2016-05-16, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Vatikanen, företrädare för världens största religion erkände 1992 att Galileo hade rätt. Heliocentrism är inte kontroversiellt inom Islam heller. Det är bara obskyra sekter som har något problem med den saken.

Jesuiterna skapade heliocentrismen så att man erkänner sin egen teori är ju knappt värt att ta upp. Påven skulle ju döpa aliens också så dom är tveklöst spindeln i nätet. Bibeln, koranen och Torahn är flat earth böcker så kontroversiellt är det ju inte i vår satanist styrda värld men felaktigt om man är texttroende.

Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Experiment och bevis väger tyngre än intuition.

Precis så det är väldigt bekymrande för samtliga globetards nu för tiden när man har noll experiment som backar upp sin sak utan man förlitar sig på förutfattade meningar, mattematik och 2000 åriga grekiska bibliotekarier som lekte med pinnar. 500 år sedan byfånen Copernicus men man har ändå inte varit i närheten av att bevisa någon kurva. Snurrandet är inte i närheten av att bli bevisat och samtliga bilder på jorden från rymden är uppenbart fejkade. Det ser minst sagt tunt ut i det heliocentriska lägret såpass tunt att man som sagt undrar varför det går så enkelt.
Citera
2016-05-16, 17:50
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd
Bibeln, koranen och Torahn är flat earth böcker så kontroversiellt är det ju inte i vår satanist styrda värld men felaktigt om man är texttroende.

Vilket mer eller mindre ingen är. Ändå finns världsreligionerna kvar, samtidigt som heliocentrismen totalt dominerar. Religion och heliocentrism är således inget motsatsförhållande.

Citat:
Precis så det är väldigt bekymrande för samtliga globetards nu för tiden när man har noll experiment som backar upp sin sak utan man förlitar sig på förutfattade meningar, mattematik och 2000 åriga grekiska bibliotekarier som lekte med pinnar. 500 år sedan byfånen Copernicus men man har ändå inte varit i närheten av att bevisa någon kurva. Snurrandet är inte i närheten av att bli bevisat och samtliga bilder på jorden från rymden är uppenbart fejkade. Det ser minst sagt tunt ut i det heliocentriska lägret såpass tunt att man som sagt undrar varför det går så enkelt.

Det säger du. Nåväl. Vetenskapen håller inte med dig. Vi har naturligtvis både experiment och bevis som tydligt bekräftar att jorden är rund. Att bevisa att jorden är rund är dock inte ämnet för tråden. Det åligger konspirationsteoretikerna att antingen bevisa att jorden är platt, eller att motbevisa att jorden är rund. Ingen har någonsin lyckats, så jag föreslår att du sätter igång.
Citera
2016-05-16, 17:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Jaha och? Man kan navigera ändå även om det är några centimeter.
Nej det går ju inte, alla städer är inte utmärkta på en karta med en skala där hela Sverige är ett par centimeter.

Citat:
Jag tror man har platt atlas för att jorden kan eventuellt är platt vi använder en plattform som är ursprungligen från en platt jord troligtvis
Tro på och påstå dumheter kan du alltid göra, bevisa det kan du inte.

Citat:
ok nu är jag inte 100procent säker men mycket lutar åt det hållet.
Det är inget som lutar åt det hållet.
Citera
2016-05-16, 19:01
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
atlas världskartor finns för att man tror jorden är platt.

Va tråkigt att alla kartböcker är gjorda av plattajordenanhängare! Hade varit ganska roligt då dom enligt din filosofi hade tryckt upp runda kartböcker om dom trott jorden var rund

Hur ska en rund bok se ut rent praktiskt? Svårt o bläddra.
Citera
2016-05-16, 20:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd
Precis så det är väldigt bekymrande för samtliga globetards nu för tiden när man har noll experiment som backar upp sin sak

Du är väldigt pigg på att komma med felaktiga påståenden. Men nu handlar tråden inte om att bevisa att jorden är en sfär utan tråden handlar om Flat Earth.

