2011-01-05, 16:58
Medlem
Sickancarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
"de röda extremisterna".. Du kan inte utveckla detta lite?

Kan det vara svårt att förstå vad jag menar? Typ Bader Menihof, Röda Brigaderna, Blekingadeligan. Det var välutbildade oftast etablerade politiskt övertygade, kompetenta och skickliga som visst vad de gjorde och vilka risker de tog.

Muslimska självmordsterrorister, efter 11 september, är huvudsakligen misslyckade och lättlurade idioter med kriminell bakgrund som tror de ska få 70 oskulder i himlen. Farliga jo visst, men de gör inga avancerade saker.
Citera
2011-01-07, 09:40
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
"de röda extremisterna".. Du kan inte utveckla detta lite?

Och så en sak till, när det gäller Lidingövägen 24 så är jag med.. Men vad finns egentligen på 28:an?

på 28:an är det bara en kåk med skyddsobjekt...
Citera
2011-01-08, 19:15
Medlem
RostTurists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discovery

fortfarande en massa SO -hästar där ?....

/rt
Citera
2011-01-08, 20:25
Medlem
Jag kan ju säga att alla kraftstationer tillhörande kraftmatningen till järnvägen är skyddsobjekt.
Finns mycket häftiga gamla bergsstationer som är i bruk lite varstans i Sverige, bland annat i Varberg och i Uddevalla.
Citera
2011-01-09, 19:41
Medlem
Puggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunngubben
Jag kan ju säga att alla kraftstationer tillhörande kraftmatningen till järnvägen är skyddsobjekt.
Finns mycket häftiga gamla bergsstationer som är i bruk lite varstans i Sverige, bland annat i Varberg och i Uddevalla.

Då kan jag informera dig om att du har fel. Det beror helt och hållet på i vilket län som anläggningarna ligger i. Det är nämligen länsstyrelsen i resp län som beslutar om alla civila skyddsobjekt utöver de som tillhör regering/riksdag.

Dock har de flesta länsstyrelser i landet klassat kraftmatningsanläggningar till järnväg som SO men jag vet flera undantag...
Citera
2011-01-15, 16:27
Medlem
Puggens avatar
http://www.foi.se/upload/projects/fusion/FOI-R--2309-SE.pdf

Handlar om hur övervakning av skyddsobjekt kan ske. Rapporten har några år på nacken och det är alltså tänkbart att denna typ av övervakning har tagits i drift. Handlar om olika typer av sensorer som radar, kameror, laserinstrumet osv ska kunna användas för att lättare kunna utvärdera direkt vad det handlar om, vad indikeringar beror på, risker osv. Skummade igenom den och den var läsvärd.

Hittade den när jag sökte på Kimstad. Kan någon säga mig vad det är för en anläggning vid stranden till Motala Ström vid Kimstad. Ser ut att vara en kylanläggning. Syns tydligt från Södra Stambanan på andra sidan Motala Ström. Ligger nedanför Grindstugans jätteställverk där en stor del av stomnätet för elförsörjning, 400 kV finns.
Senast redigerad av Puggen 2011-01-15 kl. 16:35.
Citera
2011-01-20, 00:27
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostTurist

/rt

Va ?
Citera
2011-01-20, 20:00
Medlem
RostTurists avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RostTurist

/rt

Citat:
Va ?

lidingövägen 28 so-skyltar men är väl mest bara stall till hästar till högvakten där ???

/rt
Citera
2011-02-28, 02:06
Medlem
Tänk vad massmedia kan vrida till rubrikerna, nu är inte tomten välkommen i marinan tyckte jag det stod, trodde nån sökt till en utbildning och kallat sig för tomte, därför kom dom inte med.

Nej det var så att man ville inte svara ja på förfrågan om att spela in julkalendern avsnitt 24 p.g.a. att området/platsen var ett skyddsobjekt.

Aftonbladet har man skrattat gott om, en nyhet kommer ut och efter 3 timmar har dom satt ut en ny rubrik bara för att locka till sig läsare - som dom även tjänar en del på, för dom har väl koll på hur många som ser alla reklambanners???

Men varför är det olämpligt att filma barnprogram o.s.v. vid just skyddsobjekt?

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article8634958.ab
Citera
2011-02-28, 09:31
Medlem
DrBums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastuper
Men varför är det olämpligt att filma barnprogram o.s.v. vid just skyddsobjekt?

För att detta skyddsobjekt har utöver tillträdes förbudet även samtliga andra tillägg som ett SO kan ha.

"-att fotografera, avbilda, beskriva eller mäta skyddsobjektet utan särskilt tillstånd"

Vad är det som inte är så svårt att förstå med det?

Finns andra bergrum att nyttja för detta iofs..
Musköberget är inte så häftigt som man kan tro.

Sedan kan man tycka att det är bryskt och hårt att dom säger nej, men lagen säger en annan sak..
Citera
2011-02-28, 10:30
Medlem
ormtjusarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
För att detta skyddsobjekt har utöver tillträdes förbudet även samtliga andra tillägg som ett SO kan ha.

"-att fotografera, avbilda, beskriva eller mäta skyddsobjektet utan särskilt tillstånd"

Vad är det som inte är så svårt att förstå med det?

Finns andra bergrum att nyttja för detta iofs..
Musköberget är inte så häftigt som man kan tro.

Sedan kan man tycka att det är bryskt och hårt att dom säger nej, men lagen säger en annan sak..
Jag tycker dom kan åka över pölen och spela in avsnitt i tex serbiens gamla bergsdockor.
Själv vet jag att muskö ruvar på en hel del .
Citera
2011-03-02, 20:50
Medlem
RostTurists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormtjusaren
Jag tycker dom kan åka över pölen och spela in avsnitt i tex serbiens gamla bergsdockor.

pöl ? alperna kommer innan serbien elelr ?

/rt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in