2026-09-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers-n-Jews
... Flat Earth växer och växer och kanske en dag kommer svar krävas som i Brasilien där staten blev involverad. Globen skulle bevisas men de bevisade istället platt jord...

Nej den Brasilianska staten har självklart inte bevisat att jorden är platt.

Ni plattisar håller en skrämmande låg nivå på er argumentation, många gånger handlar det om rena lögner ni sprider.
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-09-14 kl. 09:36.
Citera
2026-09-14, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Jag svarar på vad jag har lust att svara på. Och jag gillar inte mobbarjargongen i tråden, så jag kommer inte att bli långrandig den här gången heller.

Om du inte ser några problem, så finns väl inget problem?

Jag har pekat ut flera problem vilket du är mycket väl medveten om, och i annat fall var så god och använd sökfunktionen. Jag har även sagt det tidigare att den bibliska kosmologin saknar samtliga problem som den heliocentriska kosmologin har.
Vi vet följande:
Det är midnattssol i Antarktis.
Vi ser Södra korset ungefär rakt söderut oavsett var vi befinner oss söder om ekvatorn.
Vi vet hur lång tid det tar att flyga mellan Australien, Afrika och Sydamerika.

Ta några goda råd innan du försvinner:
Sätt dig ner med plattjord-kartan, Gleason eller vad det nu är. Försök att få kartan att matcha det vi vet. Försök att få solens bana att matcha verkligheten. Timanddate.com är ett utmärkt verktyg som matchar över hela världen. Om du inte kan få det att matcha är det bara en förklaring - jorden måste vara rund, oavsett vilka andra argument du kommer med.
Citera
2026-09-14, 12:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Har du själv seglat runt Antarkits? Om inte, hur kan du veta att avstånden stämmer?

Om jag hade varit globanhängare hade jag talat tyst om avstånden där nere i söder, eftersom hela antarktisområdet är en avstängd militär skyddszon. För så länge det är och förblir avstängt, så kommer ni alltid att bli anklagade för att dölja någonting.
Har du själv varit vid Antarktis och sett att den är en avstängd militär zon? Om inte, hur kan du veta att det stämmer?
Citera
2026-09-14, 12:35
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Har du själv varit vid Antarktis och sett att den är en avstängd militär zon? Om inte, hur kan du veta att det stämmer?
Googla atratktisfördraget.
Citera
2026-09-14, 12:58
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Googla jordens form.
Citera
2026-09-14, 13:12
Medlem
Citat:

Har är det med läskunnigheten?

Citat:
Antarktisfördraget är en internationell överenskommelse som slog fast att Antarktis endast får användas för fredliga ändamål och vetenskaplig forskning. Militär verksamhet är förbjudet

Så nej, Antarktis är definitivt inte en "en avstängd militär skyddszon". Faktum är att vem som helst får åka dit och för inte så länge sedan var det ett gäng FE:are där.

Vad säger du om the final experiment och att plattisarna på plats observerade midnattssolen? Det är en observation som stämmer jävligt dåligt med FE.

Citat:
Solens rörelser förklaras lika bra av både platt- och klotmodellerna, så jag tycker det är en ickefråga, på gränsen till OT ärligt talat

Vilken plattmodell över solens rörelse pratar du om?
Senast redigerad av WilleGarvin 2026-09-14 kl. 13:29.
Citera
2026-09-14, 13:18
Medlem
Citat:
1.
ARTICLE I
Antarctica shall be used for peaceful purposes only. There shall be prohibited,
inter alia, any measures of a military nature, such as the establishment of military bases
and fortifications, the carrying out of military maneuvers, as well as the testing of any
type of weapons.
2.
The present Treaty shall not prevent the use of military personnel or equipment
for scientific research or for any other peaceful purpose.
Citera
2026-09-14, 13:20
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Skulle det inte vara väldigt svårt att bevaka en 8000 mil lång kust?
Citera
2026-09-14, 14:15
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Jag svarar på vad jag har lust att svara på. Och jag gillar inte mobbarjargongen i tråden, så jag kommer inte att bli långrandig den här gången heller.

Om du inte ser några problem, så finns väl inget problem?

