Citat:
Ursprungligen postat av Flipp-Flopp
Bevisen från "din sida" brukar vara ungefär så här:
Det var en kontrollerad sprängning pga:
- Liknar kontrollerad sprängning pga symmetri (De kollapsar inte symmetriskt - byggnadskollapsen börjar där skadorna är som mest)
- Stål smälter inte vid de aktuella temperaturerna (Stålet behöver inte smälta för att kollapsa utan det försvagades kraftigt vid de temp - detta är helt uppenbart och sedan länge bevisat)
- Kollaps nära fritt fall (helt uppenbart inte nära fritt fall vilket man enkelt ser då husrester vid sidan faller snabbare än huset)
Alla de ovanstående påståendena är helt felaktiga och hur enkla som helst att motbevisa. Så era "bevis" finns inte. Man ser inte heller några bomber eller explosioner vilket är ett motbevis på denna galna idé.
Märkligt hur allt antingen är svart eller vitt i din värld och hur snabbt du lägger ord i min mun utan att jag ens yttrat mig om saken.
Om vi ska fortsätta att diskutera med varann så ber jag dig att jag ska slippa stå till svars för andras teorier och tankar, jag kan inte stå för dom.
Tröttsamt att ens behöva förklara det...
Citat:
Sen så är inte varje våning i en 4000 meter hög byggnad byggd för att hålla upp alla dessa 4000 meter. De designas enbart för att hålla upp den massan som är ovanför aktuell våning. Så våningarna i mitten av skrapan är bara byggd för att hålla upp de sista 2000 metrarna. Sista våningen är inte byggd för att ta någon tyngre last ovanifrån.
Men detta spelar egentligen ingen roll:
Spelar ingen roll hur starkt man bygger... En enskild våning håller inte för en fallande skyskrapa 84 meter hög, det säger sig självt.
Fattar du inte hur högt det är?
Jo, jag är medveten om det.
Du verkar tro att om man river ett bärande element i en konstruktion bestående av totalt runt 50 bärande element så pulveriserar hela konstruktionen...
Citat:
Vad menar du? Vad är då bevisen för att det var en kontrollerad demolering? Inga? Ni har alltså bara hittat på denna idé helt utan belägg?
All bevisning ni har är ju även felaktigt uppbyggd, den officiella utredningen (läs man har misstänkt och trott) har ju uppenbara brister men den ska ju givetvis ätas med hull och hår och allting som alla andra misstänker och tror är fel... Det är ett resonemang som jag har svårt för.
Lite som när de som hävdade att jorden var rund och dessutom inte alls var universums medelpunkt brändes på bål för att dom öppnade munnen.