2009-07-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det låter ju bra.
Synd att jag inte sett nåt exempel på det än.

Verkligen synd!
2009-07-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overjordiskt
Jag vet kanske mer än du tror när det handlar om Guds vilja.

(Jag ödmjukar mig dock inte inför trätgiriga jordemänniskor som inte riktigt vet vad de talar om.)

Det är enbart du själv som kan pröva dig själv om du är ärligt ödmjuk, eller kan se saker och ting i Guds perspektiv.
Om man säger att man är det, ska man nog tänka en extra gång.

"trätgiriga jordemänniskor" varför uppehåller du dig då där om det inte är för att du själv vill träta?
Är det så svårt att resonera?
2009-07-09, 00:20
Medlem
Citat:
Jag "håller inte med JV". Jag använder mig dock av deras Bibelöversättning. Ska även införskaffa Septuaginta för att studera lite mer. JV säger att de har använt sig av Septuaginta, men hur mycket vet jag inte. Det återstår att se.

Däremot försvarar jag vem som helst som blir lögnaktigt förtalad.

Ok försvarar du medlemmar som på felaktiga eller lögnaktiga grunder blivit uteslutna ur Jv?
2009-07-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Det som inte har varit på sammankomsten "Hur kan du överleva slutet för den här världen" uppmanar jag med varm hand att gå, är själv där varje veckoslut och arbetar och lyssnar.

OM du nu är där varje helg och arbetar så borde du veta att temat för sammankomsten på svenska är översatt till "Var ständigt vaksamma"

Det offentliga fördraget har däremot din titel "Hur kan du överleva slutet för den här världen"

Tag gärna ett program vid entrén och läs om du inte är övertygad
2009-07-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Ok försvarar du medlemmar som på felaktiga eller lögnaktiga grunder blivit uteslutna ur Jv?

Det rätar till sig o tidens längd.
2009-07-09, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
OM du nu är där varje helg och arbetar så borde du veta att temat för sammankomsten på svenska är översatt till "Var ständigt vaksamma"

Det offentliga fördraget har däremot din titel "Hur kan du överleva slutet för den här världen"

Tag gärna ett program vid entrén och läs om du inte är övertygad

Vad skrev du det för ????
2009-07-09, 00:24
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning

Ja det gör jag. Jag försvarar alla som är utsatta för lögn, som sagt.
2009-07-09, 00:26
Medlem
Citat:
Vad skrev du det för ????

Därför du hälsar välkommen till en sammankomst som du påstår dig arbeta vid och känner inte ens till temat för sammankomsten.
2009-07-09, 00:26
Medlem
overjordiskts avatar
Citat:
Det är enbart du själv som kan pröva dig själv om du är ärligt ödmjuk, eller kan se saker och ting i Guds perspektiv.
Om man säger att man är det, ska man nog tänka en extra gång.

Jag blir vägledd. Du behöver inte bekymra dig för mig.
2009-07-09, 00:27
Medlem
Citat:
Jag blir vägledd. Du behöver inte bekymra dig för mig.

Gör jag inte heller, skriver bara allmänt.
2009-07-09, 00:34
Medlem
overjordiskts avatar
Det är så skrämmande att se hur "slipade" de flesta är på chatt-forum. De vet ofta hur man eventuellt kan "komma åt" någon genom gliringar, ironi, cynism med mera, med mera, med mera. Jag vill inte sänka mig till samma nivå, och det här är religionsforumet, så när måttet är rågat för mig, när det gäller "nivån på samtalet" säger jag istället:

Må Jehova gå tillrätta med dig.
2009-07-09, 00:37
Medlem
Citat:
Det är så skrämmande att se hur "slipade" de flesta är på chatt-forum. De vet ofta hur man eventuellt kan "komma åt" någon genom gliringar, ironi, cynism med mera, med mera, med mera. Jag vill inte sänka mig till samma nivå, och det här är religionsforumet, så när måttet är rågat för mig, när det gäller "nivån på samtalet" säger jag istället:

Må Jehova gå tillrätta med dig.

Jag undrar vem Jehova skall gå tillrätta med

Jehova uppskattr säkert att du går på seanser och snackar med motståndaren

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in