Jag har pekat ut flera problem vilket du är mycket väl medveten om, och i annat fall var så god och använd sökfunktionen. Jag har även sagt det tidigare att den bibliska kosmologin saknar samtliga problem som den heliocentriska kosmologin har.

Visa vilka problem du tror att du har pekat ut och varför den "officiella" förklaringen inte duger. Om du inte kan det så betyder det att du är efterbliven, precis som alla andra flerfers och månlandningsförnekare.

Citat:
Att som jag skratta åt den pinsamma icke-existerande "globmodellen" och på ett pedagogiskt sätt peka ut tankevurpor och liknande görs såklart för att rekrytera mer folk till denna pågående undersökning. Flat Earth växer och växer och kanske en dag kommer svar krävas som i Brasilien där staten blev involverad. Globen skulle bevisas men de bevisade istället platt jord. :lol

Hur bevisade dom en platt jord? Varför finns det inga länkar? Varför är det inga universitet som studerar den platta jorden om dom nu bevisade det?

Jag tror seriöst att ni alla bara trollar, för man kan omöjligt vara så sinnessjukt korkade som ni är. Det är ett under att ni ens klarar av att logga in på flashback.
Senast redigerad av DrOutlaw 2026-09-14 kl. 14:18.
Citera
2026-09-14, 14:19
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ditt nedsättande tonfall missförstods knappast, försök inte slingra dig.

Och eftersom du bevisligen ljuger utan att blinka så utgår jag från att du också ljuger medvetet när du påstår att jordens påstådda klotform har varit känd och bestämd "sedan Hedenhös" också. För det är inget annat än en lögn.

Det är bara under de senaste fem hundra åren som klotmodellen har fått genomslag. Alla äldre världsbilder påminner om Bibelns kosmologi, dvs en platt jord som är täckt av ett kupolformat himlavalv. Och med en lokal sol och måne, som är lika stora.

Och förresten så Jag postade just ett inlägg [url]https://www.flashback.org/sp95927894/URL] som bevisar ett vi inte bor på ett klot. Och för övrigt tycker jag att du kan gå och skita på dig med din falska trevlighet. I övrigt tackar jag dig för visat intresse
Googla Eratosthenes som mätte jordens storlek för ca 2300 år sen, långt innan Jesus ens bara var en glimt i ängeln Gabriels öga.
Senast redigerad av nerdnerd 2026-09-14 kl. 14:21.
Citera
2026-09-14, 14:20
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Googla The Final Experiment
Citera
2026-09-14, 16:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Selenelion och blodmåne är helt klart intressanta fenomen att diskutera. Vi vet att jorden är platt men det finns massor att undersöka och diskutera. Den motbevisade globen är inte en del av den diskussionen tyvärr, där är det sedan länge game over. Kvar finns massiv censur, antaganden och logiska felslut.

Att som jag skratta åt den pinsamma icke-existerande "globmodellen" och på ett pedagogiskt sätt peka ut tankevurpor och liknande görs såklart för att rekrytera mer folk till denna pågående undersökning. Flat Earth växer och växer och kanske en dag kommer svar krävas som i Brasilien där staten blev involverad. Globen skulle bevisas men de bevisade istället platt jord.

Att detta ämne ej är en meme eller ett skämt och aldrig kommer försvinna vet vi gott och väl. Såg faktiskt en "flört" eller vad man ska kalla det med de 10% i USA som är plattjordare under reklamen flera gånger under gårdagens US-open final.

The Earth is Flat - with Audi Quattro
https://youtu.be/grqHAQGNRvU

Antar du inte yttrar dina ideer offentligt, men visst vore det kul att träffa en vuxen person som på allvar tror att jorden är platt!

Btw, det finns inget som helst 'bevis' på att jorden är platt så tramset om Brasilien stämmer ju helt enkelt inte. Är inte antalet plattjordare i Brasilien ungefär samma nivå som antalet analfabeter? Klart att de flesta analfabeter utan problem fattar att jorden inte är platt - de har väl sett en solnedgång - men analfabetism och plattjorderi hänger båda ihop med låg utbildningsnivå. Ingen plattjordare har nån vidare riktig utbildning, det är ett som är säkert. Livets hårda skola?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in