2009-11-10, 23:16
Medlem
Tills avatar
Spela ihop två nya anfallare och sätt in Zlatan som offensiv mittfältare ifall han vill vara med och leka nästa år. Funkar inte det är det ju bara fortsätta slå långbollar.
2009-11-10, 23:32
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Till
Spela ihop två nya anfallare och sätt in Zlatan som offensiv mittfältare ifall han vill vara med och leka nästa år. Funkar inte det är det ju bara fortsätta slå långbollar.

Det hinns inte. Fin tanke i alla fall.
2009-11-10, 23:46
Medlem
Trillskes avatar
Mål och målsnitt och grejer är ju väldigt "standard" för en bra anfallare i Sverige så blir ju liksom att ena sidan vrider det till skit och andra sidan till något bra.

Går iaf inte så bra för den här diskussionstråden. Efter en jävla massa sidor är det vi kommit fram till typ att lajjjban lyckats dumförklara hela Frankrike som nation.
2009-11-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Henke och ljungberg har gjort exakt likadant tidigare årgångar och var det många som gnällde då?
Jag gnällde redan då, och bör således ha rätt att gnälla nu.
Jag är trött på Zlatan och Simon Bank, men jag är nog tröttast på hans jävla agent, Mino Raiola. "En spelare av Zlatans dignitet låter man fundera i lugn och ro utan att pressa honom så här". Såvitt jag vet har inte Hamrén pressat Zlatan öht., det enda han gjorde var att konstatera att Zlatan inte ville spela i landslaget och att allt var upp till Zlatan. Att kalla det för att pressa Zlatan visar bara vilka små förortsungar de är innerst inne.

Jag vill, och nu är jag ärlig, hellre att Sverige missar nästa EM än att Hamrén tvingas be om ursäkt till Zlatan eller nåt liknande.
2009-11-11, 03:16
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Jorå vi klassar Swe som en skitnation.
Jag skrev det för att du kanske tror att ditt land är så bra och att de övriga nationer Zlatan gjorde mål mot är skitnationer. Då tog jag en chans att avslöja vad "vi" övriga européer tycker om er.

Så vilka skitnationer menar du förutom Malta?

Så bra att du är här och för "övriga européers" talan. 1994 var Sverige rankade 2:a i världen, så sent som 2005 var vi som bäst rankade 10:a och 2006 slutade vi på 14:de plats. Nog för att den rankningen inte är helt hundra men din fotbolls okunskap riktigt lyser igenom. Dom sista åren har det blåst motvind men sett till det senaste 20 åren så placerar sig Sverige ganska högt upp på den övre halvan över fotbollsländer i Europa, så nog fan ska man kunna ställa krav
2009-11-11, 03:51
Medlem
TheRotters avatar
Satt och kollade igenom EM-krönikan 2004 idag och kom spontant att tänka på hur satans jävla bra Zlatan var då. Vilka steg, vilka ryck, vilken vilja och inställning att visa att han är duktig och bidra med allt vad han har för att hjälpa Sverige och det svenska landslaget.
Jag kommer ihåg hur jäkla mycket jag tyckte om Zlatan och jag va verkligen stolt över att han spelade för Sverige och som han spelade, man såg verkligen va kul han tyckte det va och vad det betydde för honom.

Zlatan har alltid, mer eller mindre varit en spelare som spelar för sig själv. Jag menar inte på att det är något fel med det och jag kan verkligen förstå det när det kanske inte finns någon direkt anledning för honom att ha sitt hjärta en viss klubb förutom då kanske MFF. Personligen har jag alltid gillat spelare med klubbhjärta så som Lampard, Giggs, Gerrard etcetc.

Jag klandrar inte Zlatan för att han spelar för sin egen skull men på något sätt känns han så jävla mätt just nu. Han har kommit världens kanske bästa klubb och är en stjärna i laget. Han är utan tvekan en av de 5 bästa svenska spelarna genom tiderna, det går inte att säga något om.
Jag kan dock inte förstå att han numera verkar vilja så lite i landslaget. För några år sedan, när han fortfarande satt på bänken eller precis hade kommit in i laget så lyste det om honom så fort han fick bollen. Han ville verkligen göra bra ifrån sig och att laget skulle vinna! Han såg upp till spelare som Henrik Larsson och Fredrik Ljungberg. Jag har alltid gillat Henrik Larsson och tycker han är KANSKE den bästa fotbollspelaren sverige någonsin haft såhär långt. Jag gillar han även för att han är bra på att göra andra spelare bra, pusha och kämpa för laget.

