2007-04-12, 20:14
Medlem
yxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xdm
Jo, har testat olika, men upplever att bildkvalitén blir sämre med allt annat än dx.
Vaför envisas med att använda VLC då? när det finns bättre spelare som t.ex kmplayer eller MPUI.
Citera
2007-04-13, 16:12
Medlem
Tack så mycket för guiden, fick det att funka nu slipper instalera massa jobbiga codecs.
Citera
2007-04-14, 02:11
Medlem
guldkorns avatar
Stort tack för hjälpen.
Citera
2007-05-10, 20:29
Medlem
Varför går Cpun upp i 100% från runt 25 när Vlc sätts igång. Borde inte vara över 50% ?
Citera
2007-05-22, 13:34
Medlem
Zumas avatar
Sket i VLC och installerade DivX-player, den har lite fler, ganska onödiga funktioner men funkar att spela allt som VLC kan spela.
Citera
2007-05-25, 13:15
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondrai
Varför går Cpun upp i 100% från runt 25 när Vlc sätts igång. Borde inte vara över 50% ?

Beror på, om du har följt denna guiden så beror det på att den använder CPUkraft för att spela upp skiten.
Citera
2007-05-28, 17:10
Medlem
penol700s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Lägger in en lite mer grundläggande "guide".

1. Uppdatera ditt Vista (Windows Update)
2. Installera nyaste drivrutinerna
3. Starta om datorn
4. Installera VLC, om du ominstallerar VLC ta bort "preferences" mappen.
5. Starta VLC, Klicka på Inställningar / preferences. Se till så att "Avancerade alternativ" är iklickat längst ner till höger.
6. Klicka på Video i menyn till vänster. Klicka på Utmatningsmoduler och sedan DirectX. Klicka ur "Använd hårdvarukonverteringar YUV>RGB. Klicka sedan på utmatningsmoduler igen och välj "DirectX Video Output".
7. Spara och starta om VLC.

Tack som FAAAAN! Höll på att bli tokig där ett tag!
Citera
2007-06-04, 16:51
Medlem
Tack asså!

Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Otroligt många får inte VLC att funka med Vista. Lösningen är enkel

Gå in på inställningar i VLC -> video -> utmatningsmoduler, bocka för "visa avancerade alternativ" och sedan provar du ändra videoutmatningsmodul till något annat.

Tack äntligen så har jag fått det fungera! Så slipper jag flera timmar av krångel igen! Tack!
Citera
2007-06-04, 16:56
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurthuz
Tack äntligen så har jag fått det fungera! Så slipper jag flera timmar av krångel igen! Tack!

Citera
2007-06-12, 13:05
Medlem
Hmmm, vad kör ni för verson av vista som har feta problem med detta, jag gjorde bara en ren instalation av det och det funkar utan problem med bra bild och ljud, helt pill fritt.

Om någon däremot vet hur man får avg antivirus att starta med vista utan krångel skulle jag bli glad.
Citera
2007-06-12, 18:10
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimist
Hmmm, vad kör ni för verson av vista som har feta problem med detta, jag gjorde bara en ren instalation av det och det funkar utan problem med bra bild och ljud, helt pill fritt.

Om någon däremot vet hur man får avg antivirus att starta med vista utan krångel skulle jag bli glad.

Du har förmodligen helt missat det här med vista och aero. Problemet är associerat till aero, koppla på aero och du har ett äkta ilandsproblem att lösa med VLC.
Citera
2007-06-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Du har förmodligen helt missat det här med vista och aero. Problemet är associerat till aero, koppla på aero och du har ett äkta ilandsproblem att lösa med VLC.

jag kör med aero, funkar med alla 'mac finesser' (när man ser alla fönster brevid varandra) utan att den växlar till det fula läget, och jag har inte pillat med något vad jag vill minnas... divx player däremot är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in