2008-12-27, 11:23
Medlem
schabo-labos avatar
Blod & vaccination

Angående deras vändningar i blodfrågan och vaccinationer. Finns i denna pdf . Tycker det är allvarligt att de leker med människors liv på detta sätt. JV sätter sitt liv i Brooklyns händer, det är falsk tillbedjan enligt mig.
2008-12-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Benny Hedning har fortfarande inte berättat vad av det jag skrivit som inte stämmer. I och med att han tyckte ALLT jag skrivit är blaha så borde det inte vara svårt att peka ut. Ut med språket.

Sen det här med att JV skulle haft ett hemligt samarbete med FN kan ni väl förklara för mig. Hur ligger det till med det egentligen?

Ang. röstning i Ghana:
"Voting is an individual affair says and that the movement has never prevented any of its members from exercising his or her franchise.

He was speaking to the 'Times' yesterday on the issue of whether members of the organization would vote in the December 7 election and all other political processes.

He said the society had about 200,000 members nationwide and “we do not decide for our members either to vote or not.”

200.000 medlemmar? Que? Rörig text. Sen kan man ju fråga sig om vederbörande verkligen har uttryckt sig så som journalisten skriver. Fler källor i samma ämne?

För att allt du skriver kan motbevisas och du inte FATTAR det! Orkar inte debattera med en som redan bestämt sig för att JV inte gör några fel. Punkt.
2008-12-27, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
Förklara på vilket sätt Sällskapet har "hattat" i blodfrågan. Mig veterligen var det förut totalförbjudet att ta emot blod vilket det är fortfarande. Skillnaden nu är att det är ett personligt beslut ifall man vill ta emot fraktioner av röda blodkroppar/vita blodkroppar/plasma/blodplättar. Sen är det inget konstigt att nya rön ger upphov till ändrad ståndpunkt oavsett om det gäller medicin eller annan vetenskap.

Om jag har förstått det rätt så var det regeringen i Bulgarien som inte skulle godta JV som organisation ifall dom inte införde denna regel att medlemmarna själva skulle få avgöra ifall dom ville ta emot blod. I mina ögon är detta ingen big deal, i och med att alla JV överallt kan välja att ta emot blod om dom nu skulle vilja. Jag tror inte att det är många JV som är rädda för en uteslutning, utan det är isåfall det faktum att dom INTE gör guds vilja som skulle vara den stora grejen. Kan tänka mig att det är många JV som inte skulle ta emot fraktioner bara för att vara på "den säkra sidan". Sen är jag skeptisk till hela grejen för JV har varit förföljda av många, t ex Hitler under 2a världskriget, men inte fan följde dom hans pipa. Förstår inte varför dom skulle följa Bulgariens "pipa". Tycker hela historien låter "fishy".

Du har förstått delvis rätt. Bulgariens regering skulle inte godkänna JV som organisation pga "blodförbudet". Det är sant. Och visst får alla JV ta emot blod om de vill. Men då blir de uteslutna!

I Bulgarien gick JV med på en kompromiss, så ett JV som tar emot blod och berättar det för sin äldste får inte uteslutas. Denna regel gäller enbart JV:n i Bulgarien, inte i andra länder.

Inte nog med att Sällskapet kompromissade (något som ett vanligt dödligt JV aldrig får göra, man ska stå fast i tron, vara trogen mot Jehova osv) de gick med på att vittnen i ett land får ta emot blod, men inte vittnen i andra länder.

Rätt fult agerat. Och allt bara för att få skattemässiga förmåner.

Praise Jehovah.
2008-12-29, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jo den styrande kretsen hade t om hemligt samarbete med FN som man kallar det stora Babylon!

Det är inte FN som kallas det stora babylon.....
2008-12-29, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna

Rätt fult agerat.

Om det nu verkligen är på det sättet ja....
2008-12-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Det är inte FN som kallas det stora babylon.....

Jaha...kanske det var den stora satan då...är inte så insatt i JV:s vokabulär.
2008-12-29, 00:47
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Angående deras vändningar i blodfrågan och vaccinationer. Finns i denna pdf . Tycker det är allvarligt att de leker med människors liv på detta sätt. JV sätter sitt liv i Brooklyns händer, det är falsk tillbedjan enligt mig.

JV är ingen religion. En humbugbaserad sekt, styrd av äldre, dollarkåta gubbar i USA, med aningslösa och vilsna idioter i ledband. Vilka fostrar sina barn i samma sjuka riktning, vilket är sektens livsnerv.
2008-12-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Jaha...kanske det var den stora satan då...är inte så insatt i JV:s vokabulär.

Inte det heller...det är däremot vilddjuret som var men inte är och som ska återkomma.
2008-12-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
JV är ingen religion. En humbugbaserad sekt, styrd av äldre, dollarkåta gubbar i USA, med aningslösa och vilsna idioter i ledband. Vilka fostrar sina barn i samma sjuka riktning, vilket är sektens livsnerv.

Positivt det där lät....
2008-12-29, 04:28
Bannlyst
Citat:
Om det nu verkligen är på det sättet ja....

Men snälla du...Du kan väl inte vara så blind att du inte ser vad de har gjort?! Eller är det kanske så att de ljög för Bulgariens regering när de lovade att inga vittnen skulle uteslutas om de tog emot blod? Ännu värre, i så fall.

Hur man än vrider på det har Sällskapet begått en stor synd där. Hyckleri, minst sagt...
2008-12-29, 09:43
Medlem
Citat:
Inte det heller...det är däremot vilddjuret som var men inte är och som ska återkomma.

Ok nästan rätt!
2008-12-29, 12:40
Medlem
Evigt liv

Det är väl ganska enkelt. Garanterar man evigt liv så vill man väl ha lite betalt. Om man dessutom kan lova uppståndelse efter döden bör det ju också generera några spänn eller dollar. Eller??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in