Citat:
Ursprungligen postat av
Fleuch
Är han inte yogainstruktör? Och eventuellt CIA-agent. Ja, vem vet Men man får verkligen säga han har en fantastisk dokumentärfilmsröst. Den där filmen "200 Reasons" var vad som fick mig intresserad av ämnet i alla fall. ....
Intressant, Eric Dubays "
200 proofs that earth is not a spinning ball" är enligt mig ett av de dummaste och mest skrattretande böcker som någonsin har skrivits. Jag har alltid ansett att man måste vara både korkad och extremt lättlurad om man går på skiten.
Boken innehåller så mycket knasigheter så att det är skrattretande, vad sägs t.ex om bevis nummer 10:
Citat:
“The London and Northwestern Railway forms a straight line 180 miles long between London and Liverpool. The railroad’s highest point, midway at Birmingham station, is only 240 feet above sea-level. If the world were actually a globe, however, curving 8 inches per mile squared, the 180 mile stretch of rail would form an arc with the center point at Birmingham raising over a mile, a full 5,400 feet above London and Liverpool.”
Förstår du verkligen inte hur urbota korkat hans bevis är? Saknar du helt förmågan att självständigt tänka och analysera vad folk vräker ur sig? Är du verkligen så lättmanipulerad?
Om man har "200 proofs..." som någon slags argument för att jorden inte är en spinnande boll är man ett okunnigt och lättlurat får som totalt saknar analytisk förmåga.