Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-02, 14:11
  #1141
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Zündel var en pajas och blåljugande förintelseförnekare, och hans siffror har ingen som helst koppling till verkligheten.

Det finns dokumentation på att enorma mängder folk tvångsdeporteraded till Auschwitz, t ex från järnvägens loggar, men nästan inga alls som skickades vidare därifrån. Så vart tog alla dessa människor vägen? Spåren slutar vid Auschwitz, och inga massor med folk som hörde av sig när kriget var slut. Borta, vart tog de vägen? Varför lämnade de extrema mängder personliga ägodelar i Auschwitz, t ex glasögon. Behövde de inte dessa om de bara skulle deporteras vidare....?

Precis. Och högen med barnskor? Kanske en julklapp från barnavännen Mengele?
Citera
2018-04-02, 14:37
  #1142
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Det här är fan inte sant alltså...

Haha va??? Helvete det där skrev jag förra sommaren va? Och så kommer du nu och säger att det inte är sant. Så enkelt var det. Vissa saker om man är oense kan diskuteras, men just "förintelsen" är en av de saker man så lätt KAN försvara genom ett par enkla ord som det är inte sant. Alltså du kan, inte jag som inte tycker som du?

Du tror på allt som sägs från ena sidan och inget av det som sägs från andra sidan?

Ynkliga jävla as. Orkar inte med sådant här. Jag vill bara bara bli STOR !!
Citera
2018-04-02, 15:11
  #1143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Haha va??? Helvete det där skrev jag förra sommaren va? Och så kommer du nu och säger att det inte är sant. Så enkelt var det. Vissa saker om man är oense kan diskuteras, men just "förintelsen" är en av de saker man så lätt KAN försvara genom ett par enkla ord som det är inte sant. Alltså du kan, inte jag som inte tycker som du?

Du tror på allt som sägs från ena sidan och inget av det som sägs från andra sidan?

Ynkliga jävla as. Orkar inte med sådant här. Jag vill bara bara bli STOR !!


Hur som helst så finns det förklaring till varför dödstalet för Auschwitz ändrades så drastiskt rätt vad det var, och inga seriösa historieforskare vänder detta mot förintelsen då de aldrig hävdat att det dödade fyra miljoner i Auschwitz. De enda som försöker använda detta som nåt argument är okunniga amatörer och förintelseförnekare.

Saken är den att det var ryssarnas propagandamaskin som pressade upp dödssiffran för Auschwitz, fast inga seriösa etablerade historieforskare kommit fram till den höga siffran. Därför hade heller inte den höga siffran nåt stöd i seriösa historieböcker utan hölls bara vid liv så länge som ryssarna hade makten över det hela. När så Sovjetunionen föll så blev det möjligt att ändra siffran för Auschwitz till de 1,1 miljoner som står där idag och som har fullt stöd av seriös historievetenskap. Att tänka på då är att den högre siffran som angavs på minnesstenen tidigare inte låg till grund för den totala siffran ca 6 miljoner dödade judar, och därför behövde heller inte dessa 6 miljoner ändras när man reviderade ner dödstalet för Auschwitz. Fast givetvis ”glömmer” ju förintelseförnekarna att förklara det i sin helhet utan kör sin egna variant för det ska passa deras egna syften.
Citera
2018-04-02, 15:16
  #1144
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Haha va??? Helvete det där skrev jag förra sommaren va? Och så kommer du nu och säger att det inte är sant. Så enkelt var det. Vissa saker om man är oense kan diskuteras, men just "förintelsen" är en av de saker man så lätt KAN försvara genom ett par enkla ord som det är inte sant. Alltså du kan, inte jag som inte tycker som du?

Du tror på allt som sägs från ena sidan och inget av det som sägs från andra sidan?

Ynkliga jävla as. Orkar inte med sådant här. Jag vill bara bara bli STOR !!

Ja det verkar vara på tiden?
Citera
2018-04-02, 15:18
  #1145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur som helst så finns det förklaring till varför dödstalet för Auschwitz ändrades så drastiskt rätt vad det var, och inga seriösa historieforskare vänder detta mot förintelsen då de aldrig hävdat att det dödade fyra miljoner i Auschwitz. De enda som försöker använda detta som nåt argument är okunniga amatörer och förintelseförnekare.

