Citat:
Ursprungligen postat av
Raenoc
Minns att jag var på festival för herrans många år sen och då testade Ritalin(?) och snackade med nån på fyllan om att ta en Benzo för o sova (värt att nämna jag hade bara testat gräs innan) varpå han sa till mig "Nej det är verkligen ingen bra idé".
Typ underförstått, det är farligt.
Nu har jag haft concerta/elvanse utskrivet och "blandat" (För o sova) med Benzo (iktorovil). Är detta något "dumt" inser jag nu kasnek?

Tog för givet att det va chill men oansvarigt o inte kolla upp..
Sen lite annat; Har även kört såhnär:
Kvällen innan utgång: 2mg iktorovil
Kvällen: Alkohol intag + kokain + 2mg Iktorovil för o somna
Har jag slitit sönder på min kropp/hjärta/hjärna mer än vad jag själv tror? Eller är kombona i sig inte så farliga utan det är bara drogerna i sig som skadat mig som alltid?
Tacksam som fan för svar

Bumpar detta med en print från en sida som verkade legit, många var ju bara för "drugs" dvs engelska ordet för mediciner och tex koks var inte listat.
Skrev in mina och detta blev resultatet:
https://gyazo.com/15efe10ebb602babd4fe80a0134479b2
Källa:
http://reference.medscape.com/drug-interactionchecker
Så vad säger ni? Inget farligt då mao? Tar alltså min Clonazepam (Iktorovil) eventuellt dagen före samt på kvällen, efter. Inte samma dag för att "boosta" alkoholen.
- Iktorovil 1/2mg Dagen innan för o få en soothing, bra dag typ (dumt o dependence making kanske, men iaf)
- Elvanse 50mg på morgonen (min lagliga medicin)
- Alkohol på kvällen. Mängd så jag blir full (säger sig självt, utekvällar)
- Kokain (~0.3-0.5gram per kväll) (ja, vad ska man säga, alla älskar väl koks o va kungen på krogen bland brudarna hehe)
- Iktorovil natten (För att kunna sova så man itne ligger där vaken)
Nog för att jag hör hur det låter, shit, vilken "blandmissbrukare" man blev med åren men utöver detta så tar jag inga andra droger längre. Gräs osv kanske occansionally men väldigt sällan. Knarkar "bara" vid fest numera.
Och att jag tar Elvanse ("lisdexamphetamine") dagligen som min medicin, som jag bytte till enligt min läkare då han sa att Concerta och alkohol INTE är en bra kombo (efter att jag berättat hur jag festar, dvs att jag tog kola o benzo).
Mao, TLDR;
de droger jag eventuellt kombinerar är inget FARLIGT i sig mer än att dom sliter på mig? Kombinationerna är inget som skadar levern eller dyl. extra extra, om jag förstår allt rätt?