2019-04-11, 19:04
Medlem
Tänkte ta 150mg tjack klockan 05.00 imorgon. Är det ok att ta 200mg tram lördag klockan 17.00? 36 timmar efter då vill säga.

Tacksam för svar
Citera
2019-04-14, 08:49
Medlem
Jag äter Voxra 300 mg om dagen.
Kan man blanda med serotonegra substanser så som MDMA, 3-CMC?
Eller ska man ha ett upphåll innan på några dagar så den försvinner ur sysmtemet?
Någon som har testat?
Tänker mest på att kramprisken ökar.
Citera
2019-04-15, 19:55
Medlem
Hej!

Tänkte ta min GHB-oskuld idag, imorse intog jag kanske 0.3 tjack som jag märker av väl samt att jag under dagen käkat 1mg klonazepam + 10mg diazepam. Vad tror ni, något att oroa sig över?
Citera
2019-04-19, 22:30
Medlem
Prometazin Actavis och Alkohol?

Har fått utskrivet Prometazin mot sömn, två 25mg 1 timma innan jag går och lägger mig.
Nu har jag precis tagit dom, har tänkt dricka en mängd vin, som ett whiskeyglas i jämförelse möjligtvis lite mer...
Står skrivet på FASS att man ej ska blanda med alkh men är det för att effekterna av medicinen, dvs trötthet osv förstärks, eller vad är det?
Senast redigerad av drakzy 2019-04-19 kl. 22:32.
Citera
2019-04-19, 22:51
Avslutad
Tröttheten kan givetvis förstärkas av alkohol.

Annars kan du supa dig redlös o inta de där Prometazin. I Matts Bergmarks bok, Farligt att förtära, inandas och beröra, så beskrivs Prometazin som det bästa medlet mot baksmälla!

Jag vet att det inte är farligt att blanda, såvida man inte överdriver, men det gör du ju inte i ditt fall.
Citera
2019-04-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tröttheten kan givetvis förstärkas av alkohol.

Annars kan du supa dig redlös o inta de där Prometazin. I Matts Bergmarks bok, Farligt att förtära, inandas och beröra, så beskrivs Prometazin som det bästa medlet mot baksmälla!

Jag vet att det inte är farligt att blanda, såvida man inte överdriver, men det gör du ju inte i ditt fall.

Jo jag har läst runt lite och det ska visst vara bra efter man druckit en del, men i min situation nu så tänkte jag på om man tagit innan man dricker
t.ex om man får en orolig mage med blandningen eller något sådant.
Tack för svaret!
Citera
2019-04-22, 16:43
Medlem
Metadon trots SNRI?

Är det lugnt att käka metadon även om jag äter låg dos velafaxin?
Citera
2019-04-22, 16:48
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Är det lugnt att käka metadon även om jag äter låg dos velafaxin?

ja
Citera
2019-04-23, 04:10
Medlem
LFCYNWAs avatar
Druckit en del och fått i mig 6 mg Alpra, hur många Citodon vågar jag trycka i mig? har okej tolerans för benso och alkohol men låg tolerans till opiater. Behöver verkligen sova så ser två val. Antingen så kastar jag i mig några Citodon eller så börjar jag nicka väggen.
Citera
2019-04-26, 01:32
Medlem
Fishurs avatar
Tjena!

Har ett beroende av Lyrica (tar oftast rätt stora doser på ca 2g - 2,4g per dag) och hade nu tänkt göra ett uppehåll på ett par dagar. Tog Lyrica senast kl. 18 igår.

Nu till min fråga. Är det ok att ta ca 300mg Tramadol nu för att senare under dagen ta tjack? Måste iväg en sväng på förmiddagen och vill då inte va på tjacket

Ska även tilläggas att jag går på Voxra som jag har utskrivet. Tänkte strunta att ta det idag då jag läst nånstans att genom att göra så så minskar chansen för kramp när man tar tjack.

Stort tack på förhand
Citera
2019-04-26, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishur
Tjena!

Har ett beroende av Lyrica (tar oftast rätt stora doser på ca 2g - 2,4g per dag) och hade nu tänkt göra ett uppehåll på ett par dagar. Tog Lyrica senast kl. 18 igår.

Nu till min fråga. Är det ok att ta ca 300mg Tramadol nu för att senare under dagen ta tjack? Måste iväg en sväng på förmiddagen och vill då inte va på tjacket

Ska även tilläggas att jag går på Voxra som jag har utskrivet. Tänkte strunta att ta det idag då jag läst nånstans att genom att göra så så minskar chansen för kramp när man tar tjack.

Stort tack på förhand

När man äter Voxa finns det risker att kroppen inte kan ta upp Tramadol, dvs ingen eller minskad effekt.

Tjack och tramadol är väl aldrig bra att blanda samma dag pga S.S
Citera
2019-04-27, 03:37
Medlem
Hjälp snälla.

Har tagit:
Kl 15: Metadon Oralt 8-10 ml.
Kl 18 o fram: 1,5 g tjack.
Kl 00: 0,5 mg Xanor + 5 mg Stilnoct
Kl 02.30: 0,5 mg Xanor + 5 mg Stilnoct igen pga fortf orolig.

Första gången metadon.
Mycket tolerant på tjack.
Van vid både Xanor o Stilnoct.
Puls jämn men låg på 60 slag /minut.

Kan jag va lugn? Supertacksam för svar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in