Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Zlatan har väl gjort två mål mot Milan, eller minns jag helt fel? Det borde ju räknas likvärdigt isf?
sen på sättet han gör mål ibland är ju bland det mest makalösa... han stänkte väl in två rökare mot CSKA i år som ja skulle kalla världsklass. hans mål igår som avgjorde ligan var väl inte heller så dåligt... 17mål + 9 ass / 26 matcher, kallar jag också världsklass, sen låg han väl i topp i skytteligan i champions league så länge han va skadefri och inter var kvar i turneringen.
och jag tycker inte att Zlatan har så mycket mer att bevisa, han kanske inte är världens bästa, men han är bland dom bästa, vare sig man vill eller inte.
han skulle ta en ordinarie startplats / 1a forward i vilket landslag som helst, förutom möjligen brasilien / italien / frankrike osv. där han möjligen skulle vara 2a/3e forward och få fightas lite mer om platserna.
sen att en stofil som Lagerbäck's filosofi om vårat svenska landslag inte alltid fungerar för en så modern forward som Zlatan är väl inte så konstigt...
(och nej jag är ingen Zlatan älskare, tvärtom nästan... men jag tycker inte han har så mycket mer att bevisa)