https://www.youtube.com/watch?v=8rjqneO0nNM&t=546s
Här går han igenom perspektivet. Ja, förlåt jag menade 130 000 feet.
Det är skillnad på att se något i luften och se något på marken. På marken försvinner det och blir mindre och mindre, i luften är det annorlunda.
Citat:
Fast det där har du och andra plattjordare totalt missuppfattat. Och jag vill hävda att det är precis tvärtom mot ditt påstående.Plattjordare är precis tvärtom. De börjar med slutsatsen "jorden är platt" och försöker därefter anpassa sina observationer så att de passar in i den redan bestämda slutsatsen.
Fel. Jag drog aldrig slutsatsen att den var platt när jag började undersöka. Och många andra som jag vet försökte debunka flat earth också.
Men hur som helst, låt oss hitta sanningen
Citat:
Förklara nedan bild
10:52 vid länken
Citat:
Om solen försvann via perspektiv så skulle den krympa ihop tills den till slut såg ut som en stjärna men den kan inte gå ner under horisonten enbart med hjälp av perspektiv
Han går igenom detta vid 8:46
Citat:
Perspektiv får saker som ligger långt bort att bli mindre men perspektiv kan inte få något att försvinna ner under horisonten.
Varför inte? Om golvet höjs ju längre bort du ser, och sedan zoomar du in, borde inte golvet höjas ännu mera då?
Finns experiment på detta på människor ganska korta sträckor. Golvet höjt mer och mer t.ex, han går igenom en sån i videon, 7:05
Citat:
130 000 fot är ändå ganska lite om man ställer det i relation till hur stor jorden faktiskt är.
Okej. Men om man kan se kurvan på marken, varför kan man inte se den så pass högt isf? Är inte det lite motsägelsefullt?