Fetto: Do you belive that?
Zappa: I belive that
Fetto: You're an idiot then
Zappa: Yeah?!
Zappa: Well mister *beep* tell you what, kiss my *beep*. How you like that? *smile
Så skönt. Dom disskuterade något om satanism, finnnes runt 6:50 i videon.
Fetto: Do you belive that?
Zappa: I belive that
Zappa: Yeah?!
Zappa: Well mister *beep* tell you what, kiss my *beep*. How you like that? *smile
Så skönt. Dom disskuterade något om satanism, finnnes runt 6:50 i videon.
Hehe, orkar inte kolla videon, men han var för jävla skön.
Jag hinner inte utveckla mig om det just nu, men nog var Zappa väldigt texas-homfobisk, oavsett hur fritänkande och liberal han framstod i övrigt. Begrunda bara texten i han största "hit", "Bobby Brown". Är det någon som har mer kunskaper i detta?
Jo, FZ gjorde en del helt sjukt sköna saker inom musiken. Själv föredrar jag hans 60-talsproduktion till skillnad mot många andra under denna tråd, och då främst skivorna We're Only In It For The Money (med MofI) och Hot Rats, samt den helt fantastiska låten Brown Shoes Don't Make It från Absolutely Free-skivan.
Sen är jag rätt förtjust i FZ-citatet: You can't be a real country unless you have a beer and an airline. It helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer.
Till sist är jag besviken att ingen under denna tråd har nämnt Captain Beefheart (om jag nu inte missat något när jag kollade igenom inläggen). Beefheart gjorde ju också en hel del grymt bra musik, fast mer via musikalisk intuition än Zappas musik som känns mer genomtänkt.
Jag hinner inte utveckla mig om det just nu, men nog var Zappa väldigt texas-homfobisk, oavsett hur fritänkande och liberal han framstod i övrigt. Begrunda bara texten i han största "hit", "Bobby Brown". Är det någon som har mer kunskaper i detta?
Du har helt fel angående Bobby Brown Goes Down. Se inlägg #60.