2009-07-07, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Oj då måste hon vara en hejare på att skriva med mobilen! Man kan inte vara annat än ödmjuk när man stöter på sådan talang inom sms:andet!

Alla har ngt de är bra på!

Hon kan iaf inte sitta med en dator i knät....lite för synligt.
2009-07-07, 00:30
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Japp!

Ok. Har du någonsin tvivlat? (Och då menar jag så allvarligt att tanken på att lämna JV slog dig eller låg och grodde?)
2009-07-07, 00:32
Medlem
Citat:
Alla har ngt de är bra på!

Hon kan iaf inte sitta med en dator i knät....lite för synligt.

Nä det skulle nog vara lite magstarkt att smurfa in på Flasback vid ett sånt tillfälle kan jag tänka.
2009-07-07, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Visst var den bra
Jag har hittat ignorera-knappen .. en ypperlig funktion

Jaa, tänk, snart kan du prata enbart med dig själv!
Och därmed få enbart de svar som du vill ha.
Verkligen ypperligt.
2009-07-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Ok. Har du någonsin tvivlat? (Och då menar jag så allvarligt att tanken på att lämna JV slog dig eller låg och grodde?)

Jag har varit utesluten en gång. Var ute i flera år.

Men nu är jag med igen sen några år...har aldrig känt mig som en i centrum av församlingen, inget där har lockat. Har bara ansett det vara ytligt spel, en jakt på att vara duktig.

Tvivlat? Visst. Förr förträngde jag sånt och tänkte att det var ngt jag inte fattade.
Men nu vet jag att jag fattar och att saker och ting inte är riktigt som jag alltid trott. Men det gör inget, jag mår bra och känner att jag fortfarande har tro.
Jag känner en frihet jag inte känt förr, och det är väl det bibeln säger..."sanningen skall göra er fria".
2009-07-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Jaa, tänk, snart kan du prata enbart med dig själv!
Och därmed få enbart de svar som du vill ha.
Verkligen ypperligt.
2009-07-07, 00:54
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Jag har varit utesluten en gång. Var ute i flera år.

Men nu är jag med igen sen några år...har aldrig känt mig som en i centrum av församlingen, inget där har lockat. Har bara ansett det vara ytligt spel, en jakt på att vara duktig.

Tvivlat? Visst. Förr förträngde jag sånt och tänkte att det var ngt jag inte fattade.
Men nu vet jag att jag fattar och att saker och ting inte är riktigt som jag alltid trott. Men det gör inget, jag mår bra och känner att jag fortfarande har tro.
Jag känner en frihet jag inte känt förr, och det är väl det bibeln säger..."sanningen skall göra er fria".

Ok. Vad var det som gjorde att du blev taken tillbaka efter din uteslutning, var det du som sökte dig tillbaka eller kontaktade JV dig efter att du förändrat något?

Skönt att du känner dig i balans med din tro. Detta kommer nog låta oförskämt, men jag är verkligen bara nyfiken: tror du vi står inför harmageddon och på ett paradis?
2009-07-07, 00:57
Medlem
Citat:
Min tanke också! Ni som varit på dessa tillställningar, är det ö h t möjligt?

NU har jag iof ingen koll på var i dettta avlånga land Bordeline bor nånstans.
Men tex här nere i Skåne har det ju varit sammankomst i Ovesholm förra helgen, så hon KAN ha varit på sammankomsten innan.

Men som svar på frågan: Nej, i alla fall inte i Strängnäs, såvida du inte sitter längst upp på läktaren och trycker.

Det fenomen som dessvärre förekommer är de sk sammankomstraggarna vars enda syfte är att spana i ngn broder/syster att lägga vantarna på.

Skall du dra full nytta av programmet krävs odelad uppmärksamhet mot podiet
2009-07-07, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
NU har jag iof ingen koll på var i dettta avlånga land Bordeline bor nånstans.
Men tex här nere i Skåne har det ju varit sammankomst i Ovesholm förra helgen, så hon KAN ha varit på sammankomsten innan.

Men som svar på frågan: Nej, i alla fall inte i Strängnäs, såvida du inte sitter längst upp på läktaren och trycker.

Det fenomen som dessvärre förekommer är de sk sammankomstraggarna vars enda syfte är att spana i ngn broder/syster att lägga vantarna på.

Skall du dra full nytta av programmet krävs odelad uppmärksamhet mot podiet

Tackar! Kan hon ha surfat på hotellet eller har man husvagn??
2009-07-07, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Ok. Vad var det som gjorde att du blev taken tillbaka efter din uteslutning, var det du som sökte dig tillbaka eller kontaktade JV dig efter att du förändrat något?

Skönt att du känner dig i balans med din tro. Detta kommer nog låta oförskämt, men jag är verkligen bara nyfiken: tror du vi står inför harmageddon och på ett paradis?

Jag sökte mig tillbaka. Olika tråkiga erfarenheter i "världen" gjorde att jag ville ha ärliga människor runt mig och jag ville ha "kontakt" med Gud igen. (Vilket man då bara kan ha när man e med i JV)
...det va som sagt några år sen, en del har ändrats i hur jag ser på saker sen dess...

Jag vet inte vad vi står inför...jag kan tänka mig att vi står inför ngt med tanke på t ex klimatförändringarna (som jag inte anser vara en del i en naturlig cykel)
Jag tror inte att Gud kommer att ha ihjäl alla som inte är JV, jag tror att det i så fall handlar om annat som betyder ngt.
För min del spelar det faktiskt inte så stor roll vad som händer, om det händer, oavsett så känner jag mig lugn och den som lever får se.

Jag tror däremot att man ska jobba med sig själv för att bli en bättre människa, att man odlar alla bra egenskaper så man själv mår bra och man därigenom kan behandla alla man möter på ett kärleksfullt/schysst sätt.
Det krävs jobb men jag tror stenhårt på det.
"Älska din nästa som dig själv"
"Allt vad du vill att andra ska göra mot dig ska du göra mot dem"
"Det man sår får man skörda"
2009-07-07, 01:09
Medlem
Citat:
Tackar! Kan hon ha surfat på hotellet eller har man husvagn??

Det skulle naturligtvis gå.
Och har de fortfarande tv som visar talen kan hon ju titta samtidigt som hon Flashbackar på hotellet.
2009-07-07, 01:12
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Har jag sagt det om fågelinfluensan ?

Edit: Rätt intressant, http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5iYwhZe9CXBpGwrf3Ht-D8vBpmuBQD996EK4G4
Jag menar förstås inte att du har hittat på fågelinfluensan. Det fanns säkert goda själ att förbereda för att den kunde bli en farlig farsot. Min poäng var att om man pekar på en alarmistisk artikel i aftonblandet om att årets mode-influensa kan bli farligare än vanligt och menar att det skall peka på att världen är på väg att braka ihop tyder det på att man greppar efter halmstrån för att försöka få det att se ut som att saker och ting blir värre och värre. Hur ofta har inte aftonblandet artiklar om döds-viruset och döds-hit och dit och hur ofta blir det något av det? Virus och bakterier muterar ju hela tiden och visst kan vi drabbas av en världsomspännande farsot när som helst. Skillnaden nu mot förr i tiden är att vi har bättre medicinkunskaper, så pandemierna blir i regel inte lika förödande. Digerdöden och spanska sjukan hade ju ihjäl hur många som helst, hade de drabbat oss idag hade dödstalen blivit mycket mer modesta.

P.S - Kan inte jag få vara med på din Ignore-lista jag också? Det känns som att alla hippa användare är med nuförtiden, jag känner mig så ute

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in