2007-11-16, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Började han regera över jorden 1914?
Vad gjorde han under tiden innan 1914?

Nej, Jesus regerar inte över jorden, än. Satan kastades ned på jorden 1914 tror man, och jag också.

Jesus kommer inte vara här riktigt än. Men när han kommer så kommer vi märka en viss skillnad på styre också.
2007-11-16, 11:08
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Inte?

Wikipedia, Runeberg, Bibelfrågan, Translation.com.................

Nej bara blaj-argument. Som jag sa tidigare är kronologin fastställd av astronomer det kan inte dina länkar ändra på. Du har aldrig läst om VAT-stenen i Berlin va?
2007-11-16, 11:10
Medlem
Citat:
Se någon av mina länkar så får du utförlig info om vad det handlar om.

Är inte intresserad. Vart bara intresserad av att du skrev att i bibeln räknas dagar som år. Du skrev inte att i någon enstaka vers räknas dagar som år. Sen att du påstår att det framgår var man ska använda sig av år eller inte förenklar det hela lite för dig. Men då kan man ju undra varför det inte står direkt i Genesis att man ska räkna skapelsedagarna som 1000 år. Varför är gud så luddig om man nu blir så jävla förbannad om an inte följer hans ord? Juste de, han är en ond och elak jävel.
2007-11-16, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Nej bara blaj-argument. Som jag sa tidigare är kronologin fastställd av astronomer det kan inte dina länkar ändra på. Du har aldrig läst om VAT-stenen i Berlin va?

Vi kan väl inte bara vifta bort allt som säger att det kan ha varit korrekt som "blaj argument?" Det vore att vara väl snabb. Därför undrar jag om det egentligen finns någon helt korrekt referens till saken?
2007-11-16, 11:11
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Jag vet inte mycket om avhopp eller hur JV fungerar egentligen, men det intrycket jag fått när jag mött medlemmar är att de verkar vara ganska täta, dvs folk som har en massa pengar. Är JV en organisation mest för rikt folk, har jag undrat.

Det kanske är helt fel?

Ja helt fel! Oftast jobbar JV med en städfirma eller någon annan lågutbildad yrkeskategori(tidningsbud). Man ska inte utbilda sig högre(du vet kunskap är farlig för sekter)utan koncentrera sig på dörrknackning och bibelstudier.
2007-11-16, 11:13
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Vi kan väl inte bara vifta bort allt som säger att det kan ha varit korrekt som "blaj argument?" Det vore att vara väl snabb. Därför undrar jag om det egentligen finns någon helt korrekt referens till saken?

Jajamen läs om VAT stenen i Berlin! Ja dina länkar blir ju per automatik till blaj när saken redan bevisats.
2007-11-16, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Är inte intresserad. Vart bara intresserad av att du skrev att i bibeln räknas dagar som år. Du skrev inte att i någon enstaka vers räknas dagar som år. Sen att du påstår att det framgår var man ska använda sig av år eller inte förenklar det hela lite för dig. Men då kan man ju undra varför det inte står direkt i Genesis att man ska räkna skapelsedagarna som 1000 år. Varför är gud så luddig om man nu blir så jävla förbannad om an inte följer hans ord? Juste de, han är en ond och elak jävel.

Aha, det förklarar saken. Vill du ha en förklaring?

I Genesis så är det Gud själv som berättar vad han själv var med om när han skapade liv på jorden. Och hans sätt att uppfatta tid är inte densamma som vår.

I det andra exemplet så talar han med människor. Nu gäller det omvandling av tid, inte uppfattandet av tid. Därför säger han direkt till dem vad som skall räknas.

Och vi får faktiskt veta på flera ställen i Bibeln hur Gud uppfattar tid.
2007-11-16, 11:16
Bannlyst
Citat:
Jajamen läs om VAT stenen i Berlin! Ja dina länkar blir ju per automatik till blaj när saken redan bevisats.

Tja, det tvistas ju om hurvida något av svaren är korrekta. När jag läste igenom på sajterna jag länkade till så blir det ganska komplicerat. Jag skulle mer än gärna se en referens på saken.
2007-11-16, 11:18
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Så efter att Jesus dött på korset och sedan uppstod 3 dagar senare så var det egentligen 3 ÅR senare? OJOJ!

Eller när Jesus frestas av satan i öknen i 40 dagar. Är det 40 ÅR som han frestas? Du får nog klargöra i vilka delar av bibeln som dagar = år så att man slipper missförstånd. Du påstår dessutom att i skapelsen så är en dag 1000 år vilket gör att om satan frestar Jesus i öknen i 40 dagar så håller han fortfarande på.

Fan vad du rör till det för dig. Det är så övertydligt att du vill få fram en tolkning som bekräftar någon sinnsesjuk tes du fått för dig och då sitter du och hittar på att "Aha om man tolkar dagar som år här och dagar som dagar här och dagar som 1000 år här så går det ihop om man struntar i dessa delar av bibeln men tror stenhårt på dessa andra delar. Samtidigt hävdar man att allt är 100% sant utom de jobbiga reglerna som bara judarna ska följa."

Ja du ser SMA att Xcores logik inte funkar som den ska.
2007-11-16, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ja helt fel! Oftast jobbar JV med en städfirma eller någon annan lågutbildad yrkeskategori(tidningsbud). Man ska inte utbilda sig högre(du vet kunskap är farlig för sekter)utan koncentrera sig på dörrknackning och bibelstudier.

Aha!

Tack för förklaringen. De vittnen som jag sett verkade ganska rika, men det var å andra sidan bara några stycken och det blir svårt att dra en slutsats utan att ha granskat organisationen närmare. Du verkar besitta mer kunskap än mig på det här området.
2007-11-16, 11:22
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:
Aha!

Tack för förklaringen. De vittnen som jag sett verkade ganska rika, men det var å andra sidan bara några stycken och det blir svårt att dra en slutsats utan att ha granskat organisationen närmare. Du verkar besitta mer kunskap än mig på det här området.

Hehe skenet bedrar. Nu är ju inte alla låginkomsttagare men den övervägande majoriteten är det ja. Sen att man köper dyra kläder(yttre attribut är viktiga inom JV)beror nog på ett minimalt festkonto!
2007-11-17, 08:46
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Nej, Jesus regerar inte över jorden, än. Satan kastades ned på jorden 1914 tror man, och jag också.

Jesus kommer inte vara här riktigt än. Men när han kommer så kommer vi märka en viss skillnad på styre också.

Jesus intog sin plats i Himelriket 1914. Jesus återvände 1914 och intog sin
plats som konung i Himelriket, så tror Jehovas Vittnen.

http://www.watchtower.org/z/lmn/article_10.htm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in