2009-11-30, 16:28
Medlem
GucciManes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad är du för mupp? Vart fick du luft ifrån?
Jag hävdar att han var ut form och lirade rätt dåligt (lyckades ändå göra några halvfula mål, stort plus) pga skadan och nytt lag/system.

Men ta och titta på dom första matcherna igen och jämför med matcherna nu, vilken zlatan är mer effektiv för lagets framgång tror du? Hade du slängt in zlatan från slutet av augusti i år i gårdagens match hade det inte varit en vacker syn..
Som anfallare i Barcelona har man i uppgift att göra målen, spelare som kan brilljera med dribblingar och passningar har dom gott om.
Va gjorde Zlatan då? Jo mål i stort sett varje match.
Och nej han var inte så kass som du vill få det till, han visade prov på fin bollbehandling och gjorde avgörande framspelningar till messi gång på gång. Samtidigt som Pep Guardiola hyllade honom varannan match.
Det är snarare du som borde kolla om matcherna och gärna med objektiva ögon.
2009-11-30, 17:11
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GucciMane
Som anfallare i Barcelona har man i uppgift att göra målen, spelare som kan brilljera med dribblingar och passningar har dom gott om.
Va gjorde Zlatan då? Jo mål i stort sett varje match.
Och nej han var inte så kass som du vill få det till, han visade prov på fin bollbehandling och gjorde avgörande framspelningar till messi gång på gång. Samtidigt som Pep Guardiola hyllade honom varannan match.
Det är snarare du som borde kolla om matcherna och gärna med objektiva ögon.
Att han gjorde mål i stort sett varje match har du rätt i....dock tror jag till och med en 3-åring kunde se att zlatans form i dom första matcherna var allt annat än bra....ovän med bollen och rytmen saknades nästan helt.
2009-12-01, 07:18
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Det där var nog något av det mest fantastiska jag hört. Att Messi har spelsinne i klass med Iniesta och Xavi är vad som gör honom till världens bästa spelare. Såg du Barcelona spela förra säsongen överhuvudtaget? Messi har varit långt från fjolårsformen och skallerpressen har kanske diktat upp någon osämja mellan honom och Zlatan, men att läsa att han inte har någon blick för spelet kan jag fan inte bara låta gå omärkt förbi.
Men heregud människa, jag skrev inte en rad om förra säsongen. Skriver jag "har" problem bör jag inte har syfta på förra året. Ska vi dra in förra året börjar jag dock misstänka att han gjorde en jävla massa idiotval även då, bara att han lyckades med omvägarna så att man inte tänkte på det. I år blir det fan ren slapstick humor ibland när han sätter fart.
För närvarande håller jag hårt i tesen om att han helt enkelt är en "korkad" fotbollsspelare, och att det är det som stoppar honom från att bli totalt överlägsen.
2009-12-01, 11:31
Medlem
gunseng2s avatar
Kommer Zlatan bojkotta TV4 nu?
2009-12-01, 11:43
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Kommer Zlatan bojkotta TV4 nu?
Kommer säkert sluta med att firma Kåmark&Hussfelt går ut och ber om ursäkt samt dementerar sina "uppgifter" så blir Zlatan nöjd
2009-12-01, 19:29
Medlem
Bosnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Att han gjorde mål i stort sett varje match har du rätt i....dock tror jag till och med en 3-åring kunde se att zlatans form i dom första matcherna var allt annat än bra....ovän med bollen och rytmen saknades nästan helt.

Vart vill du komma? Det tog 1 år för Henry att anpassa sig till Barcelonas spelsätt. Det tog 3 matcher för Zlatan. Han är född för att spela fotboll. Sluta hata så mycket, det kan vara skadligt.
2009-12-02, 02:10
Medlem
annihilat0rs avatar
Hussfeldt och Kåmark kommer ej dementera uppgifterna då alla vi som följt Barcelona intensivt sedan juli vet att det är sanna uppgifter..
Detta borde och ska diskuteras i relationstråden för det handlar om personerna Zlatan och Messi. Messi skapar problem, och det ska lösas.
Officiellt blir det kaos därför dementerar idag Messis bror uppgifterna.

Jag återkommer.
2009-12-02, 02:51
Medlem
Kåmark only speaks truth!
2009-12-02, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annihilat0r
Hussfeldt och Kåmark kommer ej dementera uppgifterna då alla vi som följt Barcelona intensivt sedan juli vet att det är sanna uppgifter..
Detta borde och ska diskuteras i relationstråden för det handlar om personerna Zlatan och Messi. Messi skapar problem, och det ska lösas.
Officiellt blir det kaos därför dementerar idag Messis bror uppgifterna.

Jag återkommer.

Ja då är du ju sannerligen Barza-expert nu då!

OT: Visst passar Messi inte lika mycket som förr när han kommer in i dribblingsmode och visst är det mest Zlatan som råkar ut för det av naturliga skäl. Men jag tror att Messi helt enkelt försöker hitta sin form igen.
2009-12-02, 14:37
Medlem
annihilat0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyQuest
Ja då är du ju sannerligen Barza-expert nu då!

Nu då? Alright..?

Jo, jag har ägnat min höst åt Barcelona.

Zlatan behandlar Messi som alla andra, försöker ha kul samt lär känna dem på plan.
Messi ser upp till Zlatan, men samtidigt vill han inte att Zlatan ska ta över HANS stjärnstatus.
Messi borde sluta oroa sig över det då det är två olika spelare med olika spelstilar.
Jag hoppas verkligen Messi kan komma över dessa "osäkra" känslor, för vi vet ju alla vad han kan göra.

Harmoni mellan dessa två herrar kan ta Barcelona hur långt som helst.
Nu håller vi tummarna på att Zlatan lyckas charma bort Messis osäkerhet.
2009-12-02, 14:54
Medlem
Mario65as avatar
Tror inte äns att FC Barcelona vet vad TV4 eller Aftonbladet är för något
2009-12-02, 23:53
Medlem
headnods avatar
En påminnelse

Jag skulle bara vilja påminna er som sade att Zlatan inte skulle lyckas i Barcelona...

Hur har det gått hittils??! Hahaha loosers... Zlatan gör det igen.. och igen och igen......

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in