Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Har du inte förstått det innan
Bordeline...du har inte sett det än ens.
Citat:
Där frångår du oss JV

Som jag sa, en gråzon och scich så är man i mörker och tror på allt annat...
Detta är ngt som två äldste sa till mig för inte så länge sen, och jag blev först paff, men sen blev det klart att det är så. DSK är inte inspirerad.
Citat:
Javisst .. Men du gör det med hälp av avfällingar och inte med hälpa av bibeln

Är du redan så förblindad att du inte ser det
Jag gör det inte med hjälp av avfällingar. Jag pratar med bl a andra JVn och jag jämför med vad bibeln säger och jag försöker förstå vad som e viktigt.
Jag är inte heller blind och döv vad gäller det som sägs ang vetenskap och historiska fakta.
Varför tror du berättelsen om Beréa finns med öht? Allt i skriften är ju skrivet till vår undervisning...
Citat:
Så typiska falska "avfälling tankar" .. Vad sa ormen till Eva?
"Nu visade sig ormen vara det försiktigaste av alla markens vilda djur som Jehova Gud hade gjort. Och den sade till kvinnan: ”Har Gud verkligen sagt att ni inte får äta av varje träd i trädgården?” 2*Då sade kvinnan till ormen: ”Av frukten på träden i trädgården får vi äta. 3*Men när det gäller att äta av frukten på det träd som är mitt i trädgården har Gud sagt: ’Ni skall inte äta av den, nej, ni skall inte röra den. Gör ni det kommer ni att dö.’” 4*Då sade ormen till kvinnan: ”Ni kommer visst inte att dö. 5 För Gud vet att den dag ni äter av den kommer era ögon att öppnas och ni kommer att bli som Gud med kunskap om gott och ont.”
6*Då såg kvinnan att trädet var gott att äta av och att det var något för ögonen att längta efter, ja, trädet var inbjudande att se på. Så hon tog av dess frukt och åt."
Är det avfälliga tankar att Gud utrustat oss med förnuft?
Så du tror att Gud vill ha robotar som följer honom? Hade det då inte varit enklare om han skapat oss så från början?
Det som hände i Eden har inget med saken att göra.
Citat:
Det är ingen känsla .. Det är att kritisera och ifrågasätta ... Satas största och starkaste egenskaper ... Du får dra slutsatsen själv ...
Jag förstår inte vad i det jag skrev som var fel (enligt dig).....
Citat:
Helt rätt ...
Men har du som ovan visar redan vänt dig bort från hans organisation så måste du förstå att Jehova aldrig kommer att acceptera ett sinnelag som är fullt av kritik och ifrågasättande, en peson som slagit sig i lag med avfällingar!
Varför säger du att jag vänt mig bort?
Det där är ju dina egna tankar om mig. Dina förutfattade dömande meningar om mig.
Jag är inte utesluten, jag är inte avhoppad, jag är fortfarande med i JV.
Det du däremot visar nu stärker bara det jag skrev i mitt inlägg, att det pågår saker i "kulisserna", att man inom org dömer varandra och är misstänksamma mot varandra, istället för att lyssna och förstå och bara vara (med)människor.
Jag är inte ensam om att tänka så här, och då menar jag att det finns andra JVn som oxå gör det.
Du verkar verkligen vara stängd
Bordeline, jag undrar om det är av rädsla eller av att du faktiskt "stängt ner", som jag skrev tidigare.
Jag tror inte att det är Guds mening att vi ska vara så.