2011-03-16, 15:42
Medlem
Alecftws avatar
Erks har rätt. Kollar man i skrifterna ser man att Jesus säger att Han är Gud.

Then Moses said to God, "Indeed, when I come to the children of Israel and say to
them, 'The God of your fathers has sent me to you,' and they say to me, 'What is His
name?' what shall I say to them?"

And God said to Moses, "I AM who I AM." And He said, "Thus you shall say to the
children of Israel, 'I AM has sent me to you.'"

Moreover God said to Moses, "Thus you shall say to the children of Israel: 'The Lord
God of your fathers, the God of Abraham, the God of Isaac, and the God of Jacob,
has sent me to you. This is my name forever, and this is my memorial to all
generations.'" -Exodus 3:15

Kollar man sedan i NT så säger Jesus precis det! I AM!

"I tell you the truth," Jesus answered, "before Abraham was born, I am!"

I am = Gud.
Jesus = I am
Jesus = Gud.
Senast redigerad av Alecftw 2011-03-16 kl. 15:48.
Citera
2011-03-16, 16:04
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecftw
Erks har rätt.

I am = Gud.
Jesus = I am
Jesus = Gud.

Ditt svar är en TOLKNING.
Det jag ifrågasätter är påståendet att Jesus själv, i bibeln, säger att han ÄR Gud.

Jag väntar fortfarande på en hänvisning till denna påstådda text.
VAR i bibeln säger han (Jesus) det??!
Citera
2011-03-16, 16:31
Medlem
Alecftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Ditt svar är en TOLKNING.
Det jag ifrågasätter är påståendet att Jesus själv, i bibeln, säger att han ÄR Gud.

Jag väntar fortfarande på en hänvisning till denna påstådda text.
VAR i bibeln säger han (Jesus) det??!
*infinity

Det har ju redan visats ett flertal gånger!!!!!!!!!!!111111111!!!!!!!!!!11111111111111 11!!!!!!!!!

Har du någon sjukdom eller kan du inte läsa?
Citera
2011-03-16, 16:40
Medlem
Aliennas avatar
VAR säger Jesus:"I am God!" ?

Svar: ingenstans.
Citera
2011-03-16, 16:44
Medlem
Alecftws avatar
Citat:
VAR säger Jesus:"I am God!" ?

Vart säger Koranen, "sätt ditt vad du fan vill ha"

Man kommer ingenvart med det så-kallade argumentet.
Det gäller att läsa mellan raderna.

Några till bokstäver

John 1:1, 14, "In the beginning was the Word, and the Word was with God, and the Word was God...
14And the Word became flesh, and dwelt among us, and we beheld His glory, glory as of the only begotten from the Father, full of grace and truth."
John 20:28-29, "Thomas answered and said to Him, "My Lord and my God!" 29 Jesus said to him, "Because you have seen Me, have you believed? Blessed are they who did not see, and yet believed."

Som du ser i John 20:28-29 så får du svaret där att Han accepterar vad han säger. Thomas säger att Jesus är Gud. Säger Jesus emot? Nej. Skulle inte Jesus varit Gud skulle han sagt emot. Med det gjorde han inte. Konklusion? Jesus är Gud.
Senast redigerad av Alecftw 2011-03-16 kl. 16:56.
Citera
2011-03-16, 16:57
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erks
Förvanskade? Vi har 4 olika evangelium skrivna av 4 olika författare som alla säger samma sak: Jesus var Guds son. Sen har vi de 4 andra författarna till nya testamentet (paul, peter, jude, james, kanske glömt någon men det var så jag räknade det från huvudet just nu) alla säger att Jesus var Gud på jorden. De har alla olika infallsvinklar, men inget av vad de säger säger emot någon av de andra författarna, de säger heller inte emot det Gamla Testamentet på något sätt.

Det är ju just detta som är problemet??? Nu är inte jag muslim men jag förstår ändå vad muslimerna menar. Jesus var profet och fick ta emot en helig text/budskap DIREKT FRÅN KÄLLAN, dvs. Gud.
Detta originalbudskap blev förvanskat, förändrat, inte längre korrekt. När Bosse, Pelle, Nisse och Sture plötsligt är "författare" av "Bibeln" så är det ju inte längre originaltexten!

Hade Jesus budskap inte förvanskats så hade aldrig Muhammed behövts! Plötsligt fanns det en tro om att Jesus var mer än människa, till och med Guds son! Det var just pga. budskapets förvanskning som Gud sände en ny profet, med en helig text som Gud bestämde aldrig skulle förändras. Nu har inte jag gjort en massa efterforskningar kring det men mig veterligen är Koranen fortfarande oförändrad.

Så om jag ska kommentera ämnestiteln här: En muslim tror att det budskap Jesus predikade var sant och hade sanningen inte förvrängts så hade kristendomen fortfarande varit den sanna religionen. Jesus ljög alltså aldrig, men de som senare "författade" delar av bibeln ljög/visste inte bättre.
Senast redigerad av AstralProjector 2011-03-16 kl. 17:01.
Citera
2011-03-16, 16:59
Medlem
Alecftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Det är ju just detta som är problemet??? Nu är inte jag muslim men jag förstår ändå vad muslimerna menar. Jesus var profet och fick ta emot en helig text/budskap DIREKT FRÅN KÄLLAN, dvs. Gud.
Detta originalbudskap blev förvanskat, förändrat, inte längre korrekt. När Bosse, Pelle, Nisse och Sture plötsligt är "författare" av "Bibeln" så är det ju inte längre originaltexten!

Hade Jesus budskap inte förvanskats så hade aldrig Muhammed behövts! Plötsligt fanns det en tro om att Jesus var mer än människa, till och med Guds son! Det var just pga. budskapets förvanskning som Gud sände en ny profet, med en helig text som Gud bestämde aldrig skulle förändras. Nu har inte jag gjort en massa efterforskningar kring det men mig veterligen är Koranen fortfarande oförändrad.

Eller så vill "Syndens Människa" förgöra sanningen och därav skapa Koranen för att vilseledda folk? Det kan vara möjligt. Det finns ju trots allt sataniska verser i Koranen.
Citera
2011-03-16, 17:02
Medlem
Aliennas avatar
Det var inte jag som kom med det argumentet, att Jesus själv (i bibeln) säger att han ÄR Gud.
Jag är den som ifrågasätter det argumentet....

Citera
2011-03-16, 17:13
Medlem
Alecftws avatar
Citat:
Det var inte jag som kom med det argumentet, att Jesus själv (i bibeln) säger att han ÄR Gud.
Jag är den som ifrågasätter det argumentet....

Han sade Han var Gud många gånger.

Och enligt Koranen skall månen vara delad...

Om månen skulle varit delad skulle det få katastrofala följder!
Citera
2011-03-16, 17:18
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Han sade Han var Gud många gånger.

VAR?! Var säger Jesus:"I am God" ???
Citera
2011-03-16, 17:20
Medlem
Alecftws avatar
Citat:
VAR?! Var säger Jesus:"I am God" ???
Jesus: "Läs mellan raderna, där Jag säger att Jag är Gud!"

John 20:28-29

Det finns många fler ställen, massvis av dem!
Senast redigerad av Alecftw 2011-03-16 kl. 17:25.
Citera
2011-03-16, 17:29
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Jesus: "Läs mellan raderna, där Jag säger att Jag är Gud!"

Faktum är alltså, att Jesus INGENSTANS säger att han ÄR Gud.
Fakta är lite svåra att ändra på. De är vad dom är!

(Om vissa inte gillar, eller kan acceptera, fakta ... är en helt annan femma...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in