2008-05-19, 00:34
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan
Bästa spelaren i bästa laget bör vara aktuell för titeln "Serie A:s störste stjärna".

Jag skulle inte säga att Zlatan är eller har varit klart bäst i Inter. Han har varit duktig och en klart betydande faktor till att Inter vann Scudetton. Spelare som t ex Cambiasso och Zanetti ska dock inte underskattas. Cambiasso är otroligt bra och Zanetti står för mycket av det hjärta och den styrka som krävs för att vinna ett mästerskap. Julio Cruz bör också nämnas, mest för att han känns så sjukt underskattad.

Jämförelsen med Kaká och Totti är skrattretande för att Zlatan aldrig kommer att nå upp till deras geniala nivåer. Punkt.
2008-05-19, 00:42
Medlem
Livrädd med stils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Jämförelsen med Kaká och Totti är skrattretande för att Zlatan aldrig kommer att nå upp till deras geniala nivåer. Punkt.
Du har fel. Mannen är ett fysiskt och tekniskt geni med en extrem spelförståelse. Helt unik som forward i mina ögon. Absolut att han är i nivå med de ovan nämnda. Punkt.

EDIT Kan tilläggas att jag sett alla Inters matcher denna säsongen och var nere och såg Inter - Palermo så jag tycker att jag har en del kött på benen till skillnad från många bonläppar och griniga gubbjävlar som kommenterar på expressen och aftonbladet med grejer som "När ska han prestera i landslaget då?" alt. "Tacka vet jag Allbäck". Dom jävla asen har fått en uppfattning om Zlatan och sedan valt att inte ändra på den mest för att han inte är mellanmjölk och ärkesvensson. Helvete vad arg jag blir på sånt......

Det sista skrev jag mest för att ville spy lite galla på gubbjävlar runtom i landet. Inget ont om någon i denna tråden
Har läst för mycket på expressen och aftonbladet senaste timmarna...usch.
Senast redigerad av Livrädd med stil 2008-05-19 kl. 00:45.
2008-05-19, 01:10
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie

http://sv.wikipedia.org/wiki/Glasögon
2008-05-19, 01:23
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Hehe. Aja, vi kommer nog ingenstans här. Jag tycker Zlatan har sina stunder där han är i absolut världsklass, men den "Zuper"-spelare som många håller honom för köper jag inte helt.
2008-05-19, 01:25
Medlem
kesobollens avatar
Den dagen Zlatan stänker in ett hattrick mot Real Madrid eller Manchester United kan man börja kalla honom "En av de bästa".
2008-05-19, 01:41
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Jag är väldigt ofta kritisk till att Zlatan alltför sällan producerar i de stora matcherna. Där måste han bara höja sig. Det man dock måste ge honom viss cred för är att han ändå dunkar in 17 mål i ligaspelet. Helt ok av en spelare som varit skadad under en längre tid och som egentligen inte är en utpräglad målskytt.
2008-05-19, 07:55
Medlem
Livrädd med stils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesobollen
Den dagen Zlatan stänker in ett hattrick mot Real Madrid eller Manchester United kan man börja kalla honom "En av de bästa".
Men vem gör det egentligen? Varken Kaka eller Totti har gjort det vad jag vet... Måste man göra det för att bli erkänd? Väldigt dumt påstående.
2008-05-19, 08:14
Bannlyst
Nu skulle jag va på väg o berömma Zlatan

Men så vägrar divan att prata med pressen

2008-05-19, 08:25
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Nu skulle jag va på väg o berömma Zlatan

Men så vägrar divan att prata med pressen

Och du visste inte att Inter har kört "silenzio stampa" den senaste tiden

Jag tycker också att det är divigt att han bojkottar vissa svenska medier men om han skulle göra precis tvärtemot vad han har fått order om från tränare/klubb skulle inte det vara divigt om något?
Senast redigerad av zzwampen 2008-05-19 kl. 08:31.
2008-05-19, 08:56
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Jag är väldigt ofta kritisk till att Zlatan alltför sällan producerar i de stora matcherna. Där måste han bara höja sig. Det man dock måste ge honom viss cred för är att han ändå dunkar in 17 mål i ligaspelet. Helt ok av en spelare som varit skadad under en längre tid och som egentligen inte är en utpräglad målskytt.

Igår gjorde Zlatan två mål i en betydelselös match eller? För det var ingen stor match som spelades igår om guldet?
Zlatan kan inte leverera under press, det vet ju alla. Fråga bara Jan Majlard. Att komma in i 51:a minuten, när guldet är i Rom, och trycka in två baljor och ta guldet till Milano. Ja, det var ju bara tur. Precis som klacken mot Italien eller målet mot Ungern i VM-kvalet.

Markus Allbäck är mycket bättre, han har ändå gjort två mål för FCK i år...
2008-05-19, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Igår gjorde Zlatan två mål i en betydelselös match eller? För det var ingen stor match som spelades igår om guldet?
Zlatan kan inte leverera under press, det vet ju alla. Fråga bara Jan Majlard. Att komma in i 51:a minuten, när guldet är i Rom, och trycka in två baljor och ta guldet till Milano. Ja, det var ju bara tur. Precis som klacken mot Italien eller målet mot Ungern i VM-kvalet.

Markus Allbäck är mycket bättre, han har ändå gjort två mål för FCK i år...

Nu måste jag bara fråga vad det är för press att gå in som inbytare i en match när man har varit borta en längre tid. Han är väl relativt gjuten i startelvan när han är frisk och igår hade han väl ingen speciellt press på sig när han väl går in och spelar. Zlatans största problem är väl Zlatan?
2008-05-19, 09:06
Medlem
ubersantas avatar
Det är inte lönt att diskutera med Zlatan-hatarna: De har bestämt sig och kommer inte ens att ändra åsikt även om Zlatan egenhändigt gör 5 mål i varje match i EM och leder Sverige till EM-guld. Då skulle vi bara höra "Zlatan är så bollkär, vi hade säkert vunnit med 10-0 om Zlatan bara släppt bollen ifrån sig lite oftare".

Jämför Inters poängkurva under säsongen med Zlatans skadekurva. Zlatan spelar i det bästa laget, i världens bästa liga (alla Italiens VM-spelare spelade i den inhemska ligan), och Zlatan gör 17 mål på 26 matcher

Någon som har en länk med statistik över mål och assist - för om jag inte minns helt fel låg Zlatan även rätt högt på assistligan. Och detta från en spelare som spelat i snitt 1000 minuter mindre än alla andra spelarna i skytteligatoppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in