2013-03-02, 11:22
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollizini
Är ju som att mena att man inte ska skriva Bank på banker för då vet rånarna vart pengarna finns.
Oavsett om det inte finns något galler eller några SO skyltar så tror jag terrorister blir intresserade om det sitter 2stycken gigantiska stålportar i valfri färg insprängt i berget.

Även om du skriver Hello Kitty på dörrarna så tror jag dom förstår ändå så spelar ju inte så stor roll..

Banken ska man ju hitta, det skulle man ju inte göra med dessa platser Men förstår bådas resonemang.
Citera
2013-09-01, 15:42
Medlem
UrbanResearchs avatar
Vad är det för skyddsobjekt som finns på Tegeludden, Gärdet i Stockholm? Jag talar inte om FMLOG som funnits/finns (?) i närområdet. Bilder tas varmt emot. /URBANRESEARCH
Citera
2013-09-02, 19:08
Medlem
Puggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResearch
Vad är det för skyddsobjekt som finns på Tegeludden, Gärdet i Stockholm? Jag talar inte om FMLOG som funnits/finns (?) i närområdet. Bilder tas varmt emot. /URBANRESEARCH

Hela området kryllar av skyddsobjekt. Dels har du Kaknästornet i närheten. Hela Frihamnen med Värtahamnen. Dels FMLOG som du nämnde men även Högkvarteret och f.d K1 i närheten. Sen har du Värtaverket i Hjorthagen samt intaget av vatten för fjärrkyla i Ropsten. Svt-huset och Radiohuset ligger också i närheten liksom TV4-huset. Sen har Tullverket (osäker där) lokaler vid Tegeluddsvägen.

Nu under Obamas besök är förmodligen USA:s ambassad ett tillfälligt SO. Dessutom lär det dyka upp fler tillfälliga SO i närområdet som säkert har med luftförsvaret att göra.
Citera
2013-09-02, 19:27
Medlem
Hollizinis avatar
Citat:

Vänta så kommer ett långt PM med massor med bilder och info angående skyddsobjekt!

Vet du vad lagen om Skyddsobjekt betyder? Fråga efter bilder och info om SO på FB är ingen bra idé, främst för att jag hoppas ingen är så dum så de delar med sig av information eller bilder man eventuellt har från Skyddsobjekt.
Citera
2013-09-02, 21:50
Medlem
UrbanResearchs avatar
Jag sitter säkert och anonym. Ni behöver inte oroa er för mig. Men tack som undrar!

Nu var det inte frågan om vad som finns i närområdet. De känner jag redan till. Google is your friend, my friend. Det jag efterfrågade var specifikt DETTA KVARTER vilket betyder ett omfång av max 100 meter. Har åkt förbi vid ett tillfälle och då stod en skyddsvaktsbil där. Två veckor efteråt passerade jag området och då såg jag också en skyddsvaktsbil. Jag talar om Tegeluddsvägen-Sehlstedtsgatan. Det finns någonting in the underground. /URBANRESEARCH
Citera
2013-09-02, 22:03
Medlem
Hollizinis avatar
Citat:
Jag sitter säkert och anonym. Ni behöver inte oroa er för mig. Men tack som undrar!

Ja, nu va det ju inte riktigt det jag menade.
Citera
2013-09-03, 00:04
Medlem
UrbanResearchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollizini
Ja, nu va det ju inte riktigt det jag menade.

Ursäkta trögheten. Ibland är man oförmögen att resonera på ett intelligent sätt. Missförstånd från min sida. Det jag menade var typ detta: "Hallå? Vad fan är det jag har missat här? Känns som ett objekt som bör vara känt med tanke på mina observationer. Jag skriver på FB! Vilken bra ide." Jag förstår självklart att det inte lättsamt delas med av information även fast det ändå tenderar att göra det ibland. Fick lite svar även på detta inlägg nämligen... Det som jag behöver få bekräftat är följande: Objektet (vi behöver inte nämna vad fan det är) skall enligt källa/källor ligga under marknivå, inom kvarteret "TEGELUDDEN" och/eller kvarteret "STETTIN". Då får det mig att genast dra slutsatsen att förutvarande nämnda objekt ej stämmer överens med min information då dessa ligger OVAN mark. Sedan kan det vara så att jag har felaktig källa/ felaktiga källor. Det kan vara så. Jag vill förtydliga det också! Min andra frågeställning som måste bekräftas/dementeras är hurvida "objektet" har någonting med telekommunikation att göra. Det sistnämnda är hurvida det är någon slags "förvaring" av värdefullt gods i området. Jag har lite olika information som talar emot sig själva. Resonera lite fritt men ändå anständigt i sakfrågan. Vi vet alla varför det är bäst.
Citera
2013-12-02, 19:15
Medlem
Sen när blev polishus ett skyddsobjekt?
Citera
2013-12-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Sen när blev polishus ett skyddsobjekt?

Objekt som har ett samhällsviktigt syfte, sen kvittar det om det är Reningsverk, Värmeverk, Polishus, Kraftstationer. etc
Citera
2013-12-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infotizer
Objekt som har ett samhällsviktigt syfte, sen kvittar det om det är Reningsverk, Värmeverk, Polishus, Kraftstationer. etc
Vad är det för typ av skyddsobjekt?
Citera
2013-12-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Vad är det för typ av skyddsobjekt?

Större polishus (Skånegatan t.ex.) brukar vara SO med tillträdesförbud.
Tillstånden är utfärdade av Länsstyrelsen.
Citera
2013-12-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursäkta trögheten. Ibland är man oförmögen att resonera på ett intelligent sätt. Missförstånd från min sida. Det jag menade var typ detta: "Hallå? Vad fan är det jag har missat här? Känns som ett objekt som bör vara känt med tanke på mina observationer. Jag skriver på FB! Vilken bra ide." Jag förstår självklart att det inte lättsamt delas med av information även fast det ändå tenderar att göra det ibland. Fick lite svar även på detta inlägg nämligen... Det som jag behöver få bekräftat är följande: Objektet (vi behöver inte nämna vad fan det är) skall enligt källa/källor ligga under marknivå, inom kvarteret "TEGELUDDEN" och/eller kvarteret "STETTIN". Då får det mig att genast dra slutsatsen att förutvarande nämnda objekt ej stämmer överens med min information då dessa ligger OVAN mark. Sedan kan det vara så att jag har felaktig källa/ felaktiga källor. Det kan vara så. Jag vill förtydliga det också! Min andra frågeställning som måste bekräftas/dementeras är hurvida "objektet" har någonting med telekommunikation att göra. Det sistnämnda är hurvida det är någon slags "förvaring" av värdefullt gods i området. Jag har lite olika information som talar emot sig själva. Resonera lite fritt men ändå anständigt i sakfrågan. Vi vet alla varför det är bäst.

Det är ju bara att kolla vad som står på husväggen och googla på det så har du svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in