Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Så skuldfrågan är helt ointressant för dig? Du anser dig alltså vara nöjd så länge som det inte går att bevisa en insider koppling. Då blir det väl för dig att hålla tummarna för att någon aldrig finner någon sådan. Sedan att de inte går att säga vem som egentligen gjorde vad spelar ju om jag ska förstå dig rätt ingen roll.
Nej, det var inte vad jag skrev. Jag noterade att du nu ansåg att det var ansvarsfrågan som var det viktiga. Inte eventuella bomber. Anser du nu att det inte behöver utredas om det fanns sprängmedel i tornen?
Och som jag skrivit många gånger innan, jag är fullständigt övertygad om att man mörkade så mycket man kunde för att dölja hur jävla klantiga vissa personer visade sig vara. En
Cover-you-ass-operation om du så vill.
Visst, det kan utredas i evighet om vem som visste vad, borde veta, aldrig fick veta och sedan gjorde missbedömningar utifrån vad det visste, inte visste, borde vetat, glömde fråga. Men oavsett kommer vare sig du eller jag få veta exakt.
Det enda rimliga konspirationsscenariot är att vissa personer lät allting hända utan att agera precis som vi såg 9/11. Men truthersrörelsen har aldrig brytt sig om att leta efter det enkla utan istället mulat sig själva med snömos om nedskjutna flygplan, kärnvapen, målarsprängmedel och andra idiotiska saker.