2011-02-17, 14:03
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dotajupp
Ssri/snri är benzo eller?
Det är antidepressiva mediciner, men tramadol verkar även på serotoninet så därför ska kombinationen undvikas.

För övrigt så kan benzo och tramadol ge en ökad risk för andningsdepressioner, i måttliga mängder ingen fara, men tar du stora mängder så tänk på det.
Citera
2011-02-17, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Det är antidepressiva mediciner, men tramadol verkar även på serotoninet så därför ska kombinationen undvikas.

För övrigt så kan benzo och tramadol ge en ökad risk för andningsdepressioner, i måttliga mängder ingen fara, men tar du stora mängder så tänk på det.

Så om jag tar xanor, tradolan och dricker alkohol kan man säga hej till andningsdepression?
Citera
2011-02-17, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dotajupp
Så om jag tar xanor, tradolan och dricker alkohol kan man säga hej till andningsdepression?
JA! Är du trög eller?

edit inlägg 420
Citera
2011-02-18, 19:57
Medlem
Satansmords avatar
Gabapentin + alko

Hej alla glada. Har käkat ett par gabapentin, strax över 2000mg nu. Är det ok att dricka ett par bärs på det? Tacksam för snabba svar
Citera
2011-02-18, 20:57
Medlem
darkseverins avatar
Min gabapentin-premiär var ett par veckor sedan, tog då ca 3000mg sedan 2 öl, tog 1200mg ytterliggare samt en öl till. Har faktiskt aldrig mått så bra i mitt liv, och kände ingen bakfylla eller nåt dagen efter. Min drogfavorit och jag ska köpa mer.
Man mår skitbra, men man är ändå alert och man kan typ tänka, man mår bara så jävla bra helt enkelt.
Har hittils inte stött på nån riktigt dålig combo, cb+alko i större mängder isåfall.
Citera
2011-02-19, 04:23
Medlem
Satansmords avatar
Jävligt soft med gabapentin och alko. Har druckit 22 öl (mest 3.5er, 5st 5.2er resten 3.5er) ett glas vin, och några shots sprit + 36mg concerta. Jävla soft kombo är fortfarande jävligt skev. 6000mg gabapentin
Citera
2011-02-19, 05:47
Medlem
Satansmords avatar
Still going strong. Läskigt överspeedad av 36mg concerta. Gabapentin boostar concertan som fan
Citera
2011-02-19, 09:15
Medlem
Xalterads avatar
Ingen fara med gaba+alkohol, dessa förstärker dock varandra.
Citera
2011-02-23, 17:30
Bannlyst
Kan jag blanda Stesolid (35 mg), Xanor 4 mg), Tramadol (350, eventuellt 400 mg)?

Jag äter SSRI, dvs Citalopram, men är inte uppe i någon hög dos. Stesoliden tar ju ner kramprisken fram tramadolen i alla fall...
Citera
2011-02-24, 12:27
Medlem
Ingoteras avatar
Någon som har koll på ifall man kan ta ex svamp när man medicinerar med Ergenyl (natriumvalproat). Även information om att blanda med andra serotonerga droger är intressant.

Det jag hittat genom sökning är att det tros normalisera de kemiska överföringarna mellan nervcellerna vilket tyder på att det borde ha kunna någon inverkan på ruset eller ev kanske göra det skadligt.
Men å andra sidan så förhöjs effekten av GABA i samband med medicinering av Ergenyl och så har jag provat ta metylfenidat och det fungerade helt ok.

Skulle gärna höra från folk som testat eller kan sin sak inom det här. Hittar ni något på internet om det så länka gärna.
Citera
2011-02-25, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ingotera
Någon som har koll på ifall man kan ta ex svamp när man medicinerar med Ergenyl (natriumvalproat). Även information om att blanda med andra serotonerga droger är intressant.

Det jag hittat genom sökning är att det tros normalisera de kemiska överföringarna mellan nervcellerna vilket tyder på att det borde ha kunna någon inverkan på ruset eller ev kanske göra det skadligt.
Men å andra sidan så förhöjs effekten av GABA i samband med medicinering av Ergenyl och så har jag provat ta metylfenidat och det fungerade helt ok.

Skulle gärna höra från folk som testat eller kan sin sak inom det här. Hittar ni något på internet om det så länka gärna.
Enda jag vet är att effekten kan utebli, eller åtminstone minska, om man äter SSRI samtidigt. Nu vet jag inte vad Ergenyl är, men det är knappast någon SSRI-medicin. Då borde jag hört talas om dem. Vad äter man Ergenyl mot?
Citera
2011-02-25, 19:41
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Kan min polare ta 1 mg sub när han är salongsberusad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in