Saken är den att det var ryssarnas propagandamaskin som pressade upp dödssiffran för Auschwitz, fast inga seriösa etablerade historieforskare kommit fram till den höga siffran. Därför hade heller inte den höga siffran nåt stöd i seriösa historieböcker utan hölls bara vid liv så länge som ryssarna hade makten över det hela. När så Sovjetunionen föll så blev det möjligt att ändra siffran för Auschwitz till de 1,1 miljoner som står där idag och som har fullt stöd av seriös historievetenskap. Att tänka på då är att den högre siffran som angavs på minnesstenen tidigare inte låg till grund för den totala siffran ca 6 miljoner dödade judar, och därför behövde heller inte dessa 6 miljoner ändras när man reviderade ner dödstalet för Auschwitz. Fast givetvis ”glömmer” ju förintelseförnekarna att förklara det i sin helhet utan kör sin egna variant för det ska passa deras egna syften.
Polska kommunister var också skyldiga till förfalskningen. De tog som bekant order från Moskva men jag tror att polackerna medvetet använde sig av siffrorna mer än vad ryssarna egentligen ville.
Citera
2018-04-02, 15:27
  #1146
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Precis. Och högen med barnskor? Kanske en julklapp från barnavännen Mengele?

Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Haha va??? Helvete det där skrev jag förra sommaren va? Och så kommer du nu och säger att det inte är sant. Så enkelt var det. Vissa saker om man är oense kan diskuteras, men just "förintelsen" är en av de saker man så lätt KAN försvara genom ett par enkla ord som det är inte sant. Alltså du kan, inte jag som inte tycker som du?

Du tror på allt som sägs från ena sidan och inget av det som sägs från andra sidan?

Ynkliga jävla as. Orkar inte med sådant här. Jag vill bara bara bli STOR !!

Judarna fick betala mycket pengar för att få en fristad i öst, dvs Polen, dvs Auswitsch. De hade med sig köksgrejor för att skapa nytt liv. För de som inte vet, att besöka detta ställe är inte direkt roligt. Inte roligt alls. Comprendi? Jag fattar inte detta med hatet mot judar, jag fattar inte det. Vilket inte innebär att jag är annhängare av fri invandring av alla brottslingar från Mena-länder som centerpartiet och MP håller på med. Arboga-kvinnans man ("18") hade knivat innan, men ingen kolla av hans brottslighet, tvi vale anser jag om detta.
Citera
2018-04-02, 16:45
  #1147
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JH1960
Judarna fick betala mycket pengar för att få en fristad i öst, dvs Polen, dvs Auswitsch. De hade med sig köksgrejor för att skapa nytt liv. För de som inte vet, att besöka detta ställe är inte direkt roligt. Inte roligt alls. Comprendi? Jag fattar inte detta med hatet mot judar, jag fattar inte det. Vilket inte innebär att jag är annhängare av fri invandring av alla brottslingar från Mena-länder som centerpartiet och MP håller på med. Arboga-kvinnans man ("18") hade knivat innan, men ingen kolla av hans brottslighet, tvi vale anser jag om detta.

Hatet mot judar är patologiskt. Det finns och har aldrig funnits nån logik i det. Nazismen och kommunismen är lika ologiska. Och förnekande.
Citera
2018-04-02, 18:40
  #1148
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Ja det verkar vara på tiden?

Jovisst men jag var +135kg för 10år sedan med. Får ibland lite flashbacks från mina gamla dagar som skinhead och rasnationalist. Led av 40årskris förra sommaren. Men var bara bra fick en att skärpa till sig och gå BERSERK igen. Jag är både egoist och nationalist.
Citera
2018-04-02, 19:19
  #1149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Polska kommunister var också skyldiga till förfalskningen. De tog som bekant order från Moskva men jag tror att polackerna medvetet använde sig av siffrorna mer än vad ryssarna egentligen ville.

Det är fullt möjligt, jag skrev en förenklad förklaring med tanke på vilka vi argumenterar mot.

Det handlade alltså om att kommunisterna höll i tyglarna och blåste upp siffrorna fast det inte fanns något stöd för detta i den seriösa historieforskningen.
Citera
2019-01-01, 18:33
  #1150
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Fler än sex miljoner judar dödades. Det är författaren Guido Knopp som intervjuat tågkontrollanten som dirigerade tågen till det största lägret som bekräftat detta.

Snart kommer någon bajsnödig revisionist säga att jag har fel. Det är helt ok men jag önskar att de själva reste runt lite och kanske exempelvis såg lägren med egna ögon innan de kommer med åsikter.
Ämnet är svårt att få översikt över tycker jag
Men om vi börjar i ett litet land och går vidare, kanske det blir lättare?

https://beeldbank.kazernedossin.eu/i...b8763c1911&c=2
Passagerare på tågen till Auschwitz från Belgien, Mechelen. Antecknade med namn och korrigerade för eventuella stavfel. Kan du nu säga mig hur många som enkelt går att påvisa som judar kommande från Belgien som dog i Auschwitz? Och därmed också ha grunderna till tågtransporternas funktion och åtminstone bitvis väldokumenterade händelser.

