2009-06-30, 23:24
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordeline
Vad röstar du på?
Ett parti?
Vad får de partiet?
Makt?
Vad var makt av en människa över en annan?

Fördärv .. ja juste!

Då skulle ni kunna tänka er att rösta på ett parti som enbart förespråkar att minska utövandet av människors makt över varandra?
2009-06-30, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSwenson
Jag säger inte emot. Tyckte mest att det vore trevligt om tråden återgick till att handla om JV och inte om Flexarn

Annars står mitt erbjudande öppet för dig också, Ulph! Eller ska jag kanske kalla dig Broder Uffe direkt?

Nej förlåt. Bra att du försöker få oss att återgå till helv...jag menar ämnet.
2009-06-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Flexbärt och Bordeline såklart! Och innan du blir alltför ledsen för att du inte är "med" i gänget så har jag ett hett tips åt dig: Vanillias Vittnen! Jättefin liten församling (hittills en ganska gles skara). Jag har bättre villkor och skönare fringisar än...många andra.

En liten hake dock: Vi måste fort som bara den bygga en stor raket och flyga till Venus. Och det kostar ju som du säkert förstår en hel del. Men om du bara sätter in lite (=ganska mycket) pengar på konto 1234-123 456 789 så får du garanterat en plats i Himmelriket!

(Ursäkta, har inte sovit ordentligt pga värmen...Övertrött, lättroad och frustrerad)

...och druckit för mkt tokstarkt kaffe?.....
2009-06-30, 23:27
Medlem
Citat:
Flexbärt och Bordeline såklart! Och innan du blir alltför ledsen för att du inte är "med" i gänget så har jag ett hett tips åt dig: Vanillias Vittnen! Jättefin liten församling (hittills en ganska gles skara). Jag har bättre villkor och skönare fringisar än...många andra.

En liten hake dock: Vi måste fort som bara den bygga en stor raket och flyga till Venus. Och det kostar ju som du säkert förstår en hel del. Men om du bara sätter in lite (=ganska mycket) pengar på konto 1234-123 456 789 så får du garanterat en plats i Himmelriket!

(Ursäkta, har inte sovit ordentligt pga värmen...Övertrött, lättroad och frustrerad)

Äsch det där har vi redan varit med om.
Vi vet nog hur det går.
Sen säljer du bara raketen med ursäkten att pengarna behövdes bättre på annat håll och sen får vi börja samla till en ny.
Been there, done that.
2009-06-30, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
[/b]

...och druckit för mkt tokstarkt kaffe?.....

Nej, men litervis med Coca-Cola. Dricker inte kaffe (det är förbjudet inom VV).

Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Äsch det där har vi redan varit med om.
Vi vet nog hur det går.
Sen säljer du bara raketen med ursäkten att pengarna behövdes bättre på annat håll och sen får vi börja samla till en ny.
Been there, done that.

Men...men...men...mig kan ni lita på. Jag är inte som alla andra!
2009-06-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ahh, the joke´s on me.

Såg du mitt inlägg om att man kanske börjar tona ner utväljandet 1918? Har du, eller ngn annan några tankar ang det?

Såg det...stod det mindre om det i litteraturen sa du?
Har inte tänkt på det, men jag skulle inte längre bli förvånad.
Smidigt att bara glida undan från den läran så där lite omärkt, om det nu e så det är.

...ska backa och kolla ditt inlägg om det en gång till...

(Ursäkta om jag svarar flummigt och fåordigt men jag e så otroligt trött .)
2009-06-30, 23:37
Medlem
Citat:
Jag läste en teori om att DSK försöker tona ner läran om att man godkändes 1918 av Jesus vid hans inspektion och istället använda den "enastående ökningen" (hur väl den trogne och omdömesgille slaven förvaltat Jesu ägodelar) som ett bevis på att man är Guds utvalda språkrör.

Jag har för mig att "inspektionen" inte nämns överhuvudtaget i en av de senare VT-artiklarna.

...sådär, nu hittade jag inlägget...

Intressant. Var läste du den teorin ngnstans?
2009-06-30, 23:39
Medlem
Citat:
Nej, men litervis med Coca-Cola. Dricker inte kaffe (det är förbjudet inom VV).

Då kan jag inte hoppa på raketen!
Måste få koffein!
2009-06-30, 23:40
Medlem
Citat:
Såg det...stod det mindre om det i litteraturen sa du?
Har inte tänkt på det, men jag skulle inte längre bli förvånad.
Smidigt att bara glida undan från den läran så där lite omärkt, om det nu e så det är.

...ska backa och kolla ditt inlägg om det en gång till...

(Ursäkta om jag svarar flummigt och fåordigt men jag e så otroligt trött .)

Jag har ju inte direkt järnkoll på hur mkt som skrivs om vad. Det var mest att jag på ett annat forum läste reaktionerna över ett VT-studium som handlade om DSK där man inte sa ett dyft om att Jesus skulle valt ut dem då. Istället motiverade man sin upphöjda ställning med att det var uppenbart att man hade JHWH:s välsignelse i och med den ökning som setts sedan 1900-talets början. Annars brukar det väl vara en standardingrediens med husherrens inspektion när DSK kommer på tal... ?
2009-06-30, 23:41
Medlem
Citat:
...sådär, nu hittade jag inlägget...

Intressant. Var läste du den teorin ngnstans?

http://www.jehovahswitnessrecovery.com/phpBB3/index.php

Minns inte i vilken tråd.
2009-06-30, 23:43
Medlem
Citat:
Jag har ju inte direkt järnkoll på hur mkt som skrivs om vad. Det var mest att jag på ett annat forum läste reaktionerna över ett VT-studium som handlade om DSK där man inte sa ett dyft om att Jesus skulle valt ut dem då. Istället motiverade man sin upphöjda ställning med att det var uppenbart att man hade JHWH:s välsignelse i och med den ökning som setts sedan 1900-talets början. Annars brukar det väl vara en standardingrediens med husherrens inspektion när DSK kommer på tal... ?

Jo det brukar det iofs vara...men för att det inte sades ngt på just det VT-studiet behöver ju inte betyda ngt.
Vilket forum va du på? (Skulle vilja kolla själv)
2009-06-30, 23:44
Medlem
Ok, såg att du skickat länken under tiden jag svarade....tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in