2011-12-27, 01:55
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20rules
Vad var det för bevakningsbil? Behöver inte ha varit ett skyddsobjekt, men dock så brukar flygplatsområden vara ganska så stora...
Flygplatser är i allmänhet skyddsobjekt.
Citera
2011-12-27, 16:35
Medlem
Puggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlonarN
Tja. Var till hjorthagen och kollade på värtagasverket. Och gick runt där vid gasverksvägen och in på området som var in på den lilla vägen där grinden var öppen och dom byggde något där. (det bar på en lördag så jag tror att grinden inte bara var glömd) men jag gick där och kollade. Det var ju den gammla delen som gjorde gas av kol och som stängdes -71. Och då la jag märke till skyddsobjekt överallt. Med fotogörbud och mätförbud. Det kan väll ändå inte gälla nu? Då man bygger bostäder där nu och så stängdes den delen av verket -71 och resten av verket i början av 2011. Vad tror ni? Gäller dom?

En mindre del av Gasverket är fortfarande i drift en tid framöver. Sen kan det vara praktiskt att ha kvar skyltarna då marken är kraftigt förorenad, det är förenat med risker att vistas där, tex med barn osv.
Citera
2011-12-27, 19:14
Medlem
Kom just På att Saab Space (Aeronautics) vid Mölndal, det är väl skyddsobjekt där uppe? Har dock inte sätt några skyltar men dom ser ut att vara lite "hemliga" av sig!

EDIT: http://www.space.se/Copy_of_Goeteborg
Citera
2011-12-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Kom just På att Saab Space (Aeronautics) vid Mölndal, det är väl skyddsobjekt där uppe? Har dock inte sätt några skyltar men dom ser ut att vara lite "hemliga" av sig!

Upptäckte just att google-bilen kör hela vägen in på området. Jag trodde det skulle vara stopp vid tunneln. Inte så superhemligt som jag hade hoppats på men inte helt ointressant heller
Senast redigerad av BorasUE 2011-12-27 kl. 19:53.
Citera
2012-01-07, 21:57
Medlem
Teracom har ju en mast uppe vid Brudaremossen i Göteborg. Var det för några dagar sen, är tydligen ett skyddsobjekt.
Citera
2012-01-07, 22:21
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Teracom har ju en mast uppe vid Brudaremossen i Göteborg. Var det för några dagar sen, är tydligen ett skyddsobjekt.

Nästan alla Teracoms anläggningar och tunnelsystem är skyddsobjekt.
Citera
2012-01-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C20rules
Nästan alla Teracoms anläggningar och tunnelsystem är skyddsobjekt.
En intressefråga, vilka tunnlar har Teracom hand om? T.ex. tunneln under Kaknästornet och tunneln under Brudaremossen går nära/till Teracoms anläggningar, men åtminstone den i Göteborg har annan ägare; Telia.
Citera
2012-01-07, 23:15
Medlem
C20ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
En intressefråga, vilka tunnlar har Teracom hand om? T.ex. tunneln under Kaknästornet och tunneln under Brudaremossen går nära/till Teracoms anläggningar, men åtminstone den i Göteborg har annan ägare; Telia.

Här i Stockholm så har Teracom hand om nästan alla kabeltunnlar. Finns en hel del. Alla är SO. Självklart har vi andra tunnlar som är SO, men det är FV-nätet.
Citera
2012-01-08, 00:27
Medlem
Men vad använder dom tunneln vid Brudaremossen till då? Och en annan fråga, är ju "varningsignaler" nere vid backen. Vad är det för några?
Citera
2012-03-28, 11:13
Medlem
Citat:

Kan meddela att det Saab group håller på med är absolut SO.
Citera
2012-07-25, 00:12
Medlem
Har väldigt länge funderat på ett ställe jag har åkt cross kring för ett antal år sedan.

Vet att det är ett SO. Ligger några km (rätt precis) söder om Norrköpings golfklubb. Byggnaden syns väldigt klart o tydligt på t.ex. google maps.

Undrar vad detta är, tyckte då (runt 2002) att det såg nybyggt ut.
Citera
2012-08-12, 13:52
Bannlyst
Tänk om man kunde slippa detta onödiga jobb varje år, hoppas det inte är ue folk härifrån som har långa fingrar. Så snälla riv inte ner skyltarna runt om i landet...

http://i48.tinypic.com/2uxxrbt.jpg

~TröttBäver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in