Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
tycker fortfarande det varit häftigt att följa ditt uppvaknande här på FB, Lev.
Minns när du benhårt höll fast vid kreationism, syndaflod och annat roligt.

Hehehe...jo jo....för ett tag sen kollade jag igenom gamla JV-tråden för att se hur jag "lät" när jag började skriva här. Och för att jämföra det med Flexbärt och Bordeline.
Det var jobbigt. Pinsamt. Och väldigt intressant...det fanns likheter i sätt att avsluta samtal och en del "jag
vet och du fattar inte"-attityd...även om jag nog försökte svara på alla frågor och "påhopp" (som jag kunde tycka då kanske).
Det är människor i min närhet som oxå sett en förändring...såna som känt mig många år och som bara tycker att mitt sätt blivit så mkt mer glatt och positivt efter att jag lämnat JVpressen bakom mig.
Det är verkligen en bubbla man lever i när man är ett JV...en bubbla full med måsten och krav. Och hela tiden känslan av att man inte gör tillräckligt.
Diskussionerna om syndafloden glömmer jag inte i första taget!

Det var nog det där med pyramiderna som kom som en enorm aha-upplevelse. Jag förstod inte att jag inte tänkt på det förut...eller att ingen annan inom JV tänkt på det förut...
Och sen att det skulle vart drygt 6000 år sen Adam skapades...kändes lite tajt med tiden fram till nu när man började fundera på det, på riktigt.
Och en hel massa annat...ska nog gå tillbaka och kolla igen nån dag tror jag. Lite kul!