Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-10, 19:41
  #1249
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Mera bogus. Om man tryckt in tre kroppar i ugnen hade kremering tagit tre gånger längre tid. Hade liket stoppats ner i kista hade ugnen fått extra bränsle och tagit kortare tid att kremera. Sen kan man inte stapla lik hur som helt i en ugn.

Varför skulle det ta 3 gånger längre tid? Så när du steker 3 st kotletter, så tar det 3 gånger längre tid än steka en kotlett? tur du är inte gör mat hos mig ha ha ha
Citera
2020-12-10, 19:44
  #1250
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
En okulär besiktning av dokumentet ger vid handen att det är en förfalskning. Man ser tydligt papprets skrynkliga patina men den maskinskrivna texten visar inte på motsvarande defekter. Den är tvärtom hur rak och fin som helst. En ren förfalskning.
Hur vet du det? lool... så du har aldrig kopierat skrynkligt papper i en kopiator?
Citera
2020-12-10, 20:23
  #1251
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför skulle det ta 3 gånger längre tid? Så när du steker 3 st kotletter, så tar det 3 gånger längre tid än steka en kotlett? tur du är inte gör mat hos mig ha ha ha
Helt seriöst tycker jag du ska prova det hemma i ditt kök, på fixerad värme. Precis som i en ugn utan termostat. Om du har rätt så har du löst en stor del av världens energiproblem och har ett nobelpris att hämta.
Citera
2020-12-10, 20:27
  #1252
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur vet du det? lool... så du har aldrig kopierat skrynkligt papper i en kopiator?
Jo, men då brukar även texten vara skrynklig och det är den ju inte vad jag kan se. Ser ut som någon photoshoppat texten på ett gammalt skrynkligt papper. Jag känner fö en person som har en skrivmaskin med ss-tangent. Få tag i gammalt skrynkligt papper är nog inte så svårt. Simon Wisenthal är duktig på förfalskningar, du vet han som blåste dig med bilderna som ett barn kan se är fejk.
Citera
2020-12-10, 23:53
  #1253
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Njae det tro jag inte på, det finns ingen orsak för han att ljuga ihop det. Du hittar på saker igen, för då skulle han ljuga ihop dessa 4 miljoner i ställer för 1,1 miljoner.

Det gjorde han. Trots att det helt saknades bevis för 4 miljoner döda, trots att "ingen historiker tog siffran seriöst" (enligt er), och trots att han jobbat på Auschwitz-muséets historieavdelning sedan 1965, så omfamnade han 4 miljoner döda nästan in på 80-talet. I sin artikel "Execution" från 1978 skrev Piper lögnaktigt:
Throughout the almost five years of the camp's existence about 4,000,000 people lost their lives as a result of disease, execution, and mass gassing, including 340,000 of the over 400,000 men, women and children registered in the camp.
Citera
2020-12-11, 18:26
  #1254
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Helt seriöst tycker jag du ska prova det hemma i ditt kök, på fixerad värme. Precis som i en ugn utan termostat. Om du har rätt så har du löst en stor del av världens energiproblem och har ett nobelpris att hämta.
Om jag har rätt? det är du som påstår tex det skulle 3 x längre tid för bränna 3 st kroppar.
Om dessa 3 kroppar hade varit massiv massa i ett stycke hade jag förstått dig.
Men det är det inte, då tar det inte 3 x längre tid med bränna 3 kroppar.
Citera
2020-12-11, 18:31
  #1255
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Jo, men då brukar även texten vara skrynklig och det är den ju inte vad jag kan se. Ser ut som någon photoshoppat texten på ett gammalt skrynkligt papper. Jag känner fö en person som har en skrivmaskin med ss-tangent. Få tag i gammalt skrynkligt papper är nog inte så svårt. Simon Wisenthal är duktig på förfalskningar, du vet han som blåste dig med bilderna som ett barn kan se är fejk.
Som sagt du har aldrig kopierat skrynkligt papper ser jag ha haha ...
Nej det blir texten skrynklig, eftersom kopiatorn pressar /rättar pappret så det blir läsbart...

Förfalskning är ätt bevisa om det är så, det är bara checka papprets "fingeravtryck" så kommer det avslöjas. Det är så de avslöjade tex Hitlers dag böcker..

