Citat:
Ursprungligen postat av Sickancarlsson
Det finns ingen som är särskilt hemligt av det man kan se eller fota utifrån. Däremot vill de inte att någon av de anställda ska komma med på bild. Inte minst på grund av kravet från de anställd själva. De vill inte bli igenkända och det kravet delar de med många andra inom rättsväsendet, polisen och inom det militära. Det är därför de är extra griniga utanför anläggningar med fast bemanning så respekter fotoförbuden och slipp hamna i SÄPO:s spaningsregister.
Hoten kommer från en massa olika håll kriminella, terrorister, fildelargalningar, rättshaverister i allmänhet.
Fotoförbudet respekterar jag - om det är skyltat och jag fotar inte poliser, skulle det endå hända så laddar jag inte upp ansiktsbilder, det försöker jag undvika.
SÄPO vet vem jag är, och efter polisförhöret med dem så fick de veta
att jag har inga onda avsikter med mina bilder.
Dock funderar jag på att ta kontakt med dem, om de nu inte kontaktar mig först, jag vill nämligen ladda upp några av bilderna från Arlanda Express, SÄPO hade ett önskemål om att jag skulle ta bort dem från internet.
Dock får man ju fota vem man vill enligt fotolagen, men det gör jag inte endå.
Kan ge mig fan på att jag ligger någonstans i SÄPO:s spaningsregister där de kollar om de har tråkigt på jobbet, jag fick veta en del saker under polisförhöret som jag inte hade berättat för dem...