2009-05-21, 14:44
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag tror inte att den är fejk, jag pekar på att de drar slutsatser som de inte underbyggt på ett korrekt sätt. Eller ens på ett inkorrekt sätt. De har inte testat ämnet de hävdar att de hittat.
eehh jo
hela rapporten är fyllt med olika tester och analyser av ämnet. Läs.

Citat:
De har, som Andy Horsewell påkerar, hittat ämnen som generellt är vanligt förekommande i byggbränder.
Nix.
Detta ämne förekommer inte inom byggbranshen. Det har inte hittats i eller kring byggnader över huvud taget förän nu. Varför är det så tror du?
Citat:
..men faktum är att den rapport Jones gjort inte bevisar att nanotermit användes.
Rapporten visar bortom allt tvivel att det rör sig om en ovanlig typ av thermite med karakteristiska egenskaper väldigt lik känd nanothermite. Kommerciell thermite kan helt enkelt inte reagera på samma sätt som det nanothermite material som hittades i wtc dammet.
Citera
2009-05-21, 15:05
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Nanothermite användes med största sannolikhet vid kollapsen av byggnaderna på något sätt. Det är därför de faller nära frifallhastighet och den nedre delen av byggnaderna inte tycks ge något motstånd alls i kollapsen, som att det bara fanns luft där.
Hur lång tid menar du att raset borde ha tagit i fall undre delen inte varit försvagad av Nanothermite?
Citera
2009-05-21, 15:12
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
eehh jo
hela rapporten är fyllt med olika tester och analyser av ämnet. Läs.

Då förstår du inte den vetenskapliga metoden. Jag är lessen, men jag tror inte det går att komma så mycket längre. Nanotermit är inte ett ämne, det är en sammansättning av ämnen.

Jag bad fö dig i den andra tråden att visa vilka referensexperiment de gjorde med nanotermit. Du kunde inte visa några, helt enkelt eftersom Jones och Harrit inte referenstestat med nanotermit.

Citat:
Nix.
Detta ämne förekommer inte inom byggbranshen. Det har inte hittats i eller kring byggnader över huvud taget förän nu. Varför är det så tror du?

Återigen, du förstår inte vad Jones och Harrit har gjort. Du förstår inte hur kemiska analyser görs och heller inte att nanotermit inte är ett "ämne". Det är en sammansättning av flera ämnen.
Senast redigerad av SLOB 2009-05-21 kl. 15:21.
Citera
2009-05-21, 15:14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Så skuldfrågan är helt ointressant för dig? Du anser dig alltså vara nöjd så länge som det inte går att bevisa en insider koppling. Då blir det väl för dig att hålla tummarna för att någon aldrig finner någon sådan. Sedan att de inte går att säga vem som egentligen gjorde vad spelar ju om jag ska förstå dig rätt ingen roll.
Nej, det var inte vad jag skrev. Jag noterade att du nu ansåg att det var ansvarsfrågan som var det viktiga. Inte eventuella bomber. Anser du nu att det inte behöver utredas om det fanns sprängmedel i tornen?

Och som jag skrivit många gånger innan, jag är fullständigt övertygad om att man mörkade så mycket man kunde för att dölja hur jävla klantiga vissa personer visade sig vara. En Cover-you-ass-operation om du så vill.
Visst, det kan utredas i evighet om vem som visste vad, borde veta, aldrig fick veta och sedan gjorde missbedömningar utifrån vad det visste, inte visste, borde vetat, glömde fråga. Men oavsett kommer vare sig du eller jag få veta exakt.
Det enda rimliga konspirationsscenariot är att vissa personer lät allting hända utan att agera precis som vi såg 9/11. Men truthersrörelsen har aldrig brytt sig om att leta efter det enkla utan istället mulat sig själva med snömos om nedskjutna flygplan, kärnvapen, målarsprängmedel och andra idiotiska saker.
Citera
2009-05-21, 15:39
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Jag bad fö dig i den andra tråden att visa vilka referensexperiment de gjorde med nanotermit. Du kunde inte visa några, helt enkelt eftersom Jones och Harrit inte referenstestat med nanotermit.
De jämför känd typ av nanothermite med substansen funnet i dammtesten och de stora likheterna som existerar går inte att förneka.

