Idag, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers-n-Jews
... Höga fyrar och master kunde ju varit en missuppfattning och byggs höga för många tror på globen. ...

LoL, var får du allt knas ifrån? Att man ser längre från högre är ingen "missuppfattning". Det är ett faktum som vem som helst mycket enkelt kan konstatera.
Senast redigerad av WilleGarvin Idag kl. 09:02.
Citera
Idag, 10:13
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
LoL, var får du allt knas ifrån? Att man ser längre från högre är ingen "missuppfattning". Det är ett faktum som vem som helst mycket enkelt kan konstatera.
Smartis, du argumenterar mot din egen sidas idiotiska försök till argument. För det var ju nån av dina klottroende fränder som påstod att höga fyrar inte hade behövts om jorden vore platt
Senast redigerad av busy-signal Idag kl. 10:23.
Citera
Idag, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Nja, det visar sig vara betydligt svårare att bevisa det påstådda jordklotet än vad man kanske skulle tro. Och även att motbevisa den påstådda platta jorden. Annars skulle trådar som denna inte existera.

Det kommer du snabbt att inse om du verkligen börjar studera ämnet med kritiska ögon.

Och framför allt, om du skall motbevisa någonting över huvud taget, så behöver du komma med bättre argument än totalt felaktiga påståenden om fyrtorn och master.

Och förresten så bevisar inte ett sökresultat på angivna flygrutter nåt särskilt, varken jordens form eller att en viss kartprojektion skulle vara sann.

Nej det finns ingen sk FE-rörelse att tala om, eller åtminstone fanns det inte det för 10-15 år sedan när ämnet började få spridning. Det är en rörelse som har startats uppifrån, och den har initierats via nån av de militära underrättelseverksamheterna i USA.

Alltså via agenter som tex Eric Dubay, Rob Skiba och pastor Dean Odle.

Detta "vet" jag eftersom både Eric Dubay och Rob Skiba har/hade direktkopplingar till militären, och eftersom Dean Odle är en frimurare som är på väg att göra politikerkarriär.

Sen är det en naturlig konsekvens att många, likt både din kompis och mig själv, blir troende när vi inser att det är Bibeln som sitter på sanningen om våran omvärld.

Och att allt vi har fått lära oss om den heliocentriska världsbilden är en satanisk bluff för att falskeligen motbevisa Guds existens.
oj vilken slutledning: Man bygger fyrar för att fartygen ska se fyren hela tiden. Att sjöfolk inte kan vänta fem sekunder tills de är på toppen av vågen. (löjligt försök till bortförklaring)
Citera
Idag, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers-n-Jews
Jodå om man vet hastighet men det vet du ju inte heller du antar bara det du ser på en skärm. Hur bevisar detta kurva menar du då för det var ju inte avstånd vi snackade om eller hur? Försöker du slingra dig? Låt oss säga avståndet stämmer, var är då kurvan har du bevis på detta? Det svarade du ju inte på som allt annat jag nämnde och lärde dig.
Jag har flugit mycket, men mest på norra halvklotet. Flygtiderna och avstånden har alltid varit perfekta. Varför tror du att det inte stämmer på södra halvklotet?

Tror du att vi inte vet hur snabbt flygplan flyger? Hur kan vi då göra tidtabeller med tidsinformation?

Förstår du verkligen inte att flygtiderna söder om ekvatorn visar att avståndet runt jorden vid 30 graders latitud visar att avståndet der är kortare än vid ekvatorn, och att jorden därför måste vara rund?? Jorden kan inte vara rund utan krökning – eftersom det är det enda du är intresserad av.

Varför tror du att det inte finns någon karta över den platta jorden?

Och det är inte det enda. Dessutom cirklar stjärnhimlen runt en punkt ovanför Sydpolen precis som den gör ovanför Nordpolen. Jag har sett det själv, och du kan också ta reda på det genom att titta på det själv om du vill.

Jag antar att du inte svarar denna gongen heller eftersom du inte har något svar, men hur är det då möjligt att du fortsätter att tro att jorden är platt? Vad sägs om att börja tänka noga själv istället för att låta Austin Witsit sköta funderingen?
Citera
Idag, 10:51
Medlem
Citat:
Vi har alla våra mentala blockeringar och begränsningar. Koncentrera dig du på dina så sköter jag mina. Tack och hejdå Willie

Så det är alltså en mental blockering som gör att du inte är medveten om alla bevis som falsifierar FE? Du tycker det är så obehagligt att du helt enkelt förtränger dem?

För det finns ju verkligen massor med bevis som enkelt och tydligt visar att jorden omöjligen kan vara platt. Ta bara en sådan enkel sak polstjärnans position över horisonten. Ett klockrent bevis som du liksom bara förtränger?
Citera
Idag, 12:08
Medlem
Citat:
Smartis, du argumenterar mot din egen sidas idiotiska försök till argument. För det var ju nån av dina klottroende fränder som påstod att höga fyrar inte hade behövts om jorden vore platt

Hur kan argumentet att man ser längre från högre vara ett argument mot en sfärisk jord?
Citera
Idag, 12:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
När du blir accelererad av t.ex golvet i en hiss så är det i "rummet" du accelererar? Men av marken blir du accelererad i "rumtiden"?

