2010-06-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Jag bara skrev om att det tagits upp innan om korset vara eller inte vara.
.

Ja, och artikeln som du var så vänlig att länka till pekar mycket tydligt på korsets vara!

En tvärbjälke, som sätts upp på en påle, det bildar ett kors.
2010-06-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneOs
Topic: Hur kan muslimer tro som de gör? Hur kan ateister tro som de gör? Hur kan judar tro som de gör? hur kan buddister tro som de gör? du fattar poängen.

Därför att de har inhämtat kunskap och sedan är det bara att invänta resultatet av sitt val.
2010-06-09, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Tack för länken Flexbärt!
Men har du verkligen läst artikeln själv?

Citat:

"När man kom fram till avrättningsplatsen avkläddes fången och hans kläder tillföll soldaterna som deras byte. Sedan bands den dömde vid tvärbjälken och när tvärbjälken kommit på sin plats (vanligen genom att bjälken och kroppen hissades upp på den redan stående pålen), spikades händerna fast och ibland också fötterna. Därefter fästes överskriften på toppen av pålen och den dömde lämnades till att lida en långsam och fruktansvärd död, som kunde sträcka sig över flera timmar, ja, dagar. Alla auktoriteter är överens om att korsfästelse var det mest fruktansvärda av alla dödssätt"

Detta betyder att det verkligen var frågan om ett kors, inte en påle!

Nå flexbärt, har du inget mer att säga om artikeln du först citerade (delvis felciterade), och sedan länkade till.
Du menade att artikeln stöder JVs tro att det var en påle, medan den tidligt säger att det var ett kors!

"Sedan bands den dömde vid tvärbjälken och när tvärbjälken kommit på sin plats (vanligen genom att bjälken och kroppen hissades upp på den redan stående pålen"
2010-06-09, 15:52
Medlem
Citat:
Nå flexbärt, har du inget mer att säga om artikeln du först citerade (delvis felciterade), och sedan länkade till.
Du menade att artikeln stöder JVs tro att det var en påle, medan den tidligt säger att det var ett kors!

"Sedan bands den dömde vid tvärbjälken och när tvärbjälken kommit på sin plats (vanligen genom att bjälken och kroppen hissades upp på den redan stående pålen"

Har du inte snart läst artikeln du länkade till ordentligt, så att vi kan få en kommentar?
2010-06-09, 16:09
Medlem
Citat:
Har du inte snart läst artikeln du länkade till ordentligt, så att vi kan få en kommentar?

Varför skulle jag bry mig, du har din uppfattning och jag min och så får det bli.
Jag bara konstaterar ännu en gång att korsets vara eller inte vara har stötts och blötts länge, och ni som vill dividera om det får göra det.
2010-06-09, 18:41
Medlem
Citat:
Varför skulle jag bry mig, du har din uppfattning och jag min och så får det bli.
Jag bara konstaterar ännu en gång att korsets vara eller inte vara har stötts och blötts länge, och ni som vill dividera om det får göra det.

Fast det var du, inte jag, som började nu, genom att länka till, och felcitera artikeln i fråga.
2010-06-09, 22:39
Medlem
Citat:
Påminnelse:
http://gammal.lbk.cc/biblicum/19751103.HTM

Tack för artikeln Flexbärt.
Flera bra argument för korset där.
Mycket intressant.
Fast du kunde väl låta bli att förvränga den och lägga till egen text?
2010-06-09, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Mycket intressant.

Du har din syn på framtiden och jag min, låt oss stanna vid detta konstaterandet.
Adjö med dig.
2010-06-09, 23:11
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Du har din syn på framtiden och jag min, låt oss stanna vid detta konstaterandet.
Adjö med dig.

Vad har det med din kroniska förmåga att förvränga citat att göra?
2010-06-09, 23:13
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Mycket intressant.
Ja, det var en intressant och givande artikel. Hoppas fler JV kan ta del av den.
2010-06-11, 16:53
Medlem
Flyttar denna fråga från tråden om att påven ber om ursäkt.

Flexbärt skrev där:
"Intressant att du erkänner att påven inte har stöd i Bibeln Guds ord, konstigt att inte religionen som säger sig följa Bibeln ser detta."

Men frågan är var i Bibeln man kan hitta stöd för Organisationen.
2010-06-11, 17:11
Medlem
Citat:
Men frågan är var i Bibeln man kan hitta stöd för Organisationen.

Gud använde Abraham att organisera uttåget ur Egypten t ex, Han använde apostlarna till att organiserat föra ut budskapet om Kristus och Han använder nu en styrande krets att föra ut budskapet om Hans rike på ett organiserat sätt och detta får motståndarna till JHVH Gud att gnissla tänder.

Så nu kommer drevet av satans anhängare att yla igen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in