2025-02-18, 21:10
Avslutad
Polyfarmaci

Jag har en förkärlek för polyfarmaci, eftersom en del droger påverkar varandra positivt i form av en ökad euforiserande effekt. Dessutom är det så att substansers olika verkningsmekanism även kan kupera oönskade effekter av en given drog såsom exempelvis både fysiska och psykiska; nervositet, paranoia, jitterness, besvärande hyperaktivitet, kaotiska känslotillstånd, spänningstillstånd, låsning i tankeförlopp och nedsatt problemlösningsförmåga, med mera.

Är det någon annan som likt jag använder utvalda substanser för att erhålla en optimal och önskvärd polyfarmaceutiskeffekt? Eller föredrar ni att hålla er till en substans i taget? Skulle vara intressant att veta hur det ser ut för andra.

Just nu har jag kombinerat kokain, tramadol, klonazepan, alkohol, koffein, modafinil, och andra ordinerade läkemedel (bupropion, duloxetine, propranolol, amlodipin). För vissa av dessa föreligger en kontraindikation varför jag anpassat doseringen och även intermittent hoppat över.

Ska tillägga att effekten av detta upplevs positiv men ej helt optimal. Hade egentligen velat inta en något annorlunda kombination men det var detta som i nuläget fanns tillgängligt för mig.

Nota bene. Jag kontrollerar mycket noggrant att dessa substanser ej har potentiellt skadliga/farliga interaktioner med varandra. Exempelvis genom interaktionsdatabaser.

Tar gärna emot er feedback och synpunkter av psykofarmakologiskt kunnig flashbackare, och kanske någon med egen erfarenhet.

Rapportera Citera+ Citera
Citera
2025-02-22, 20:04
Medlem
Kido-ns avatar
Tja
Går det att blanda det? Tog 2 Ksalol idag senast kl 14. Har noll tolerans mot benzo. Ska poppa en Oxy 80 mg runt kl 20:30.
Har viss opioid tolerans. Rökte varor i 4 månader fram tills 3 februari. Bytte till Tram 400 mg per dag. Santeria, sedan en T3 Stada och Sandoz de senaste 5 dagar. Effekten från Santeria och Santoz var så där. Tog 6 ksalol igår.
Citera
2025-02-24, 21:03
Medlem
Pregabalin och oxascand

Hej. Verkar (kanske) först med detta då jag inte kan hitta nåt svar

Nyligen fått pregabalin 50 mg utskrivet, och oxascand 10 mg sen tidigare.
Min fråga: Vad händer om man skulle kombinera dessa? Och kan man bli hög på dom två tillsammans?

Övrig fråga: kan man bli hög på enbart pregabalin?

Jag lär nog inte testa för är för feg, men är nyfiken bara. Haft pregabalin i skåpet i flera veckor men inte vågat börja med den än (fattar egentligen inte varför) så plågas med ångest istället haha
Citera
2025-02-24, 21:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Ja, du blir "skön", sover gott och blir ångestfri. Ofarlig kombination.
Citera
2025-02-24, 21:13
Medlem
StonedMonkeys avatar
Pregabalin blir man hög på, men det är bara första dagen som känns roligt, sen bygger man snabbt tolerans och efter det slutar det vara roligt. Enligt mina egna erfarenheter ska man ha under 30 mg i sig för att det ska vara värt det. Alltså ingen drog att ta varje dag. Det har en halveringstid på 6 timmar. En bra nybörjardos är 600 mg.
Citera
2025-02-25, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Pregabalin blir man hög på, men det är bara första dagen som känns roligt, sen bygger man snabbt tolerans och efter det slutar det vara roligt. Enligt mina egna erfarenheter ska man ha under 30 mg i sig för att det ska vara värt det. Alltså ingen drog att ta varje dag. Det har en halveringstid på 6 timmar. En bra nybörjardos är 600 mg.

Okej! Men om man tar en tablett, kan man känna av abstinens väldigt fort? Typ om jag tar en på kvällen, kan jag känna typ abstinens dagen efter om jag inte tar ännu en tablett?
Citera
2025-02-25, 10:41
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenBnot
Okej! Men om man tar en tablett, kan man känna av abstinens väldigt fort? Typ om jag tar en på kvällen, kan jag känna typ abstinens dagen efter om jag inte tar ännu en tablett?

Nej. Många säger att avtändningen på pregabalin är hemsk men jag får knappt någon alls. Men oavsett hur det ligger till för dig kommer du inte få avtändning om du inte tar flera dagar i rad, vilket du alltså inte borde då det slutar vara charmigt dag 2.
Citera
2025-03-03, 17:16
Medlem
hansomkanallt18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenBnot

Åh fy satan du är då inte rädd om liv o lem. 80mg ÄR ASMYCKET! Nu killgissar jag lite, du är ingen inbitet knarkare va? Tänker att du körde tjack en sommar 1993 o gick då direkt på kanyl o pump. Ingen minns en fegis.
Jag va där med, då 1993. Påtänd som en gardinstång

Men om du vill lyssna på en som är mitt i det så delar jag gärna med mig av erfarenheten. Jag älskar tjack o tjack älskar mig. Missförstå mig inte nu, jag ÄLSKAR 🥰 oxy/morfin/heroin Dessutom är kag blanzmissbrukate o törs nog påstå att min insida är en härdsmälta. Men jag har åldrats snygg. Snyggt skinn ska hållas stramt o h/eller ha ordentligt med vätskebrist. Den groggen Bror, Arribas kom igen vi drar till ett doskalas. Gå fort o skaka på huvet i ett intensivt nejvisning så ser ingen om du varken e ful eller påtänd. Bästa tipset. Puss
Citera
2025-03-22, 01:12
Medlem
Har tagit 2-3 linor bra tjack för ca 5-6 timmar sen, vet dock inte hur många mg de blir, men är det risk att man får skumma bieffekter om jag tar buspiron 10 mg? Har även tagit en liten dos mirtazapin och olanzapin. Vet ju att de inte kommer döda mig, har varit blandmissbrukare i 15 år, men vill bara inte få eventuella märkliga bieffekter!
Citera
2025-03-22, 20:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argamaggan1
Har tagit 2-3 linor bra tjack för ca 5-6 timmar sen, vet dock inte hur många mg de blir, men är det risk att man får skumma bieffekter om jag tar buspiron 10 mg? Har även tagit en liten dos mirtazapin och olanzapin. Vet ju att de inte kommer döda mig, har varit blandmissbrukare i 15 år, men vill bara inte få eventuella märkliga bieffekter!

Varför ska du ta Buspiron? Jag hade hellre dragit till macken och köpt två sexpack folköl
Citera
2025-03-27, 02:37
Medlem
Amazon-mannens avatar
Prostaglandin och dubbel espresso? Erfarenheter?
Citera
2025-04-08, 17:13
Medlem
Bigben36s avatar
Hej. Kan jag blanda paroxetin med lyrica?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in