2007-11-23, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Själv stannar jag gärna vid Jesus födelse

2007-11-23, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Första världkriget orsakade extrema effekter som depressionen, andra världskriget, kalla kriget osv osv

Vi känner av sviterna av det än idag.

Visst hade det byggts upp ett flertal allianser, och det fanns spänningar, men det som tände igång allt var det där skottet i Sarajevo. Sedan dess har aldrig världen varit sig lik. Den industriella revolutionen och tekniska utvecklingen snabbades upp oerhört den också.

Vi känner sviterna än i dag efter franska revolutionen och krigen i samband med det. Så säger historiker. Krimkriget, euripeisk kolonialism, krimkriget, fransk-tyska kriget, kriget 1914-1918, depressionen, kriget 1939- 1945, Koreakriget osv är en direkt följd av franska rvolutionen. Franska relvolutionen var en av de största vändpunkterna i historien.
2007-11-23, 13:12
Medlem
Citat:
1.Jag är inte ett JV

2.Läs vad jag skrev

Första världkriget orsakade extrema effekter som depressionen, andra världskriget, kalla kriget osv osv

Vi känner av sviterna av det än idag.

Visst hade det byggts upp ett flertal allianser, och det fanns spänningar, men det som tände igång allt var det där skottet i Sarajevo. Sedan dess har aldrig världen varit sig lik. Den industriella revolutionen och tekniska utvecklingen snabbades upp oerhört den också.

Nej du kanske inte är ett JV, men du är PÅVERKAD av dem, för du redogör för DERAS syn.

"Det där skottet" kom på sommaren 1914, månader innan Satan ilsknade till på allvar enligt JV. Så JV har fel.
2007-11-23, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Vi känner sviterna än i dag efter franska revolutionen och krigen i samband med det. Så säger historiker. Krimkriget, euripeisk kolonialism, krimkriget, fransk-tyska kriget, kriget 1914-1918, depressionen, kriget 1939- 1945, Koreakriget osv är en direkt följd av franska rvolutionen. Franska relvolutionen var en av de största vändpunkterna i historien.

Nja. Visst har franska revolutionen satt sina spår, men alla händelser i historiens gång har gjort det också. Vad utlöste ex franska revolutionen? Ideérna från Voltaire och Roussau men också efterdyningarna från nordamerika. Roussau påverkades av diderot, vilket i sin tur påverkades av Leibniz. Alltså, revoultionen va inte så jävla viktig. Då sätter jag slaget vid Poitiers som en av de största markeringarna i europeisk historia. Eller Francesco Tottis födelse
2007-11-23, 13:33
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Såklart de ser "snett" på alla de möter, men mer på de som har valt att gå ur. Jag tror man försöker straffa dem. Men det är bara min gissning. Men hur menar du med känslomässig grymhet? Förstår inte riktigt.
Jo, när sekten av ekonomiska eller andra skäl hänsynslöst agerar för att hålla medlemmen isolerad, dvs. bortser från det ömsesidiga behovet av kontakt mellan sektmedlemmen och hennes familj (oftast är det fråga om kvinnor). JV har väl dock någorlunda jämn könsfördelning på "problembarnen" eller?
2007-11-23, 13:39
Medlem
Citat:
Då missade du inlägget efter.

Citerar mig själv.

Man skulle kunna hoppa hur långt tillbaka som helst i orsakskedjan om man ville. Själv stannar jag vid första världskriget.

Ja man stannar ju självklart där det passar ens felaktiga teorier eller hur? Vore ju konstigt om man använde sig av argument som visar att man har fel?
2007-11-23, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Detta håller inte.

Kolla historieböckerna.

Tidigare krig hade lika många, i vissa fall flera dödsoffer.
Och farsoter som var värre än spanska sjukan som följd.
Och minst lika stor hungersnöd som de två världskrigen på 1900-talet.

Och första Världskriget var dessutom en följd av tidigare krig!

Alltså var effekterna av tidigare krig lika stora, ja större än de två krig du talar om.

Nej. Första världskriget innebar en förändring vi aldrig sett någon motsvarighet till i mänsklighetens historia. Följderna av det blev inte bara en världsomfattande depression och ett nytt världskrig utan även atombomben, månfärder, kalla kriget, industriell och teknisk utveckling utan motsvarighet. Först idag börjar vi att se lite omfattning av konsekvenserna från första världskriget. Man kan lugnt säga att efter första världskriget var inte världen sig lik, och skulle aldrig bli.
2007-11-23, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag har svårt att acceptera teorin om 1914 pga 607/587 problemet.
Jag har svårt att acceptera att 144000 ska till himmlen.

Men, därutöver kan de på ett trovärdigt sätt förklara varför det finns ondska på jorden. De kan också förklara vad som händer efter döden. De kan förklara vad vi kan förvänta oss av framtiden.

Vad tycker du?

Har du svårt att acceptera två av JV:s största läror kanske du ska se dig om efter en annan religion. JV är inte ett religiöst sällskap där man kan tillämpa "lösgodisvarianten", dvs du kan inte plocka det du tycker är "bra" och strunta i resten. Du måste acceptera ALLT. Och när den dagen kommer då yrande kretsen märker att de har fel, och "får nytt ljus" måste du snabbt släppa det du trott på och tro på det nya som predikas. Annars är du snart utesluten.
2007-11-23, 17:15
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Nej. Första världskriget innebar en förändring vi aldrig sett någon motsvarighet till i mänsklighetens historia. Följderna av det blev inte bara en världsomfattande depression och ett nytt världskrig utan även atombomben, månfärder, kalla kriget, industriell och teknisk utveckling utan motsvarighet. Först idag börjar vi att se lite omfattning av konsekvenserna från första världskriget. Man kan lugnt säga att efter första världskriget var inte världen sig lik, och skulle aldrig bli.

Nej Xcore nej! har du köpt en ny cykel och är ute och testar den? Industriella utvecklingen startade på 1700-talet står det i alla historieböcker och den tillsammans med franska och amerikanska revolutionerna har påverkat långt mer. Xcore du har en märklig förmåga att anpassa verkligheten efter kartan!
2007-11-23, 17:16
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Har du svårt att acceptera två av JV:s största läror kanske du ska se dig om efter en annan religion. JV är inte ett religiöst sällskap där man kan tillämpa "lösgodisvarianten", dvs du kan inte plocka det du tycker är "bra" och strunta i resten. Du måste acceptera ALLT. Och när den dagen kommer då yrande kretsen märker att de har fel, och "får nytt ljus" måste du snabbt släppa det du trott på och tro på det nya som predikas. Annars är du snart utesluten.

Ja så är det! Xcore tag varning!
2007-11-23, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Nej Xcore nej! har du köpt en ny cykel och är ute och testar den? Industriella utvecklingen startade på 1700-talet står det i alla historieböcker och den tillsammans med franska och amerikanska revolutionerna har påverkat långt mer. Xcore du har en märklig förmåga att anpassa verkligheten efter kartan!

Förstod du verkligen innebörden i vad jag skrev?

Jag menade att den tekniska och industriella utvecklingen tog raketfart tack vare krigen och hade aldrig kunnat att utvecklas i det tempot annars. Krigen betydde så mycket mer än bara krig.
2007-11-23, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Ja så är det! Xcore tag varning!

Ingen risk att jag blir utesluten, då jag inte är med.

Då får jag gå med först och sen bli utesluten, men det verkar en smula omständigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in