Men hur kan du göra distinktionen, när det både känns/upplevs exakt lika och även mäts på exakt samma sätt?

Hur i hela friden kan du sluta dig till att det skulle röra sig om två olika sorters acceleration?
Jo men då är accelerationen lika var jag än står i hissen. Det skulle vara samma sak på Jorden om den vore en accelererande skiva.
Eftersom vi vet att tyngdkraften inte är lika på Jorden så fungerar inte din teori om en skiva som accelererar i rummet. Då skulle Nordpolen behöva accelerera snabbare än ekvatorn.
Efter 4.5 miljarder år så har det varit extremt långt mellan Nordpolen och Ekvatorn och din från början platta skiva hade inte varit platt längre.
Citera
Idag, 13:04
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Hur kan argumentet att man ser längre från högre vara ett argument mot en sfärisk jord?

Det var inte det som var argumentet, men jag föreslår att du frågar din klotkompis istället för att vända på mina ord igen. Din oärlighet är beklämmande
Citera
Idag, 13:08
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Så det är alltså en mental blockering som gör att du inte är medveten om alla bevis som falsifierar FE? Du tycker det är så obehagligt att du helt enkelt förtränger dem?

För det finns ju verkligen massor med bevis som enkelt och tydligt visar att jorden omöjligen kan vara platt. Ta bara en sådan enkel sak polstjärnans position över horisonten. Ett klockrent bevis som du liksom bara förtränger?

Dina mentala blockeringar får stå för dig själv Willie.

Om du beter dig som folk nästa gång kanske vi skulle kunna diskutera nåt, men eftersom du bara verkar gå igång på själva pajkastandet så hyser jag inget större hopp.

Därmed är min diskussion med dig slut för denna gången.
Citera
Idag, 13:17
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
oj vilken slutledning: Man bygger fyrar för att fartygen ska se fyren hela tiden. Att sjöfolk inte kan vänta fem sekunder tills de är på toppen av vågen. (löjligt försök till bortförklaring)

Hur ska du ha det nu egentligen. Nu säger du att fyrtorn måste finnas för att det finns vågor. Men i inlägget jag citerade, så sa du att dom inte hade behövts på en platt jord.

Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Att man över hela världen byggt fyrtorn - mycket svårtillgängliga platser - kostat enorma ansträngningar under decennier för att bygga ett fyrtorn. Varken fyrtorn eller telemaster skulle behövas om jorden var platt.

Det är löjligt enkelt att avslöja platt-jordingarna.

Det enda jag tycker du avslöjar på ett löjeväckande övertygande sätt, är att du verkar ha otur när du formulerar dina självuppfattat smarta geniala tankar och åsikter.

Men om jag har missuppfattat dig, så för du gärna förklara varför fyrtorn inte hade behövts på en platt jord.
Citera
Idag, 13:34
Medlem
Citat:
Dina mentala blockeringar får stå för dig själv Willie.

Om du beter dig som folk nästa gång kanske vi skulle kunna diskutera nåt, men eftersom du bara verkar gå igång på själva pajkastandet så hyser jag inget större hopp.

Därmed är min diskussion med dig slut för denna gången.

Så vad är det för fel på alla observationer som falsifierar FE? Hur bortförklarar du t.ex södra korset?

Citat:
... Om du beter dig som folk nästa gång kanske vi skulle kunna diskutera nåt ...

Skitsnack, anledningen till att du inte vill diskutera t.ex södra korset är att det är helt oförenligt med FE och att du helt saknar argument. Observationen går helt enkelt inte att förklara på en platt jord.

Och det är samma sak med alla andra bevis, du kan omöjligen förklara t.ex ekvatorns längd eller gyrokompassen.
Senast redigerad av WilleGarvin Idag kl. 13:50.
Citera
Idag, 14:32
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Så vad är det för fel på alla observationer som falsifierar FE? Hur bortförklarar du t.ex södra korset?

Skitsnack, anledningen till att du inte vill diskutera t.ex södra korset är att det är helt oförenligt med FE och att du helt saknar argument. Observationen går helt enkelt inte att förklara på en platt jord.

Och det är samma sak med alla andra bevis, du kan omöjligen förklara t.ex ekvatorns längd eller gyrokompassen.

Nu ljuger du igen Wille. För du är mycket väl medveten om att jag gärna diskuterar, men att jag drar mig ur när du ljuger och vänder på mina ord.

Jag gav dig ett par småkommentarer för att se om du möjligtvis skulle uppvisa ett bättre beteende än förra gången jag avslutade våran diskussion. Men det gjorde du inte, så varför skulle jag vilja diskutera med dig nu?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in