2008-06-02, 20:28
Medlem
[quote=Treehorn]
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Dokumentären var riktigt underhållande, och jag måste erkänna att jag gillar Zlatan starkt. Om knäet håller och han kommer i mental balans så kan EM-sommaren bli riktigt kul med svenska ögon sett.

Han får applicera klubblagsmålsnittet i landslaget, det är dags nu.[/QUOTE]

Det är nog inte så realistiskt att tro att det skulle vara möjligt med tanke på att det finns 3-4 ok spelare och resten är total katastrof i laget.
Jo för det är alltid de andras fel att Zlatan inte gör mål .
Fråga: Är det ingen som har talat om för Allbäck och kompani att laget är för kasst för att någon ska lyckas göra mål ?
2008-06-02, 21:11
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Fråga: Är det ingen som har talat om för Allbäck och kompani att laget är för kasst för att någon ska lyckas göra mål ?
För det första är det ju rätt stor skillnad på spelstil. Zlatan har aldrig varit en stor målskytt. De som har koll på saker och ting kan också tala om Allbäcks målsnitt i landslaget när han var i Zlatans ålder, och sedan jämföra det med Zlatans. Jag tänker inte förvara Zlatan. Är löjligt länge han gått utan mål nu. Men man kan väl om inte annat göra jämförelser så rättvisa som möjligt?

Vet inte om detaljen spelar någon roll, men ZLatan kommer som sagt till ett "sämre" lag än han är van vid, medan Allbäck får en kick av att spela i ett mycket bättre lag för en gång skull.
2008-06-03, 01:38
Bannlyst
Zlatan är lite ojämn fortfarande. Blixtrar till med sin underbara teknik och ibland bgara försvinner han helt. När t.om Engelsmännen har respekt för honom så säger det en hel del.

"Would absolutely love to see Ibra at United. The prospect of him linking up with Rooney, Ronaldo, Tevez, Nani, Scholes, Giggs and Anderson is mouth watering.
He should leave Inter and sign for a club with better attacking players as it would benefit his game and he wouldn't have to be on the same side as players who are not on his level such as Julio Cruz, David Suazo, a 32 year old Crespo and a 35 year old Figo."
2008-06-03, 03:07
Medlem
http://www.myspace.com/pazzazlatan

Någon som vet vart man kan ladda ner denna låt e ute efter "techno" verisonen.
Jävligt bra sväng i den. "officiella Em Sverige låten"
2008-06-04, 13:17
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Zlatan är lite ojämn fortfarande. Blixtrar till med sin underbara teknik och ibland bgara försvinner han helt. När t.om Engelsmännen har respekt för honom så säger det en hel del.

"Would absolutely love to see Ibra at United. The prospect of him linking up with Rooney, Ronaldo, Tevez, Nani, Scholes, Giggs and Anderson is mouth watering.
He should leave Inter and sign for a club with better attacking players as it would benefit his game and he wouldn't have to be on the same side as players who are not on his level such as Julio Cruz, David Suazo, a 32 year old Crespo and a 35 year old Figo."

Jag hoppas på Barcelona eller Man U. Dock så är ju inte Barca något direkt vinnarlag just nu men de har fan en trupp som heter duga. Messi och zlatan !
2008-06-04, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Jag hoppas på Barcelona eller Man U. Dock så är ju inte Barca något direkt vinnarlag just nu men de har fan en trupp som heter duga. Messi och zlatan !

eller real madrid
2008-06-04, 13:31
Bannlyst
Grejen är att jag inte tror att Zlatan skulle lyckas i tex Real Madrid. Just de lagen (Madrid, Barca, Chelsea etc) har en tendens att köpa spelare som de faktiskt inte behöver. Då tycker jag att det är bättre att Zlatan går tex till Man United, Arsenal, Juve kanske. Då de lagen alltid lyckas med sina köp.
2008-06-04, 15:44
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Då tycker jag att det är bättre att Zlatan går tex till Man United, Arsenal, Juve kanske. Då de lagen alltid lyckas med sina köp.
Alltid dessa överdrifter. Har inga problem med att erkänna att de varit bättre på spelarköp än Real, Barca och Chelsea. Men alltid? Snälla...
2008-06-04, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Alltid dessa överdrifter. Har inga problem med att erkänna att de varit bättre på spelarköp än Real, Barca och Chelsea. Men alltid? Snälla...

Vad tjaffsar du om då?
2008-06-04, 15:56
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Grejen är att jag inte tror att Zlatan skulle lyckas i tex Real Madrid. Just de lagen (Madrid, Barca, Chelsea etc) har en tendens att köpa spelare som de faktiskt inte behöver. Då tycker jag att det är bättre att Zlatan går tex till Man United, Arsenal, Juve kanske. Då de lagen alltid lyckas med sina köp.
Alltid?

Om man tar din favoritklubb så finns det ju ett par exempel...

Kleberson, Veron, Forlan, Saha etc...

Men du har rätt i att tex United, Arsenal, Juve inte impulsköper så mycket, utan gör mer genomtänkta köp.

Dock så behöver inte United en Zlatan. De behöver mer en utpräglad målskytt (straffområdesspelare typ). Zlatan är för gammal för Arsenal och han går verkligen inte tillbaka till Juve, han är ju judas där.

Jag skulle kunna se honom i Real Madrid som nog behöver en ersättare till Raul/Van Nistelrooy snart eller i Barcelona.

Ett annat alternativ är väl kanske Chelsea. De behöver nog en ny anfallare om Drogba går till Mourinho eller Milan.
2008-06-04, 16:03
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Vad tjaffsar du om då?
Var det oklart? Ditt eviga användande av ordet "alltid" som en överdrift.
2008-06-05, 07:18
Bannlyst
Folket: "Zlatan blir EM:s besvikelse"

http://www.fotbollsexpressen.se/FotbollsExpressen/1.1187403/folket-zlatan-blir-em-s-besvikelse

Citat:
Zlatan Ibrahimovic riskerar att bli hela EM-turneringens största besvikelse.
I en undersökning bland drygt 14 000 svenskar tror hela 24 procent - var fjärde person - att Zlatan kommer att floppa.
- Det är bara för att han har varit skadad. Är han frisk vet både du och jag vilka kvaliteter han har, säger fotbollsexperten Ralf Edström till FotbollsExpressen.se.

Ska historien upprepas från VM 2006?

Om det visar sig Zlatan är i urusel form, kommer Lagerbäck inte plocka av han, inte en chans!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in