Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-13, 07:24
  #1261
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Kan jag? Texten publicerades i artikeln "Extermination" i boken Auschwitz, camp hitlérien d'extermination av Józef Buszko från 1978. Vid tillfället hade Piper jobbat på muséets historieavdelning sen 60-talet.



Så "forskaren" måste skriva det som enligt lag är stadfäst? Uppfattat!



Varför slängde sig då västerländska forskare med samma siffra, helt utan bevis?

Ehhh du är inte gammal va? Så du hann uppleva Warszawa pakten? Varför tro du plakatet i lägret ändrades först efter järnridån gick ner?
Citera
2020-12-13, 07:31
  #1262
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ehhh du är inte gammal va? Så du hann uppleva Warszawa pakten? Varför tro du plakatet i lägret ändrades först efter järnridån gick ner?
Den officiella siffran är den som ska följas, nämnas och omskrivas - finns ingen anledning i att gräva i det. Spelar ingen roll om det var en eller hundra miljoner, förintelsen är lika hemsk ändå. Minnet av nazisternas förintelse ska driva agendan om den vita rasens utspädning, nationerna ska avvecklas och vårt överflöd (som kan bygga vapen) ska delas ut till fattiga.
Citera
2020-12-13, 08:22
  #1263
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmannen
Den officiella siffran är den som ska följas, nämnas och omskrivas - finns ingen anledning i att gräva i det. Spelar ingen roll om det var en eller hundra miljoner, förintelsen är lika hemsk ändå. Minnet av nazisternas förintelse ska driva agendan om den vita rasens utspädning, nationerna ska avvecklas och vårt överflöd (som kan bygga vapen) ska delas ut till fattiga.

Nu vet jag inte hur mycket du vet om detta. Men lägret hade en tavla där det står följande typ att 4 miljoner personer (OBS EJ ENDAST JUDAR)föll offer för tyskarnas terror.
Den ändrades senare efter berlin murens fall till 1,1 miljoner föll offer för tyskarnas terror. Polen vågade ej ändra den innan på grund det var den officella siffran för sovjetunionen.

Sovjetunionen räknade med alla ryssar som dog där innan där också, det innan som lägret räknades som KZ/dödsläger. De ville "skruva upp" den siffran till 4 miljoner (inte endast judar). Men förnekare menar det är bevis för det är inte sant om förintelsen.
Citera
2020-12-13, 20:17
  #1264
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ehhh du är inte gammal va? Så du hann uppleva Warszawa pakten? Varför tro du plakatet i lägret ändrades först efter järnridån gick ner?

Ingen seriös forskare hade publicerat eller underblåst fantasisiffran 4 miljoner. Piper är inte och har aldrig varit en seriös forskare. Men det är väl rätt talande att det är helt okej att ljuga om man enligt "lag" (vilken lag?) måste. Typ som dagens förintelseforskare, så att säga.

Men jag undrar fortfarande varför ansedda västerländska forskare använda siffran.
Citera
2020-12-14, 06:15
  #1265
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Ingen seriös forskare hade publicerat eller underblåst fantasisiffran 4 miljoner. Piper är inte och har aldrig varit en seriös forskare. Men det är väl rätt talande att det är helt okej att ljuga om man enligt "lag" (vilken lag?) måste. Typ som dagens förintelseforskare, så att säga.

Men jag undrar fortfarande varför ansedda västerländska forskare använda siffran.

Så har han inte?? ha ha ha Varför blide hans alster erkända som seriös forskning? Vem ljuger ? Tanke på dem du bruka näna är duktiga på överdriva och ändra om siffror m.m som Mattagno, German Rudolf m.fl.
Citera
2020-12-14, 07:33
  #1266
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jaså jag har tittat på bilden, du måste byta glasögon titta runt om på bilden, så ser du ingen veck, bilden är exakt rektangulär ut ...
Klantig förfalskning är bara i din hjärna! Var är intyget på det är en förfalskning!?
Du ser väl för fan att pappret är veckat och texten helt opåverkad. Helt sanslöst korkad
Citera
2020-12-14, 07:44
  #1267
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Du ser väl för fan att pappret är veckat och texten helt opåverkad. Helt sanslöst korkad
Nej, jag ser en perfekt rektangulär papper! Det är du som påstår det är förfalskning, men du kan inte visa upp ett intyg på det. Förfalskningar bruka komma fram i media som tex Himmlers anteckningar eller Hitler's dagböcker... Så var är dina bevis detta dokument är en förfalskning?
Citera
2020-12-14, 07:52
  #1268
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej, jag ser en perfekt rektangulär papper! Det är du som påstår det är förfalskning, men du kan inte visa upp ett intyg på det. Förfalskningar bruka komma fram i media som tex Himmlers anteckningar eller Hitler's dagböcker... Så var är dina bevis detta dokument är en förfalskning?
Är du nykter? Titta på texten och hur pappret har små veck under texten.
Citera
2020-12-14, 08:04
  #1269
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Är du nykter? Titta på texten och hur pappret har små veck under texten.
Jag är helnykter, det har jag gjort ser fortfarande en perfekt rektangulär papper med påstådda veck... Så du har ingen intyg med det är en förfalskning? Varför är jag inte förvånad...
Citera
2020-12-14, 08:09
  #1270
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag är helnykter, det har jag gjort ser fortfarande en perfekt rektangulär papper med påstådda veck... Så du har ingen intyg med det är en förfalskning? Varför är jag inte förvånad...
Om du ser vecken varför fortsätter du med din rappakalja?
Citera
2020-12-14, 08:14
  #1271
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Om du ser vecken varför fortsätter du med din rappakalja?

Ja ! Tydligen får jag göra det... eftersom du fortfarande inte kunnat visa upp et intyg på det är en förfalskning. Ja den är fortfarande perfekt rektangulär form även om den har veck... Så inte konstigt texten är fortfarande perfekt... :P det som jag säger du har aldrig kopierat papper som har varit viken lol...
Citera
2020-12-14, 08:21
  #1272
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja ! Tydligen får jag göra det... eftersom du fortfarande inte kunnat visa upp et intyg på det är en förfalskning. Ja den är fortfarande perfekt rektangulär form även om den har veck... Så inte konstigt texten är fortfarande perfekt... :P det som jag säger du har aldrig kopierat papper som har varit viken lol...
Om pappret är veckat så brukar även texten vara det. Det är en naturlag. Kul att du nu ser vecken under den raka texten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback