2017-11-19, 18:59
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Satelliter har bevisats vara en myt!

ISS likaså...

Vill ni se videobevis för det, så har jag många, bara be mig skicka...
Detta är trams. ISS går till och med att se med blotta ögat från jorden.
Citera
2017-11-19, 18:59
Medlem
FyraTorns avatar
Neil deGrasse Tyson kan nog det här lite bättre än panelen här, tror jag. De enda helbilderna som finns är från 1972. Blanda inte ihop detta med satelitbilder, sateliter ligger för nära för att ta helbilder på globen enligt min vän Tyson.

Alla helbilder på globen förutom de från 1972 är klipp och klistra enligt Neil deGrasse Tyson. Själv tycker jag de bilderna verkar en aning... disney...

Om dinosarier fanns någonstans och vi skickade hundratals expeditioner förbi dessa så kan man tycka det vore rimligt någon av dessa tog foton och filmade så vi skulle se dem stå där och äta gräs eller jaga. Helt orimligt att inte ta bilder bara för att någon annan skickar inzoomade bilder utan helhet.

Är jag platt? Visserligen gillar jag inte globalism, men mest är jag öppen för orimligheter.
Citera
2017-11-19, 19:02
Medlem
2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Detta är trams. ISS går till och med att se med blotta ögat från jorden.
Ja, vad skulle det annars vara för något man ser?
Citera
2017-11-19, 19:02
Medlem
madtops avatar
Citat:

Det blir inte mer sant för att du säger samma sak flera gånger.

Var och en kan enkelt verifiera att satelliter inte är en myt. Det är bara att rikta om parabolantennen så kan man konstatera att bilden försvinner. TV-signalen kommer bevisligen från en punkt i himlen.
Citera
2017-11-19, 19:08
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyraTorn
Neil deGrasse Tyson kan nog det här lite bättre än panelen här, tror jag. De enda helbilderna som finns är från 1972. Blanda inte ihop detta med satelitbilder, sateliter ligger för nära för att ta helbilder på globen enligt min vän Tyson.

Alla helbilder på globen förutom de från 1972 är klipp och klistra enligt Neil deGrasse Tyson. Själv tycker jag de bilderna verkar en aning... disney...

Om dinosarier fanns någonstans och vi skickade hundratals expeditioner förbi dessa så kan man tycka det vore rimligt någon av dessa tog foton och filmade så vi skulle se dem stå där och äta gräs eller jaga. Helt orimligt att inte ta bilder bara för att någon annan skickar inzoomade bilder utan helhet.

Är jag platt? Visserligen gillar jag inte globalism, men mest är jag öppen för orimligheter.
Bilderna från DSCOVR-satelliten är inte klipp och klistra som man måste göra med lågflygande satelliter.
Länk till info med bilder på DSCOVR.
Finns även bilder på senaste totala solförmörkelsen där.

Japan har geostationära satelliter som tar bilder på jorden, kan ses på http://www.jma.go.jp/en/gms/
Eftersom de är geostationära ser de samma sida av klotet dygnet runt till skillnad mot DSCOVR.
Citera
2017-11-19, 19:09
Medlem
madtops avatar
Citat:

Och du har fortfarande inte lyckats förklara vilka orimligheter du syftar på.

Jag kan däremot räkna upp massor med orimligheter med den platta jorden, några exempel:
- polstjärnans vinkel över horisonten
- stjärnhimlens rotation
- månförmörkelse
- att stenar faller till marken
- satelliter
- att man ser längre från högre höjd
- att solen går upp i öster på vårdagjämningen
- flygresor på södra halvklotet

Just det faktum att allt kan förklaras med den sfäriska modellen och i princip ingenting kan förklaras med en den platta modellen borde få vilken normalbegåvad person som helst att förstår vilken form jorden har.
Citera
2017-11-19, 20:01
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

ISS likaså...

Vill ni se videobevis för det, så har jag många, bara be mig skicka...

Vi vill inte se massa youtube-klipp.
Vi vill att du med EGNA ord SKRIVER vad du vill få fram.

Satteliter är inte på något sätt bevisade att dom är en myt.
Det finns miljontals individer som bevisar dess existens varje dag. Dom har utrustningen hemma i sitt vardagsrum och på taket. Och så fort dom sätter på TV:n och parabolmottagaren så bevisar dom dess existens.

Jag använder teknisk utrustning nästan varje dag som bevisar dess existens. Min GPS som jag har i bilen.

Så, vad har du för "bevis" på att satteliter är en "myt"?
Citera
2017-11-19, 20:19
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
EXTRA !!! EXTRA !!! EXTRA !!!

Youtubaren Jeranism är just nu på väg att utföra ett unikt vetenskapligt experiment som är upprepningsbart och samtidigt inte beroende av refraktion. Mätningen ska göras med laser vid en sjö, blir resultatet 15 feet så är jorden platt, blir det 23 feet så är jorden en glob.

Här förklarar Jeranism det hela hur det exakt kommer gå till, väntas ske om ca 1 vecka:

https://www.youtube.com/watch?v=C2wuQGZgdUU

Om detta experiment utfaller positivt så är det den slutgiltiga dödsstöten för globen!

Håll utkik efter Jeranism´s kanal, väldigt snart är globen ett minne blott!