I så fall hade det kommit fram.... så har du en undersökning, som bekräftar det är fel typ av papper?
Citera
2020-12-11, 18:56
  #1256
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det gjorde han. Trots att det helt saknades bevis för 4 miljoner döda, trots att "ingen historiker tog siffran seriöst" (enligt er), och trots att han jobbat på Auschwitz-muséets historieavdelning sedan 1965, så omfamnade han 4 miljoner döda nästan in på 80-talet. I sin artikel "Execution" från 1978 skrev Piper lögnaktigt:
Throughout the almost five years of the camp's existence about 4,000,000 people lost their lives as a result of disease, execution, and mass gassing, including 340,000 of the over 400,000 men, women and children registered in the camp.

Det kan du kallt glömma han gjorde ha ha ha ...

Och denna text hittar jag?? för den är nog säkert påhittad lool... för när jag googlar så kommer det ej fram, som du påstår! Kan du visa den artikeln? Om det var i polen, så måste han följa med vad Sovjetunionen hade bestämt. Det var 4 miljoner hade dödats i lägret punkt o slut, därför polen ej vågade ändra tavlan förrän efter sovjetunionen fall. Men personligen trodde han annat...

1978 så bestämde fortfarande Sovjetunionen... 1993 när han hade släppt sin forskning Auschwitz: How Many Perished Jews, Poles, Gypsies var det ej sovjetunionen mer... och siffran hade redan ändrats..
Citera
2020-12-12, 11:37
  #1257
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Om jag har rätt? det är du som påstår tex det skulle 3 x längre tid för bränna 3 st kroppar.
Om dessa 3 kroppar hade varit massiv massa i ett stycke hade jag förstått dig.
Men det är det inte, då tar det inte 3 x längre tid med bränna 3 kroppar.
Och varför skulle massan i ett enda stycke ta mindre tid än samma mängd i tre stycken?

Vilken stjärna du är, man bara flämtar.
Citera
2020-12-12, 11:43
  #1258
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Som sagt du har aldrig kopierat skrynkligt papper ser jag ha haha ...
Nej det blir texten skrynklig, eftersom kopiatorn pressar /rättar pappret så det blir läsbart...

Förfalskning är ätt bevisa om det är så, det är bara checka papprets "fingeravtryck" så kommer det avslöjas. Det är så de avslöjade tex Hitlers dag böcker..

I så fall hade det kommit fram.... så har du en undersökning, som bekräftar det är fel typ av papper?
Om du tittar på bilden ser du att pappret är veckat men inte texten. Kopiatorn har inte slätat ut pappret. Texten är photoshoppad efteråt på en bild av ett gammalt papper. Fattar inte hur man inte kan se en så uppenbart klantigt gjord förfalskning.
Citera
2020-12-12, 21:28
  #1259
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det kan du kallt glömma han gjorde ha ha ha ...

Kan jag? Texten publicerades i artikeln "Extermination" i boken Auschwitz, camp hitlérien d'extermination av Józef Buszko från 1978. Vid tillfället hade Piper jobbat på muséets historieavdelning sen 60-talet.

Citat:
Om det var i polen, så måste han följa med vad Sovjetunionen hade bestämt.

Så "forskaren" måste skriva det som enligt lag är stadfäst? Uppfattat!

Citat:
Det var 4 miljoner hade dödats i lägret punkt o slut, därför polen ej vågade ändra tavlan förrän efter sovjetunionen fall.

Varför slängde sig då västerländska forskare med samma siffra, helt utan bevis?
Citera
2020-12-13, 06:42
  #1260
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Om du tittar på bilden ser du att pappret är veckat men inte texten. Kopiatorn har inte slätat ut pappret. Texten är photoshoppad efteråt på en bild av ett gammalt papper. Fattar inte hur man inte kan se en så uppenbart klantigt gjord förfalskning.

Jaså jag har tittat på bilden, du måste byta glasögon titta runt om på bilden, så ser du ingen veck, bilden är exakt rektangulär ut ...
Klantig förfalskning är bara i din hjärna! Var är intyget på det är en förfalskning!?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback