2010-03-24, 23:08
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nephilim.
Jag läste lite i en bok idag där bl a Jehovas Vittnen togs upp. Tydligen har ni förutspått jordens undergång ett 10-tal gånger sedan sekten startades vad tror ni vittnen som är på flashback tror ni verkligen fortfarande att vi är nära en undergång?
1874, 1878, 1881, 1910,1914, 1915 och 1918
Alla dessa år har pekats ut av C. T. Russell, Jehovas Vittnen, som det år då världen skulle gå under..
2010-03-24, 23:09
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Å vad önskar du få sagt med det?
Med tanke på att du bara hänger på EX Jv sajter och citerar deras material så hamnar du med all sannolikhet på ignore-listan för att du/ni inte är ute efter att debattera, bara sabotera... o sånt pallar jag inte längre...

Du är rädd för sanningen helt enkelt.... läs innan du kommenterar gärna..
2010-03-24, 23:10
Medlem
Citat:
Kollade på länkarna och det är inte allls korrekt.
Jehovas Vittnen har inte satt ut år eller datum för Harmageddon. Det har avhandlats här tidigare och jag har bivisat tom där man hade ett tal till alla Jehovas Vittnen där man säger att "Visst, det skulle kunna komma då .. men vi säger inte att det kommer då".
:

Nej, du har INTE bevisat att något sådant!
Tvärtom, jag och andra har bevisat att JV har kommit med årtal!
2010-03-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
1874, 1878, 1881, 1910,1914, 1915 och 1918
Alla dessa år har pekats ut av C. T. Russell, Jehovas Vittnen, som det år då världen skulle gå under..

Du glömde 1925 och 1975!
2010-03-24, 23:15
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Du är rädd för sanningen helt enkelt.... läs innan du kommenterar gärna..

Sluta tro på allt du läsar på nätet och undersök istället hur det verkligen ligger till .. för din egen skull!! Du har verkligen blivit grundlurad!
2010-03-24, 23:16
Medlem
Citat:
Jehovas Vittnen har inte satt ut år eller datum för Harmageddon. Det har avhandlats här tidigare och jag har bivisat tom där man hade ett tal till alla Jehovas Vittnen där man säger att "Visst, det skulle kunna komma då .. men vi säger inte att det kommer då".

Så, visst att vi har hoppats på vissa år till och från, men inget rätt ut att "harmageddon kommer då eller då!" .. Många som missuppfattar allt för att det finns hemsidor från EX Jehovas Vittnen som far med osanning och skriver rena lögner. Därför man ska lyssna med oss Jehovas Vittnen hur det ligger till

Jag ska inte bråka med dig .. men det finns fakta på att det blir värre o värre så är det bara.
Fråga folk, man vågar inte gå ensam ute i mörkret .. så var det inte för10-20 år sedan, så enkelt är det. Idag är våldet värre, brutalare och inte bara i vissa städer utan överallt.

Jordbävningar .. Man går inte ut med hur det ligger till för att människor skulle få PANIK. Seismologerna erkänner att en sån aktivitet i jordskorpan ar dom aldrig någonsinn varit med om(Bileln har redan profeterat att det skulle vara så!!)

Kika på denna stapeln i första inlägget, svart på vitt att jordbävningar har ökat!!
http://www.kyrkforum.se/nyheter/2132-jordbaevningar-i-den-yttersta-tiden.html

Apropå sjukdommar .. epedemi, pandemi, folksjukdomen cancer som var 4 Svensk beräknas ha... Kom inte o påstå attsjukdommarna inte ökar.. Det gör dom, lavinartat. Virusen går runt, runt, runt nu för att dom har blivit resistenta och dom blir starkare för varje gång. Å du tycker inte att det har blivit värre???

Bordeline ljuger igen - hon är en kronisk lögnare.

Slutet skulle komma 1914. Jag har bevisat det tidigare och kan bevisa det igen. Slutet skulle också komma 1918. Det framkom i Jvs bok Den Fullbordade hemligheten från 1917. Och Riket skulle vara här 1925, notera datumet... 1925!! Det proklamerades i en världsvid kampanj som Jv hade och som hette "Millioner som nu lefva skola aldrig dö", en av de falskaste förkunnelser som någon som drabbat vår jord. Jag har ett ex av den skrift med samma namn som spreds under denna tid.

