Min rekommendation att kolla perspektivet var rent allmänt, jag skrev "du" istället för "man".
Citat:
Jo, de kurvan sig, men kurvans radie är oerhört stor jämfört med molnen.
Okej.
Angående att hus/saker bör böjas framåt så borde man väl kunna använda vår logik till att ta reda på detta, om man tittar på detaljer på huset/sakerna, man borde kunna "fatta" att aha, det lutar nu något t.ex.
Så ja, rent logiskt om jag försöker lista ut detta, så borde man kunna "se" detta om man använder logiken och räknar lite på sakerna man tittar på... Hoppas det inte låter för skumt detta.
Citat:
Till slut blir ju t ex en båt som seglar bort så liten att vi inte kan se den men på ett absolut platt hav så skulle den krympa ihop och tillslut försvinna. Perspektivet kan däremot inte få masten att synas medan själva båten ligger under horisonten utan detta bevisar mycket tydligt att havsytan inte är platt.
Okej.
Angående masten så är den ju väldigt väldigt smal så den är omöjlig och se utan att zooma enligt mig.
Samma med människor, detaljer försvinner mer och mer för vi kan inte tyda saker då(händer med allt, speciellt ju mindre dom är).
Men att det förklarar rund jord vet jag inte riktigt.