Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
Jag svarar på vad jag har lust att svara på. Och jag gillar inte mobbarjargongen i tråden, så jag kommer inte att bli långrandig den här gången heller.
Om du inte ser några problem, så finns väl inget problem?
Jag har pekat ut flera problem vilket du är mycket väl medveten om, och i annat fall var så god och använd sökfunktionen. Jag har även sagt det tidigare att den bibliska kosmologin saknar samtliga problem som den heliocentriska kosmologin har.
Vad som är gemensamt för de "problem" du tror dig ha pekat ut är att de inte är några verkliga problem utan att de i ställer bygger på dina felaktiga slutsatser och din okunskap.
Vi kan ta det här med atmosfär bredvid vakuum som exempel. Det är ju inget som helst problem om man förstår sig på grundläggande fysik såsom krafter. Utan det blir endast ett problem om man är okunnig och tror att vakuum är någon slags kraft som kan suga bort atmosfären.
Vidare är du ju extremt blind för vad som faktiskt är bevisat. Nedan påståenden är ju ur ett vetenskapligt perspektiv befängda
Citat:
Ursprungligen postat av
busy-signal
... Sanningen är tvärt om, att vetenskapsmän i alla tider har kämpat för att verifiera de påstådda uppgifterna om jordens krökning.
Och man har aldrig någonsin lyckats påvisa att jorden rör sig över huvud taget heller. Än mindre i de hisnande hastigheter som det påstås. ...
Nej det stämmer verkligen inte. Redan de gamla grekerna visade att jorden är en sfär och hur mycket ytan kröks. Och vi har under de senaste 2000 åren verifierat krökningen om och om igen. Att påstå motsatsen, att vi 2026 inte skulle kunna avgöra om en yta är platt eller inte är ett absurt påstående.
Samma sak när det gäller jordens rörelse och rotation. Det finns en absurd massa bevis för att jorden inte är stationär. Ta bara en sådan enkel sak som modern navigationsutrusning på handelsfartyg och trafikflygplan - utrustningens funktion bygger på att jorden roterar och de skulle inte funka om jorden var stationär.