Jv har absolut satt årtal för slutet. Tack Bordeline för att du fortsätter att ljuga och därmed gör det lätt för ärliga människor att genomskåda Jv.
2010-03-24, 23:33
Medlem
Citat:
Jordbävningar .. Man går inte ut med hur det ligger till för att människor skulle få PANIK. Seismologerna erkänner att en sån aktivitet i jordskorpan ar dom aldrig någonsinn varit med om(Bileln har redan profeterat att det skulle vara så!!)

Kika på denna stapeln i första inlägget, svart på vitt att jordbävningar har ökat!!

Jaså "seismologerna erkänner"?
Och sedan en stapel från väckelsekristna som är kända för sina förvrängningar.
Vi kanske ska titta på vad seismologerna verkligen säger?

"Are Earthquakes Really on the Increase?

We continue to be asked by many people throughout the world if earthquakes are on the increase. Although it may seem that we are having more earthquakes, earthquakes of magnitude 7.0 or greater have remained fairly constant."

http://earthquake.usgs.gov/learn/topics/increase_in_earthquakes.php

Sorry Bordeline. Du sprider falsk information nu igen.
2010-03-24, 23:40
Medlem
Citat:

Så, visst att vi har hoppats på vissa år till och från, men inget rätt ut att "harmageddon kommer då eller då!" .. Många som missuppfattar allt för att det finns hemsidor från EX Jehovas Vittnen som far med osanning och skriver rena lögner. Därför man ska lyssna med oss Jehovas Vittnen hur det ligger till

Jag ska inte bråka med dig .. men det finns fakta på att det blir värre o värre så är det bara.
Fråga folk, man vågar inte gå ensam ute i mörkret .. så var det inte för10-20 år sedan, så enkelt är det. Idag är våldet värre, brutalare och inte bara i vissa städer utan överallt.

Apropå sjukdommar .. epedemi, pandemi, folksjukdomen cancer som var 4 Svensk beräknas ha... Kom inte o påstå attsjukdommarna inte ökar.. Det gör dom, lavinartat. Virusen går runt, runt, runt nu för att dom har blivit resistenta och dom blir starkare för varje gång. Å du tycker inte att det har blivit värre???

Här har Bordeline accepterat vad den oseriöse Holger Nilsson och hans tidskrift FLAMMOR fabulerat ihop. Holger går mycket längre än Vakttornet i oseriös fabulering. Det finns INTE EN seismolog som säger det som Holger Nilsson säger, att jordbävningarna ökat dramatiskt. Inte en enda! Det är rent struntprat. Holger hänvisar till US Geological survey, men när man kontakter dem och läser vad de lagt ut på nätet så får man reda på att de inte ligger bakom den tolkning av staplarna som Holger gör. USGS menar i stället att jordbävningarna snarast minskat!!! Vem som helst kan kolla detta på nätet. Holger åberopade en australiensisk seismolog med namnet Gibson som han påstår ha sagt att han inte på sina 30 år i branschen sett något liknande. Men Gibson uttalade sig då inte, som Holger menar, om frekvensen av jordbävningar, utan om ett möjligt samband mellan jordbävningar under Indiska Oceanen, alltså något helt annat. Vem som helst kan kolla detta på nätet genom att skriva in "Gary Gibson". Fortfarande gäller det som flera seismologer påpekat, bl a den store Charles Richter, att den våldsamma seismiska aktivitet som fanns årtiondet före Första världskriget ALDRIG har återkommit sedan. Om man skriver in "jordbävningarna har ökat dramatiskt" på sökmotorn får man upp vad Holger Nilsson fabulerade ihop den 15 januari i år och som sedan aningslöst har accepterats av okunniga kyrkliga skribenter. Kolla hans charlataneri! Kolla sedan vad USGS verkligen skriver på sin hemsida.