Så hur många åkte då tåg från Mechelen och dog i Auschwitz?

https://www.jewishgen.org/databases/...0th_train.html
den här databasen har använt sig av den minutiösa byråkratiska dokumentationsviljan kring tågtransporterna.

Några av tågen blev utsatta för beväpnade attacker. I Belgien blev det bara en sådan
https://en.wikipedia.org/wiki/Attack...entieth_convoy
attacken mot den tjugonde transport konvojen, där står ganska tydligt om antalet passagerare som inte nådde slutstationen Auschwitz, antalet passagerare som dödades under flyktförsöket, inte en rad om andra eventuella dödade på tåget av oklar anledning.

https://search.arch.be/nl/zoeken-naa...247_000_0_0001
Den som registrerar sig hos det Belgiska Riksarkivet kan snabbt se Oberleutnant unt Adjunkt ..skicka utvisningsorder med biljetter för 15 personer Mechelen - Auschwitz. Såväl som genomföra sökningar i de nationella judearkiven.

Om förintelsen var en process så borde det väl inte spela någon roll vilka som dödades under förintelseprocessen och därför kan det vara värt att reflektera över att det sällan nämns hur många andra som dog under tex beväpnade fritagningsattacker mot tåg som i exemplet ovan etc.

Sverigevännen Herman Göring snaskade själv i sig cyanid som ett led i den självförintande processen. Ett ganska väldokumenterat förintande med en viss doft av björnklisterspetsad bittermandel. Men det räknas väl inte till statistiken trotts att han enligt flera experter varit centralt delaktig i centrala processen och pga av detta är helt förintad?
Citera
2019-01-02, 06:27
  #1151
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Ämnet är svårt att få översikt över tycker jag
Men om vi börjar i ett litet land och går vidare, kanske det blir lättare?

https://beeldbank.kazernedossin.eu/i...b8763c1911&c=2
Passagerare på tågen till Auschwitz från Belgien, Mechelen. Antecknade med namn och korrigerade för eventuella stavfel. Kan du nu säga mig hur många som enkelt går att påvisa som judar kommande från Belgien som dog i Auschwitz? Och därmed också ha grunderna till tågtransporternas funktion och åtminstone bitvis väldokumenterade händelser.

Så hur många åkte då tåg från Mechelen och dog i Auschwitz?

https://www.jewishgen.org/databases/...0th_train.html
den här databasen har använt sig av den minutiösa byråkratiska dokumentationsviljan kring tågtransporterna.

Några av tågen blev utsatta för beväpnade attacker. I Belgien blev det bara en sådan
https://en.wikipedia.org/wiki/Attack...entieth_convoy
attacken mot den tjugonde transport konvojen, där står ganska tydligt om antalet passagerare som inte nådde slutstationen Auschwitz, antalet passagerare som dödades under flyktförsöket, inte en rad om andra eventuella dödade på tåget av oklar anledning.

https://search.arch.be/nl/zoeken-naa...247_000_0_0001
Den som registrerar sig hos det Belgiska Riksarkivet kan snabbt se Oberleutnant unt Adjunkt ..skicka utvisningsorder med biljetter för 15 personer Mechelen - Auschwitz. Såväl som genomföra sökningar i de nationella judearkiven.

Om förintelsen var en process så borde det väl inte spela någon roll vilka som dödades under förintelseprocessen och därför kan det vara värt att reflektera över att det sällan nämns hur många andra som dog under tex beväpnade fritagningsattacker mot tåg som i exemplet ovan etc.

Sverigevännen Herman Göring snaskade själv i sig cyanid som ett led i den självförintande processen. Ett ganska väldokumenterat förintande med en viss doft av björnklisterspetsad bittermandel. Men det räknas väl inte till statistiken trotts att han enligt flera experter varit centralt delaktig i centrala processen och pga av detta är helt förintad?
Bra tanke där med attacken emot tågtransporten! Men de judar som blide dödad, kan de ej räknas som ett offer för "Förintelsen"? De infångades ändå av den tyska ockupationsmakten, för sättas i tåget för vidare transport till något läger.

Men nu blide ej dödad av tyska manskap utav kanske av motståndsrörelsen!? Så vem är skyldig till deras död då?

Det fanns en del judar som dödades av ryska myndigheterna. Men de räknas med i den så kallade "Förintelsen" . Fel eller rätt? För de dödades ej av tyskarna!

Det fanns judar som dödades av polacker, EFTER krigets slut. De ska räknas med i förintelsen eller inte? https://en.wikipedia.org/wiki/Kielce_pogrom
Citera
2019-01-02, 06:51
  #1152
Medlem
Felpost
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback