Citat:
Ursprungligen postat av
HitGurl
Har tagit melatonin i mer än 2 månader och har inte märkt av några biverkningar. Det har hjälpt mig oerhört mycket med sömnen, har provat en rad andra naturmedeciner tidigare utan bra resultat. Det enda negativa har varit att vissa morgonar kan jag vara lite seg när jag precis har vaknat eftersom man sover så djupt och skönt på dom..

Men tar man en kopp kaffe är man pigg och klar i huvudet igen.
Jag upplever samma som ovanstående. Jag själv producerade extremt lite melatonin, efter att jobbat nätter i många år. En psykiatriker förklarade att det är mycket vanlig, om man jobbat nätter i många år.
Jag åt imovane, zopiklone, stilnoct i många år, utan att det egentligen inte hjälpte.
När jag började med melatonin, så var det en lättnad. För mig fungerade det direkt. Fick en jämn och bra sömn och om jag vaknar, så somnar jag om lätt. Men psykiatrikern talade om att för vissa kan de ta några veckor att väcka upp melatoninproduktionen igen.
Han sa också att man ska sluta efter 3 månaders användning, så kroppen får ett uppehåll och har fått igång sin egen produktion.