Citat:
Återigen, du förstår inte vad Jones och Harrit har gjort. Du förstår inte hur kemiska analyser görs och heller inte att nanotermit inte är ett "ämne". Det är en sammansättning av flera ämnen.
Varför hakar du upp dig på en diskussion om man kan kalla nanothermite ett ämne eller ej, slut på argument?
Jag har ju klart visat att du om du läst rapporten att du läst den väldigt löst för de har som sagt visat att allt pekar på att ämnet/substansen funnet i wtc dammtesten är någon typ nanothermite. Du har förstås ingen förklaringer för hur detta sällsynta explosiva ämne kan finnas i wtc dammet.
Citera
2009-05-23, 13:12
Bannlyst
Citat:
De jämför känd typ av nanothermite med substansen funnet i dammtesten och de stora likheterna som existerar går inte att förneka.

Varför hakar du upp dig på en diskussion om man kan kalla nanothermite ett ämne eller ej, slut på argument?
Jag har ju klart visat att du om du läst rapporten att du läst den väldigt löst för de har som sagt visat att allt pekar på att ämnet/substansen funnet i wtc dammtesten är någon typ nanothermite. Du har förstås ingen förklaringer för hur detta sällsynta explosiva ämne kan finnas i wtc dammet.

Då förstår du väl också att termit i sig är en sammanslagning av metalloxider och aliminium? Du pratar om substansen, jag låter dig själv räkna ut vad det betyder.
Citera
2009-05-23, 16:51
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Då förstår du väl också att termit i sig är en sammanslagning av metalloxider och aliminium? Du pratar om substansen, jag låter dig själv räkna ut vad det betyder.
på mikronivå möjligtvis
du kan prata om dynamit eller om gröt som en substans också grovt sett
jag låter dig räkna ut vad det betyder..
Citera
2009-05-23, 18:31
Bannlyst
Citat:
på mikronivå möjligtvis
du kan prata om dynamit eller om gröt som en substans också grovt sett
jag låter dig räkna ut vad det betyder..

Att du inte vet vad du pratar om?
Citera
2009-05-23, 21:20
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Nej, de kan inte åtalas för det. De har inte vittnat inför domstol under ed om var de har tagit dammprover, det är nonsens. Förövrigt togs de inte "från wtc tornen", utan från områden runt omkring. Två av dem flera kvarter från tornen, ett ända från Brooklynbron. De togs innifrån lägenheter, från ett räcke och från tvätt. Du kan hålla på och tjafsa om det här hur mycket du vill, det gör inte dessa prover mer valida för det. Dessutom tog det flera år, i ett fall sju år, innan Jones fick tag i dem. De har noll och intet vetenskapligt värde.
Finns det någon bild på Jones? För han verkar ju vara dummare än Jan Långben. Detta lilla äventyr är i klass med Leuchters provtagning från gaskammarväggar.
Citera
2009-05-24, 20:03
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Finns det någon bild på Jones? För han verkar ju vara dummare än Jan Långben. Detta lilla äventyr är i klass med Leuchters provtagning från gaskammarväggar.

Japp, de är samma andas barn. Här är han:

http://www.worldproutassembly.org/images/steven-jones.jpg
Citera
2009-05-24, 20:48
Medlem
Azzabrazzas avatar
Rationalitet gissar jag att herrarna menar.
Citera
2009-05-24, 20:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Japp, de är samma andas barn. Här är han:

http://www.worldproutassembly.org/images/steven-jones.jpg
Herregud! Han ser som en disneyfigur med den charmiga potatisnäsan. Men jag är lite besviken. Jag förväntade mig att han skulle skela och dregla lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in