Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-03-22, 16:10
  #1
Medlem
Bossiemans avatar
Otroligt många får inte VLC att funka med Vista. Lösningen är enkel

Gå in på inställningar i VLC -> video -> utmatningsmoduler, bocka för "visa avancerade alternativ" och sedan provar du ändra videoutmatningsmodul till något annat.
Citera
2007-03-22, 23:23
  #2
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Otroligt många får inte VLC att funka med Vista. Lösningen är enkel

Gå in på inställningar i VLC -> video -> utmatningsmoduler, bocka för "visa avancerade alternativ" och sedan provar du ändra videoutmatningsmodul till något annat.

Lägger in en lite mer grundläggande "guide".

1. Uppdatera ditt Vista (Windows Update)
2. Installera nyaste drivrutinerna
3. Starta om datorn
4. Installera VLC, om du ominstallerar VLC ta bort "preferences" mappen.
5. Starta VLC, Klicka på Inställningar / preferences. Se till så att "Avancerade alternativ" är iklickat längst ner till höger.
6. Klicka på Video i menyn till vänster. Klicka på Utmatningsmoduler och sedan DirectX. Klicka ur "Använd hårdvarukonverteringar YUV>RGB. Klicka sedan på utmatningsmoduler igen och välj "DirectX Video Output".
7. Spara och starta om VLC.
Citera
2007-03-27, 04:27
  #3
Medlem
yxskafts avatar
Eller så kan man använda sig utav någon nightly build. Dock verkar dom senaste vara väldigt buggiga så jag rekomenderar för tillfället att använda sig utav en februari eller tidig mars release.
http://nightlies.videolan.org/build/win32/?C=M;O=D
Citera
2007-04-03, 01:08
  #4
Medlem
Carveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Otroligt många får inte VLC att funka med Vista. Lösningen är enkel

Gå in på inställningar i VLC -> video -> utmatningsmoduler, bocka för "visa avancerade alternativ" och sedan provar du ändra videoutmatningsmodul till något annat.

Dem andra alternativen fatta jag inte ett dugg eftersom ja inte är särskilt datorkunnig, men jag går in i VLC -> Video -> Sen hittar jag inget om utmatningsmoduler.
Hur går jag till väga då?
Citera
2007-04-04, 09:46
  #5
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carved
Dem andra alternativen fatta jag inte ett dugg eftersom ja inte är särskilt datorkunnig, men jag går in i VLC -> Video -> Sen hittar jag inget om utmatningsmoduler.
Hur går jag till väga då?


Läs!
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
5. Starta VLC, Klicka på Inställningar / preferences. Se till så att "Avancerade alternativ" är iklickat längst ner till höger.
6. Klicka på Video i menyn till vänster. Klicka på Utmatningsmoduler och sedan DirectX. Klicka ur "Använd hårdvarukonverteringar YUV>RGB. Klicka sedan på utmatningsmoduler igen och välj "DirectX Video Output".

Har du klickat i "avancerade alternativ"?
Citera
2007-04-04, 19:00
  #6
Medlem
Hittar heller inget om utmatningsmoduler, står inte ett skit om de
Citera
2007-04-04, 19:51
  #7
Medlem
yxskafts avatar
Kolla här http://www.directupload.net/file/d/1...4lgY9d_jpg.htm
Citera
2007-04-05, 14:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxskaft
Kolla här http://www.directupload.net/file/d/1...4lgY9d_jpg.htm


Tack! Fick de att funka nu
Citera
2007-04-12, 00:27
  #9
Avstängd
Varje gång jag startar upp en videofil i vlc så fipplar vista om något, får en bubbla angående att normalt visningsschema(?) inte går att använda..
Går det lösa på något sätt? Väldigt störande när man ska se många småklipp.

Kan inte få fler än en instance av vlc heller, trots att jag ställt in den att tillåta det.
Citera
2007-04-12, 00:31
  #10
Medlem
Efterbyrdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdm
Varje gång jag startar upp en videofil i vlc så fipplar vista om något, får en bubbla angående att normalt visningsschema(?) inte går att använda..
Går det lösa på något sätt? Väldigt störande när man ska se många småklipp.

För mig fungerade det att följa sparv3ns utmärkta guide, men istället byta output module till "OpenGL video output".
Citera
2007-04-12, 15:27
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbyrden
För mig fungerade det att följa sparv3ns utmärkta guide, men istället byta output module till "OpenGL video output".

Jo, har testat olika, men upplever att bildkvalitén blir sämre med allt annat än dx.
Citera
2007-04-12, 18:01
  #12
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdm
Jo, har testat olika, men upplever att bildkvalitén blir sämre med allt annat än dx.

Inställningar > anvancerat, Klicka i “Öka prioriteten för processen”.

Prova.
Citera
  • 1
  • 2
vlc

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback