2009-09-17, 13:19
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Maradona? Han är bara en fuskande pundare enligt dem.

Okej senast jag såg en dokumentär om just Maradona så sa både Gary Linekér och Allan Shearer att Maradona är bland dom bästa genom tiderna och båda är Engelsmän med vett.

Hur förklarar du detta faktum? Maradona må varit en pundande fuskare men fortfarande förjävla bra och det kan INGEN, inte ens England bortse.
Senast redigerad av serber 2009-09-17 kl. 13:27.
2009-09-17, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Ja och det är fakta? Har man inte spelat i England så är man en nobody enligt dom förutom Maradona och några till förstås...sen finns det ju ett och annat som går att diskutera tex det faktum att Zlatan var bra i Ajax, Juve och väldigt bra i Inter (Som var/är toppklubbar i respektive liga) kontra Celtic för Henke som på den tiden skulle haft svårt med Zlatan och hans Ajax.

Spanien såg iaf Zlatans storhet och köpte honom.

Klart att det är fakta. Engelsmännen tycker så.
2009-09-17, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sant
I England rankas både Ljungberg och Henrik Larsson högre än Zlatan.
Både bland fotbollskunniga och bland allmänt fotbollsintresserade.

Det där är väl bara ren bullshit. De flesta har väl inte mycket till övers för Ljungberg, medan Henke givetvis är välrespekterad tack vare sin professionalism. I England vet man vad Zlatan är kapabel till, men de har aldrig sett honom vara bra i en stormatch i Europa. Skulle Zlatan gjort mål igår så skulle allt lugnat sig, men nu får de bara vatten på sin kvarn över att han är helt värdelös på att verkligen visa upp något i en stor match.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Haha, +1 på den.
Engelsk media har alltid varit fotbollskunnig.
De tror väl fortfarande England är världens bästa landslag.

Är det inte tvärtom, att de säger att Engeland är världens sämsta lag? De är ju kända för att alltid håna sitt egna landslag.
2009-09-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viollet
Är det inte tvärtom, att de säger att Engeland är världens sämsta lag? De är ju kända för att alltid håna sitt egna landslag.
Du ska höra dem nu, efter att de vunnit några matcher i kvalen. Maken till hajp. Desto roligare för oss andra sen när de sin vana trogen åker i kvarten.
2009-09-17, 17:40
Medlem
Shuzs avatar
Citat:
Inte så konstigt att man blir hånad när "Världens-bästa-landslag" åker ur i kvartsfinaler.
2009-09-17, 17:42
Medlem
Citat:
Det där är väl bara ren bullshit. De flesta har väl inte mycket till övers för Ljungberg, medan Henke givetvis är välrespekterad tack vare sin professionalism. I England vet man vad Zlatan är kapabel till, men de har aldrig sett honom vara bra i en stormatch i Europa. Skulle Zlatan gjort mål igår så skulle allt lugnat sig, men nu får de bara vatten på sin kvarn över att han är helt värdelös på att verkligen visa upp något i en stor match.

På vilket sätt var Ljungberg inte professionell?
2009-09-17, 17:59
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Zlatan ligger högre upp på den listan.

Jag håller inte med.
Ligaspel: Båda hade stora framgångar med ligasegrar etc, Zlatan dock mer tongivande. 1-0 till Zlatan.
Champions: Ljungberg lirade final och var där bäst i sitt lag tillsammans med Henry. Ren knockout här. 1-1.
Landslag: Ljungberg vinner på jämnhet och ren klass, bäst i VM 2002/06 och EM 2004. 2-1 till Ljungan.
2009-09-17, 18:05
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Du ska höra dem nu, efter att de vunnit några matcher i kvalen. Maken till hajp. Desto roligare för oss andra sen när de sin vana trogen åker i kvarten.

Gillar ditt snack. Spanien var exakt likadana innan detta EM, så förstår inte vad du håller på med. Vad är det som säger att England inte kan gå långt nästa år? De har helt klart ett av de bättre lagen i världen och nu verkar Capello lyckas spela med både Gerrard och Lampard.
2009-09-17, 18:07
Medlem
Alexander Liass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
På vilket sätt var Ljungberg inte professionell?

Tråden handlar om Zlatan "bäst i världen" Ibrahimovic. Inte Fredrik "allt jag gjorde i hela min karriär var att springa runt som en nackad höna och ramla utanför straffområdet samt missa öppet mål från tre meter" Ljungberg.

Släpp nu Fröken Ljungberg är ni snälla. Ni kommer bara att ångra era lovord den dagen han lägger ner sin sorgliga fotbollskarriär på riktigt och kommer ut ur garderoben som fullblodshomo.

Jo, jag vet.
2009-09-17, 20:54
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Lias
Tråden handlar om Zlatan "bäst i världen" Ibrahimovic. Inte Fredrik "allt jag gjorde i hela min karriär var att springa runt som en nackad höna och ramla utanför straffområdet samt missa öppet mål från tre meter" Ljungberg.

Släpp nu Fröken Ljungberg är ni snälla. Ni kommer bara att ångra era lovord den dagen han lägger ner sin sorgliga fotbollskarriär på riktigt och kommer ut ur garderoben som fullblodshomo.

Jo, jag vet.

Det handlar om Zlatan ja men herregud är du 15bast eller försöker bara spela allan i det du skriver? Nu är jag inget Ljungberg fan men sorglig karriär? Du om någon är sorglig...
2009-09-17, 22:19
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Jag håller inte med.
Ligaspel: Båda hade stora framgångar med ligasegrar etc, Zlatan dock mer tongivande. 1-0 till Zlatan.
Champions: Ljungberg lirade final och var där bäst i sitt lag tillsammans med Henry. Ren knockout här. 1-1.
Landslag: Ljungberg vinner på jämnhet och ren klass, bäst i VM 2002/06 och EM 2004. 2-1 till Ljungan.

Jag orkar verkligen inte med den diskussion. Fastän du resonerar helt fel har du såklart rätt till din åsikt och jag får väl helt enkelt respektera det.
2009-09-18, 00:09
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Jag orkar verkligen inte med den diskussion. Fastän du resonerar helt fel har du såklart rätt till din åsikt och jag får väl helt enkelt respektera det.

Ja, det är ju i alla fall ett steg upp från den tystnad man vanligtvis bemöts med här på forumet när jag vinner en diskussion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in