Återigen en rad idiotier från Sebban:
Citat:
Ursprungligen postat av
Sebban
Har känsla av att du använder ordet gravitation när du inte vet vad du talar om och jag måste påpeka att du får inga extrapoäng för att du ständigt poängterar din gedigna utbildning i grundläggande fysik. (det är mig, pewana, som Sebban talar om här.)
Vad är det om inte lufttryck som håller tackans höjd?
Ja, trycket och vattnets densitet ökar med djupet och samma tryck- och densitetförändring sker i atmosfären. Menar det på fullt allvar!
I motsats till dig vet jag vad jag talar om. Gravitationen och dess egenskaper känner vetenskapen till. Om du kan motbevisa detta - gör det. Men samtidigt:
Var vänlig tala om hur en densitetsskillnad kan skapa en kraft. Kraft är en vektor, dvs den har både storlek och
riktning.
Vad i all världen menar du med att "lufttrycket håller tackans höjd"? Frasen har ingen vettig mening eller betydelse.
Jag har inte sagt
någonting om min utbildning. Däremot har jag och andra konstaterat att
du saknar kunskaper i grundläggande fysik. Sådant som ingår i grundskolekursen - du har uppenbarligen inte skaffat dig den kunskapen.
Ge bevis för att vattnets densitet ökar med trycket på samma sätt atmosfärens! Visa vattnets densitet som funktion av trycket! Ditt påstående strider mot all erfarenhet.