Du accepterar inte Jesu egna ord
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Jag tror på Jesus.
Om han nu säger att de som ville döda honom hade djävulen till fader, varför tror du då att jag skulle stå och uppskatta soldaternas bankande?
Ett dåligt träd kan aldrig bära god frukt, likaså kan aldrig ett gott träd bära dålig.
Låt mig fråga, varför säger Jesus så här:
Människosonen skall gå bort, såsom det är skrivet om honom; men ve den människa genom vilken Människosonen bliver förrådd! Det hade varit bättre för den människan, om hon icke hade blivit född.
Minst sagt intressant.
Det finns bara en jag vill tillhöra.
Om han nu säger att de som ville döda honom hade djävulen till fader, varför tror du då att jag skulle stå och uppskatta soldaternas bankande?
Ett dåligt träd kan aldrig bära god frukt, likaså kan aldrig ett gott träd bära dålig.
Låt mig fråga, varför säger Jesus så här:
Människosonen skall gå bort, såsom det är skrivet om honom; men ve den människa genom vilken Människosonen bliver förrådd! Det hade varit bättre för den människan, om hon icke hade blivit född.
Minst sagt intressant.
Det finns bara en jag vill tillhöra.
Visst förrådde Judas Jesus och visst hölls han ansvarig för det. Men samtidigt säger Jesus att han frivilligt offrar sitt liv får vår skull, så att vår frälsning är beroende av hans död. Du tycks inte acceptera ens vad Jesus själv säger om detta.
"Jag är den gode herden. En god herde giver sitt liv för fåren." (Joh. 10:11)
"...och jag giver mit liv för fåren." (Joh. 10:15)
"Därför älskar Fadern mig, att jag giver mitt liv - för att sedan taga igen det. Ingen tager det ifrån mig, utan jag giver det av fri vilja. Jag har makt att giva det, och jag har makt att taga igen det." (Joh. 10:17,18)
"Detta är mitt blod, förbundsblodet, som varder utgjutet för många till syndernas förlåtelse." (Matt. 26:28)
Det finns bara en som du vill tillhöra, så att församlingsgemenskap blir överflödig? Att ta avstånd ifrån Kristi kropp, församlingen, är att ta avstånd ifrån Jesus själv. Och den som förkastar Jesu egna ord vill han säkert nte kännas vid.
Men det är inte för sent att ändra sig. Också du kan acceptera Jesu tydliga ord om att hans blod utgjöts till syndernas förlåtelse. Det betyder att hans död inte bara var ett mord. Det var mer än så. Hans på korset utgjutna blod var som han själv säger "förbundsblodet" som hänger samman med "syndernas förlåtelse".