Citat:
Ursprungligen postat av Malmohenke
Har nu för övrigt tagit mig igenom större delen av "Samvetskris", och visst är det intressant läsning, MEN uttryckt av en man som lämmnat den styrande kretsen bakom sig.
Dessutom är det förfluten tid, det jag tar ställning till idag är den information jag fått sedan jag började studera med JV.
Eftersom vi alla är ofullkommliga blir det dessvärre fel även inom JV när vissa individer gör "snedsprång"
Som sagt intressant bok, men inget som får mig att fundera på attt lämna organisationen.
Dessutom är det förfluten tid, det jag tar ställning till idag är den information jag fått sedan jag började studera med JV.
Eftersom vi alla är ofullkommliga blir det dessvärre fel även inom JV när vissa individer gör "snedsprång"
Som sagt intressant bok, men inget som får mig att fundera på attt lämna organisationen.
Väldigt intressanta slutsatser du drar av din läsning av Samvetskris.
"Uttryckt av en man som lämnat den styrande kretsen bakom sig."
Ja, just det, vilket betyder att han vet vad han talar om.
Och det faktum att någon har lämnat ett visst sammanhang, det brukar inte göra dem mindre trovärdiga i sällskapets ögon, när litteraturen har artiklar om folk som har omvänt sig TILL JV.
Varför gör det då RF mindre trovärdig?
"Dessutom är det förfluten tid".
Ja, men faktiskt inte så väldigt länge sedan.
Och här har jag två invändningar.
För det första, JVs litteratur tar gärna upp olika religioners missgärningar, även om de också har varit i förfluten tid.
För det andra, med tanke på vissa saker som berättas i Samvetskris, hur skulle denna rörelse kunna vara utvald av Gud, vara hans kanal?
"Eftersom vi alla är ofullkommliga blir det dessvärre fel även inom JV när vissa individer gör "snedsprång""
Malmohenke, här gäller det inte ofullkomliga enskilda personer, utan "den trogne och omdömesgille slaven" som har blivit satt att sätt fram mat i rätt tid!
Det är inte enskilda personers "snedsprång" det gäller, utan att denna slavklass har kommit till korta!
Kan du inte se att det är allvarligt?
Trodde inte heller att boken skulle få dig att fundera på att lämna JV.
De flesta JV, liksom de flesta i andra sammanhang, bryr sig i själva verket inte särskilt mycket om den verkliga "Sanningen".
Men en eloge till dig för att du läser boken.