2013-01-17, 09:37
Medlem
Samhälls viktiga funktioner = brukar vara SO
Sen spelar det ingen roll vad det är för färg.
Citera
2013-01-21, 06:15
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infotizer
Samhälls viktiga funktioner = brukar vara SO
Sen spelar det ingen roll vad det är för färg.

Sant så sant!

Ps Jag kan inte svara på ditt mail tyvärr, står att jag inte har behörighet. Mvh DenSomSoker
Citera
2013-01-28, 16:28
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Allt militärt är inte SO.
Exakt, en rad civila anläggningar kan vara Skyddsobjekt. Några exempel:
  1. hamnar
  2. flygfält/flygplaster
  3. reningsverk och annat "vatten-relaterat"
  4. TV/radio-anläggningar

Olika sorters skyltar kan förekomma. I vissa fall är endast tillträde förbjudet, oftast gäller även fotoförbud. I sällsynta fall har man lagt till orden "inom skyddsobjektet" i samma mening som "förbud mot fotografering".
Citera
2013-01-28, 19:25
Medlem
marder666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
  1. hamnar
  2. flygfält/flygplaster
  4. TV/radio-anläggningar

Olika sorters skyltar kan förekomma. I vissa fall är endast tillträde förbjudet, oftast gäller även fotoförbud. I sällsynta fall har man lagt till orden "inom skyddsobjektet" i samma mening som "förbud mot fotografering".

Lägger även till Kraftstationer/ställningsverk, även om de inte skyltas så är de SO. Har sett tre sådana skyltade med den gamla runda SO skylten och dem såg ut därefter.
Citera
2013-01-28, 19:36
Medlem
värdedepåer är skyddsobjekt numera,

( kanske står tidigare i tråden)
Citera
2013-01-28, 20:13
Medlem
WhoiSTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
  1. hamnar
  2. flygfält/flygplaster
  4. TV/radio-anläggningar

Fotoförbudet är väl dock borttaget har jag för mig. Det var i alla fall det 2009 när jag gjorde lumpen.
Citera
2013-01-28, 21:21
Medlem
AllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marder666
Lägger även till Kraftstationer/ställningsverk, även om de inte skyltas så är de SO. Har sett tre sådana skyltade med den gamla runda SO skylten och dem såg ut därefter.

Skyltas dom inte är dom helt enkelt inte SO. Jag har stött på flera större transformatorstationer som är SO både med och utan fotoförbud. Men då är dom oftas mycket stora, som t ex. för en hel stad eller en omformare för järnvägsström eller annan samhällsviktig funktion.
Citera
2013-01-30, 13:30
Medlem
kolymas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoiSTech
Fotoförbudet är väl dock borttaget har jag för mig. Det var i alla fall det 2009 när jag gjorde lumpen.

Det beror på objektet. Finns flera flygplatser och kraftverk som omfattas av foto och avbildningsförbud.
Citera
2013-01-30, 19:33
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolyma
Det beror på objektet. Finns flera flygplatser och kraftverk som omfattas av foto och avbildningsförbud.
Exakt, har inte märkt av några lättningar i förbuden. Flygplatser är precis som du säger SO med både foto- och tillträdesförbud.
Citera
2013-01-30, 20:21
Medlem
Tycker det är lite dumt med dessa skyltar, för då vet ju verkligen terroristen vad han ska leta och sikta på.

Vem hade brytt sig om en röd betong bunker i skogen med vita knutar utan SO skylt ?
Citera
2013-01-30, 20:51
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Tycker det är lite dumt med dessa skyltar, för då vet ju verkligen terroristen vad han ska leta och sikta på.

Vem hade brytt sig om en röd betong bunker i skogen med vita knutar utan SO skylt ?

Tyvärr allt för många tror jag! Och skulle man lyckats komma in i ett, så kan man hitta saker som inte skulle vara direkt bra att vissa kommer över
Citera
2013-02-21, 15:23
Medlem
Hollizinis avatar
Citat:

Är ju som att mena att man inte ska skriva Bank på banker för då vet rånarna vart pengarna finns.
Oavsett om det inte finns något galler eller några SO skyltar så tror jag terrorister blir intresserade om det sitter 2stycken gigantiska stålportar i valfri färg insprängt i berget.

Även om du skriver Hello Kitty på dörrarna så tror jag dom förstår ändå så spelar ju inte så stor roll..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in