Och USGS är inte de enda experter som tagit bedragarna i örat. En lång rad av seismologer har tagit till orda på samma sätt, bl a Keiiti Aki, som Jv på 80-talet helt felaktigt stödde sig på.
2010-03-24, 23:53
Medlem
Citat:

Farsoter, alltså smittsamma sjukdomar, har minskat dramtiskt under något hundratal år. Det är ett av alla forskare erkänt historiskt faktum. Och när människor inte dör i tidig ålder av pest, kolera, smittkoppor och TBC måste de i högre ålder dö av något annat. Om cancer ökar betyder det bara att man inte längre dör i smittosjukdomar. Bordeline är komplett okunnig - tror jag i detta fall - om de fasansfulla epidemier som decimerade befolkningen i forna tider och som skördade oerhört många miljoer gemom snabba och kraftfulla lieslag. Att medelivslängden ökat dramatiskt och befolkningen likaså visar klart att smittosamma sjukdomar gått tillbaka, trots fortsatta problem på en del, platser.

Det har blivit MYCKET drägligare för människan när det gäller smittosjukdomar, trots AIDS. Det vet historiker också, men Jv läser ju Vakna! (borde heta "Somna!) och Vakttornet i stället och de tror inte på fakta som motsäger vad ledningen bestämt skall gälla.
2010-03-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nephilim.
Jag läste lite i en bok idag där bl a Jehovas Vittnen togs upp. Tydligen har ni förutspått jordens undergång ett 10-tal gånger sedan sekten startades vad tror ni vittnen som är på flashback tror ni verkligen fortfarande att vi är nära en undergång?

Jordens undergång är fel uttryck.
Men Harmageddon har de förutsagt många gånger.
1914, 1925 och 1975 mfl.

Ska dra min familjehistoria i korthet.

Mina förfäder fick på 1920-talet höra av JV, eller Bibelforskare som de kallades då, att det inte var lönt att plantera de nyinköpta fruktträden, eftersom dessa aldrig skulle hinna bära frukt!
Harmageddon skulle ju komma 1925.
Som tur var följde de inte rådet, trots att de anslöt sig till rörelsen.

Nästa generation, och det minns jag själv att jag hörde många gånger, pratade alltid om att de aldrig skulle behöva bli gamla och dö!
Givetvis döda, av just ålderdom sedan länge!

Även deras barn börjar dö.

Har släktingar som avstod från att skaffa barn, eftersom Harmageddon bara låg några få år in i framtiden!
För att sedan plötsligt inse att de var för gamla för att få barn, och i vissa fall redan har dött barnlösa.
Släktingar som blev gravida, försökte dölja detta för vännerna, eftersom Sällskapet sa att det inte var tid att skaffa barn nu, så nära Harmageddon!
Dessa barn, varom det sades att de inte skulle hinna börja skolan, är i dag föräldrar, ja tom mor/farföräldrar!

När jag själv var ung, uppväxt bland JV, var det helt otänkbart att skaffa sig en "världslig" utbildning.
Det var ju inte lönt, Harmageddon var ju så nära!

Tyvärr gav jag efter för trycket, vilket är mitt livs största misstag. Och jag närmar mig pensionsåldern.

Minns tydligt åren innan 1975, en kretstjänare sa att "ingen som inte tror på att Harmageddon kommer 1875, om inte innnan, kommer heller att få överleva det året!
Ska erkänna att jag kände en viss rädsla!
En annan kretstjänare sa att "vänner, 1975 då kan ni hänga upp tjänsteväskan på en spik på väggen".
En hel del följde den uppmaningen!

När jag fick mina barn på 1970 talet, så talade JV-släktingar om för mig att de aldrig skulle hinna börja skolan innan Harmageddon.

Det sades även om mig när jag föddes!

De har hunnit med en hel del skolor! Det är jag glad för!
2010-03-25, 00:16
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Sluta tro på allt du läsar på nätet och undersök istället hur det verkligen ligger till .. för din egen skull!! Du har verkligen blivit grundlurad!
Nej, tro mig jag har läst otroligt mycket, massor av vakttornet och från eran modifierade bibel.
Ni har vänt er bort från Gud, tragiskt att du inte kan förstå och inse det. En vacker dag hoppas jag du inser att du är med i en sekt. Det finns hjälp att få och ingen kommer skratta åt dig.
2010-03-25, 00:21
Medlem
Bordelines avatar
Citat:
Nej, tro mig jag har läst otroligt mycket, massor av vakttornet och från eran modifierade bibel.
Ni har vänt er bort från Gud, tragiskt att du inte kan förstå och inse det. En vacker dag hoppas jag du inser att du är med i en sekt. Det finns hjälp att få och ingen kommer skratta åt dig.

Om du hade läst hade du inte skrivit som du gör .. sorry!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in