EXTRA!!! EXTRA!!! EXTRA!!!

Död o återfödd har fått fyra filmer presenterade för sig som BEVISAR att en plattjord-modell inte fungerar! Vi väntar med spänning på hur han ska förklara att det finns bevis på att jorden är ett klot.

1. stjärnorna roterar åt ena hållet på norra halvklotet och ett annat håll på södra halvklotet. Detta är TOTALT OMÖJLIGT med en platt jord. Detta fungerar ENBART med en klotformad jord EXTRA EXTRA!!! VARFÖR HAR DÖD I ÅTERFÖDD INTE SVARAT PÅ DETTA!!!!

2. Varje morgon och kväll så ser vi solen försvinna i horisonten, samtidigt kan vi med enkelthet via en telefon se att på andra sidan jordklotet så stämmer solens upp och nergång perfekt med en jord som är ett klot. EXTRA EXTRA EXTRA!!! VARFÖR HAR DÖD I ÅTERFÖDD INTE SVARAT PÅ DETTA!!!!

3. När två personer ser månen på två olika platser samtidigt som tex en i USA och en i Argentina ser dom samma månfas. Något som vore omöjligt med en platt-jord-modell!!! EXTRA EXTRA EXTRA!!! VARFÖR HAR DÖD I ÅTERFÖDD INTE SVARAT PÅ DETTA!!!!

Part 1: https://youtu.be/W9ksbh88OJs

Part 2: https://youtu.be/NGZEXkSX9wI

Part 3: https://youtu.be/FTBaOmJEQg0

Part 4: https://youtu.be/VFU1A88N_6I

Vi väntar med spänning på hur Död o återfödd ska förklara BEVISEN med en klotformad jord.
Och har Död o återfödd gjort dom experiment som han SJÄLV kan göra för att BEVISA att jorden är rund??? EXTRA EXTRA EXTRA!!! NÄR SKA HAN GÖRA DESSA EXPERIMENT!!!????

EXTREMT STORT EXTRA EXTRA EXTRA!!!!
NÄR SKA HAN SVARA OM BEVISEN OM ATT SKUGGAN ÄR KORNFORMAD FRÅN MÅNEN OCH EN FOTBOLL SOM BELYS AV SOLEN!!!

EDIT:
Kunde inte låta bli att göra samma typ av inlägg som du gör Död o återfödd... Kanske detta är ett litet uppvaknande hur du gör dina inlägg. Fundera på hur seriöst mitt inlägg ser ut. Hoppas du får en funderare. Men svara gärna på mina punkter. Och du som älskar att se på youtube-klipp, se dom fyra filmerna för dom är extremt tydliga.
Senast redigerad av Jazzil 2017-11-19 kl. 20:26.
Citera
2017-11-19, 20:48
Medlem
Citat:

Du får gärna länka till när han säger detta. Jag gissar i vilket fall att han sade det före 2015 då man sköt upp DSCOVR.
Citera
2017-11-20, 14:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Och därför är det ett bevis mot ISS? Självklart vill de hålla rent då damm och mikropartiklar svävar fritt vilket inte är bra alls. Misstag händer. Denna gång råkade en mal komma lös. Knappast ett tungt bevis för fejkad ISS.

Vad har hänt med svensk utbildning?

Malar, bubblor, is, folk som går runt utanför ISS, ljud, scuba tanks osv osv så frågan är snarare hur extremt mycket trams ni NASA/NAZI fanboys tar emot, någon gång måste även ni fundera på hur
absurt jävla lättledda ni får trots allt vill vara. Nej misstag som att ta med sig en mal till rymden händer givetvis inte, igen läs på om förslutningen som krävs, hur känsliga apparatur man har, hur atmosfären där inne kan påverkas av potentiellt bakteribärande kryp osv. Att du så så lätt slår bort denna jättemiss tyder enbart på hur extremt indoktrinerade du är, skrämmande att folk så helt och hållet verkligen kan sakna kritiskt tänkande.
Citera
2017-11-20, 14:23
Medlem
Det är möjligt att denna fråga redan behandlats, kanske t.om sannolikt men får inte upp det när jag söker.

Men varför diskuterar vi satelitbilder, vattenkurvor och insekter på ISS när det hela torde handla om en väldigt enkel fråga: "Varför har ingen bara promenerat till kanten?"

Om jorden är en platt skiva säger det sig själv att den inte är oändlig, således finns det en kant där jorden tar slut. Hur kommer det sig att ingen rest till denna kant..?
Citera
2017-11-20, 14:44
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det är möjligt att denna fråga redan behandlats, kanske t.om sannolikt men får inte upp det när jag söker.

Men varför diskuterar vi satelitbilder, vattenkurvor och insekter på ISS när det hela torde handla om en väldigt enkel fråga: "Varför har ingen bara promenerat till kanten?"

Om jorden är en platt skiva säger det sig själv att den inte är oändlig, således finns det en kant där jorden tar slut. Hur kommer det sig att ingen rest till denna kant..?

Nej den enklaste frågan är varför finns det ingen mätbar kurva på denna jord.

Massor som har rest dit, den kallas ismuren vid Antarktis och dit åker ingen utan ett okej från världens elit. Att åka bortanför muren ställer till helt andra problem men det kommer, just nu 2 olika grupper av flat earthers som planerar expeditioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in