Idag när Zlatan är bäst och inte Henke eller någon annan så är Zlatan så fruktansvärt bra på att göra dem andra dåliga, klaga och beklaga sig över att dem runt omkring inte är "tillräckligt bra"... Detta är inte hans egna ord utan ofta medias men hans kroppsspråk visar på exakt samma sak.
Visst är det klart att man kan känna att spelare inte är lika bra som man önskar att dem vore men vad fan är det att gnälla över i ett landslag helt ärligt?

Zlatan gör mål och ligger bakom mycket men som han spelar i landslaget så är det inte tillräckligt. Så länge Zlatan går runt och inte bryr sig nämnvärt om laget så tycker jag inte heller laget ska byggas kring honom, så har jag känt en lång tid nu och jag har varit så jävla besviken på att en spelare man gillat så mycket för sin vilja och inställning nu gått och blivit någon jävla övermänniska som inte behöver bry sig för att han är större än laget.

Det Zlatan gör nu har kanske även Henke och Ljungberg gjort men jag ändå svårt att se det på samma sätt. Jag känner att Zlatan helt seriöst inte bryr sig längre, han bryr sig när det blir roligt och när han på något sätt själv kan vinna på det. Jag hoppas verkligen inte Hamrén ber på sina knän för att Zlatan ska vara med. jag vill hellre att han säger "Okej. Passar det inte nu så.." Även om Sverige inte skulle ta sig till EM utan Zlatan så skulle jag iaf kunna sitta framför tvn och vara glad över att vi har ett landslag utav spelare som vill spela för landet även om det gäller en bortamatch mot Makedonien i 4 minusgrader.
Hellre det än att man ska hypea att det är Zlatan allt handlar om, jag klarar bara inte av det längre.

i kvalet skulle jag vilja se..

Isaksson

Adam Johansson, Bjärsmyr, Daniel Majstorovic, Berang Safari

S. Larsson, Gustav Svensson, Kim Källström, Rasmus Elm

Marcus Berg Tobias Hysén
2009-11-11, 09:08
Medlem
lajjjbans avatar

Amen!

Hamren är inte dum, han har insett vilken divalat Zlatan är och anledningen till att han sa som han gjorde är förmodligen därför att han redan insett att landslaget klarar sig utan hans spelartyp.
2009-11-11, 09:11
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Mål och målsnitt och grejer är ju väldigt "standard" för en bra anfallare i Sverige så blir ju liksom att ena sidan vrider det till skit och andra sidan till något bra.

Går iaf inte så bra för den här diskussionstråden. Efter en jävla massa sidor är det vi kommit fram till typ att lajjjban lyckats dumförklara hela Frankrike som nation.

Jag har inte dumförklarat Frankrike. Tycker rätt bra om baguetteryttare i allmänhet.
2009-11-11, 09:13
Medlem
simpanboycools avatar
Har Zlatan en Lamborgini med registreringsskylten "Toys" än?

http://www.youtube.com/watch?v=MEJY9CJHsSw
2009-11-11, 11:24
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Jag har inte dumförklarat Frankrike. Tycker rätt bra om baguetteryttare i allmänhet.
Japp, sorry, kopierade fel namn.

Är förståss Freshbacken som dumförklarat Frankrike.
2009-11-11, 11:26
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban

Amen!

Hamren är inte dum, han har insett vilken divalat Zlatan är och anledningen till att han sa som han gjorde är förmodligen därför att han redan insett att landslaget klarar sig utan hans spelartyp.

Nja, det är nog inte anledningen.

Oavsett vad man tycker om Zlatan är det bara att inse följande: Zlatan är i svenska landslaget på sina egna villkor. Den dagen han inte spelar i landslaget är det för att han själv inte vill. Att han skulle petas är fullständigt osannolikt.
2009-11-11, 12:20
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Zlatan är en fantastisk spelare och att förlora han skulle vara som att förlora halva landlaget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in