2008-05-19, 09:16
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesobollen
Den dagen Zlatan stänker in ett hattrick mot Real Madrid eller Manchester United kan man börja kalla honom "En av de bästa".
Har Messi o Ronaldo gjort detta?
2008-05-19, 09:19
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livrädd med stil
Men vem gör det egentligen? Varken Kaka eller Totti har gjort det vad jag vet... Måste man göra det för att bli erkänd? Väldigt dumt påstående.
+1
Totti bör dock ej nämnas i de här sammanhangen.
2008-05-19, 09:34
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Har Messi o Ronaldo gjort detta?
Messi har gjort det.
2008-05-19, 09:36
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Det är inte lönt att diskutera med Zlatan-hatarna: De har bestämt sig och kommer inte ens att ändra åsikt även om Zlatan egenhändigt gör 5 mål i varje match i EM och leder Sverige till EM-guld. Då skulle vi bara höra "Zlatan är så bollkär, vi hade säkert vunnit med 10-0 om Zlatan bara släppt bollen ifrån sig lite oftare".

Jämför Inters poängkurva under säsongen med Zlatans skadekurva. Zlatan spelar i det bästa laget, i världens bästa liga (alla Italiens VM-spelare spelade i den inhemska ligan), och Zlatan gör 17 mål på 26 matcher

Någon som har en länk med statistik över mål och assist - för om jag inte minns helt fel låg Zlatan även rätt högt på assistligan. Och detta från en spelare som spelat i snitt 1000 minuter mindre än alla andra spelarna i skytteligatoppen.

Han har 8 assists.
2008-05-19, 09:36
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Han har 8 assists.
9
2008-05-19, 09:37
Medlem
someuses avatar
Citat:
Messi har gjort det.
Har Messi gjort hattrick mot Real? Det var en glad nyhet!
2008-05-19, 09:39
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Har Messi gjort hattrick mot Real? Det var en glad nyhet!

Jaha han kanske gjorde två då
2008-05-19, 09:40
Medlem
someuses avatar
Citat:
Gott nog.
2008-05-19, 09:43
Medlem
Treehorns avatar
Citat:

Zlatan har väl gjort två mål mot Milan, eller minns jag helt fel? Det borde ju räknas likvärdigt isf?
2008-05-19, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Zlatan har väl gjort två mål mot Milan, eller minns jag helt fel? Det borde ju räknas likvärdigt isf?

sen på sättet han gör mål ibland är ju bland det mest makalösa... han stänkte väl in två rökare mot CSKA i år som ja skulle kalla världsklass. hans mål igår som avgjorde ligan var väl inte heller så dåligt... 17mål + 9 ass / 26 matcher, kallar jag också världsklass, sen låg han väl i topp i skytteligan i champions league så länge han va skadefri och inter var kvar i turneringen.

och jag tycker inte att Zlatan har så mycket mer att bevisa, han kanske inte är världens bästa, men han är bland dom bästa, vare sig man vill eller inte.
han skulle ta en ordinarie startplats / 1a forward i vilket landslag som helst, förutom möjligen brasilien / italien / frankrike osv. där han möjligen skulle vara 2a/3e forward och få fightas lite mer om platserna.

sen att en stofil som Lagerbäck's filosofi om vårat svenska landslag inte alltid fungerar för en så modern forward som Zlatan är väl inte så konstigt...

(och nej jag är ingen Zlatan älskare, tvärtom nästan... men jag tycker inte han har så mycket mer att bevisa)
2008-05-19, 10:54
Medlem
kesobollens avatar
Jaja, vad jag menade var iallafall att Zlatan inte presterar mot de stora lagen. Okej att han gjort mål mot Milan och några lag i CL men att han spelar som bäst och gör flest mål när han spelar mot lag som Treviso osv, det var det jag ville få fram.

Älskar för övrigt Zlatan
2008-05-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesobollen
Jaja, vad jag menade var iallafall att Zlatan inte presterar mot de stora lagen. Okej att han gjort mål mot Milan och några lag i CL men att han spelar som bäst och gör flest mål när han spelar mot lag som Treviso osv, det var det jag ville få fram.

Älskar för övrigt Zlatan

om man är en bra spelare, klart man gör fler mål mot sämre lag... duh.

säg t ex att du är överlägsen topp forward i ditt BP P16 lag, ni möter ena dagen det näst bästa laget i serien... och nästa dag det sämsta laget i serien, vilket tror du då att du rent statistiskt/troligt/osv gör flest mål mot?

(iq-fiskmås)

EDIT: sen säg att Milan då t ex, som släppte in 38 mål förra säsongen på 38 matcher, dvs ett snitt på 1.0 mål per match i baken. Inter möter Milan 2 ggr. dessa är dessutom derbyn... tror ni då att en Zlatan (hur duktig han än är) ska gå in och stänka in ett hatrick, det är ungefär lika lätt som att få 13 rätt på stryktipset, det händer, men det är fan inte lätt !!! vakna upp för fan...
Senast redigerad av mikebatch 2008-05-19 kl. 11:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in