Qaida (ISI kan ingå)
CIA/USA
Mossad/Israel

Kanske kan de hänga ihop? Al Qaida och Bin Laden är som vi alla vet från början en CIA-produkt i syfte att stävja Sovjets invasion av Afghanistan. CIA och Mossad samarbetar på regelbunden basis. CIA har hög insyn i ISI.

Vad tror ni?
Citera
2012-07-14, 19:36
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Kanske kan de hänga ihop? Al Qaida och Bin Laden är som vi alla vet från början en CIA-produkt i syfte att stävja Sovjets invasion av Afghanistan. CIA och Mossad samarbetar på regelbunden basis. CIA har hög insyn i ISI.

Vad tror ni?

Jag tror de hänger ihop och att samtliga var inblandade, tex så vet man att pengar skickades från Pakistan till Atta men detta är inget som togs upp i 9/11 Commission Report, vilka som finansierade var tydligen inte så viktigt.

http://globalresearch.ca/articles/CHO206A.html

The FBI confirmed in late September, in an interview with ABC News (which went virtually unnoticed) that the 9-11 ring leader, Mohammed Atta, had been financed from unnamed sources in Pakistan:
"As to September 11th, federal authorities have told ABC News they have now tracked more than $100,000 from banks in Pakistan, to two banks in Florida, to accounts held by suspected hijack ring leader, Mohammed Atta. As well . . . "Time Magazine" is reporting that some of that money came in the days just before the attack and can be traced directly to people connected to Osama bin Laden. It's all part of what has been a successful FBI effort so far to close in on the hijacker's high commander, the money men, the planners and the mastermind."9
The FBI had information on the money trail. They knew exactly who was financing the terrorists. Less than two weeks later, the findings of the FBI were confirmed by Agence France Presse (AFP) and the Times of India, quoting an official Indian intelligence report (which had been dispatched to Washington). According to these two reports, the money used to finance the 9-11 attacks had allegedly been "wired to WTC hijacker Mohammed Atta from Pakistan, by Ahmad Umar Sheikh, at the instance of [ISI Chief] General Mahmoud [Ahmad]." 10 According to the AFP (quoting the intelligence source):
"The evidence we have supplied to the U.S. is of a much wider range and depth than just one piece of paper linking a rogue general to some misplaced act of terrorism." 11
Citera
2012-07-15, 18:50
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Tjena grabbar, är det lugnt om man joinar tråden? Har just börjat läsa in mig på 9/11 på riktigt och tänkte inleda med att kartlägga olika motivbilder. Kanske kan ni kommentera och fylla på? De jag ser skikta upp sig i nuläget är.

1 - Al Qaida vill straffa USA för deras närvaro på arabiska halvön, deras stöd till Israel och deras syndiga västerländska livsstil.

2 - USA vill legitimera ett "War on Terror" som egentligen är ett "Conquest for oil".

3 - Israel vill förvandla sina fiender till USA:s fiender i en gigantisk false-flag operation som stärker Israels position som utpost i Mellanöstern. Man vill även demonstrera sin makt inför USA.

De möjliga gärningsmännen blir då:

Al Qaida (ISI kan ingå)
CIA/USA
Mossad/Israel

Vad tror ni?

Motivbild 2 är naturligtvis den mest osannolika.
Citera
2012-07-16, 00:13
Medlem
Kan någon visa hur vingarna från planet som kraschade in i Pentagon har skadat byggnaden?
Citera
2012-07-16, 05:10
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Kan någon visa hur vingarna från planet som kraschade in i Pentagon har skadat byggnaden?

https://sites.google.com/site/wtc7lies/PentWingHole.jpg

Åh herregud...nu citerar man Judy Wood igen i tråden... snacka om att det går bakåt
Senast redigerad av Försöksdjur 2012-07-16 kl. 05:13.
Citera
2012-07-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
https://sites.google.com/site/wtc7lies/PentWingHole.jpg

Åh herregud...nu citerar man Judy Wood igen i tråden... snacka om att det går bakåt

Tack för det, har letat runt lite men hittade inget.
Citera
2012-08-12, 03:12
Bannlyst
Tjaba på er foliehattar (antingen för att ni stöder den officiella versionen eller för att ni stöder konspirationsteorin)!

Jag har precis kollat på Jesse Venturas konspirationsprogram om 11 september och vad som hände med Pentagon http://www.youtube.com/watch?v=MZtZro30Dzk&feature=relmfu. Även om själva programmet påminner lite om en film med Steven Seagal så tar den fram en del intressanta tankar.
Citera
2012-08-12, 04:13
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag hade ett par korta enkla frågor som inte är ett dugg beroende av om WTC7 föll pga. skador från nedfallande bråte/långvarig brand eller om det var termit eller atombomber. Rasorsaken är fullständigt irrelevant för min första fråga.

Då tar vi det en gång till: Då de några timmar tidigare hade sett WTC1 och 2 rasa och med tanke på bränderna i WTC7 och dess mekaniska skador, är det då konstigt om de var rädda att även WTC7 skulle rasa? Ett enkelt nej räcker men svarar du ja så vill jag att du utvecklar varför det vore så konstigt.

Fråga 2 och svara med något vettigt den här gången: Tror du att konspiratörerna skickade ut något manus till media innan eller? Om du tror det så varför gjorde de det?

Du borde inse hur vansinnigt det är att tro något sådant. Om otaliga journalister fick förhandsinfo från konspiratörerna så måste de lita 100 % på att ingen av dessa skvallrar om att de fick infon. Mins då att pressen gick ut med nyheten om Project Jennifer trots att CIA vädjade att de skulle vänta med det. Det finns bara nackdelar med ett sådant manusutskick, inga fördelar. Alla såg hur husen rasade så de behövde verkligen inget manus. Snälla, börja tänka nu!
Mekaniska skador?

Konspiratörerna?

Är du säker på att du skriver i rätt tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in