Hur är det med experiment och bevis som stödjer den platta jorden? Kan du t.ex presentera något så grundläggande som en fungerande karta?
Citera
2016-05-16, 20:38
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nej platta atlas finns för att det är svårt att trycka runda böcker din stolpskott
Det är inte svårt att trycka runda böcker, jag minns när jag var liten då fanns det barnböcker som man bläddra så kom de upp en 3d vikbart sida upp.
Citera
2016-05-16, 20:42
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det är allmänt känt att kartor är projektioner ev en rund jord.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kartprojektion

Och nej ditt pucko, du kan självklart inte använda en vanlig karta för att hitta på den platta jorden. Något som bör leda dig till den insikten är att "kanten" inte finns med och att Antarktis är en kontinent. Och något som verkligen borde få upp dina ögon är det faktum om du på en karta färdas rakt väster ut så kommer du tillbaka där du började - du har åkt ett varv runt jorden.

FE:are har försökt få till kartor som passar deras världsbild men alltid misslyckats. Det bästa de har åstadkommit är kartor som liknar denna:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/Flat_earth.png
Ovan karta är ett skämt när man betänker hur man i verkligheten färdas från Sydney till Santiago - flygplanen passerar inte nordpolen.

Asså nu vet jag inte vad för böcker du läser, men dom atlas jag läser och kollar igenom så går det utmärkt att navigera sig med dom utifrån en platt jord.

Jag har ingen aning om hur kanten funkar på flat earth och vet inte exakt vart det ligger, det vet ingen eftersom kanten är bevakad av militärer och man få varningar om man kommer för nära dit man kan risker bli nerskjuten.
Citera
2016-05-16, 20:44
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej det går ju inte, alla städer är inte utmärkta på en karta med en skala där hela Sverige är ett par centimeter.

Tro på och påstå dumheter kan du alltid göra, bevisa det kan du inte.

Det är inget som lutar åt det hållet.
Jo det går sätta dit alla städer man man gör inte det, för att det är onödigt bara, det är ingen som använder kartor idag för att navigera sig, man har gps numera.

Du kan inte heller påstå saker när du inte vet sanningen, men det gör du ändå så du kan inte skylla på mig
Citera
2016-05-16, 20:45
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Va tråkigt att alla kartböcker är gjorda av plattajordenanhängare! Hade varit ganska roligt då dom enligt din filosofi hade tryckt upp runda kartböcker om dom trott jorden var rund

Hur ska en rund bok se ut rent praktiskt? Svårt o bläddra.
Det går trycka upp böcker som är baserade på en rund jord, men det görs inte, för det är kostsamt.

Det finns numera 3d maskiner som trycker upp saker i 3d format, så med såna maskiner kan man trycka upp runda kartböcker.
Citera
2016-05-16, 20:51
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Det går trycka upp böcker som är baserade på en rund jord, men det görs inte, för det är kostsamt.

Det finns numera 3d maskiner som trycker upp saker i 3d format, så med såna maskiner kan man trycka upp runda kartböcker.

Varför skulle man göra runda kartböcker? Det låter ju helt sjukt idiotiskt och är inte ens möjligt. Men jag antar att du bara tramsar och driver, några hjärnceller borde du ha kvar där inne.
Citera
2016-05-16, 20:55
Medlem
Citat:
Det är inte svårt att trycka runda böcker, jag minns när jag var liten då fanns det barnböcker som man bläddra så kom de upp en 3d vikbart sida upp.

Vad drar du förslutsatts av det.
- Man kan göra en platt atlas och när man öppnar den så kommer en rund atlas fram.

Jag vet att detta är OT men kan inte låta bli att tänka på det.

När di gick i skolan så var orientering obligatoriskt man fick lära si kompass och att läsa karta innan man fick testa i naturen.

Jag kan se dig springa runt med en jordglob vilt snurrande för att se Sverige.

Sen ditt ständiga argument FN flaggan där är jorden platt. Ja därför alla som vet att jorden är sfärisk vet också att man gjort jorden plats för att få med alla länder. Om du har en rund FN flagga så kommer en massa länder inte vara med.

Sen vet jag inte om det framkommit så mycket mer det verkar som om alla väntar på att det presenteras en karta utifrån den platta jorden, det är väl rimligt att begära.
Citera
2016-05-16, 20:56
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Varför skulle man göra runda kartböcker? Det låter ju helt sjukt idiotiskt och är inte ens möjligt. Men jag antar att du bara tramsar och driver, några hjärnceller borde du ha kvar där inne.
Vadå? Vad är det för konstigt trycka upp runda kartböcker? Kan man trycka upp platta kartböcker så borde man trycka upp runda, eftersom dom runda kartböckerna skulle vara baserade på en rund jord. Dom platta kartböckerna är baserade på platt jord. PUCKO!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in