2009-11-09, 19:47
Medlem
Sanctuss avatar
För Sveriges skull hoppas jag han slutar i landslaget.
2009-11-09, 19:49
Medlem
Ballooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunepilosner
Det känns fel att dra in Henke i det här sammanhanget.
Han har haft personliga problem, skador, familjetrassel, på ett helt annat sätt än Z.
Och Henke känns faktiskt som en oerhört mycket mera fin och ödmjuk kille.

Bra sagt
2009-11-09, 19:53
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunepilosner
Man kan självklart inte förneka att Z gjort en massa mål.

Frågan är vem av killarna i landslaget som inte skulle ha gjort det, om man alltid får gå på topp, och vara den som alla bollar ska gå till... ?
Bra poäng. Så här dåligt har inte landslaget gått på länge. Finns en möjlighet att han gör mer skada än nytta i landslaget, även om han är den individuellt skickligaste spelaren i laget.
2009-11-09, 19:55
Medlem
NS_14s avatar
Zlatans försvarare blir löjligare och löjligare. Har svensk landslagsfotboll verkligen sjunkit så här lågt?

ALLA och jag säger ALLA europeiska landslag får loss sina stjärnspelare (vissa mer stjärnfyllda än andra) till kvalmatcherna och regeln är även så i mer betydelselösa landskamper. Undantaget är om det är en större och betydelsefull ligamatch några/någon dag bort även fast spelarna då alltid dyker upp på samlingarna.

Nu har således en-spelare-supportrarna påbörjat en kampanj (Henke Larsson började med detta) för att devalvera landskampsfotbollen ytterligare med att "förklara" och "förstå" varför spelare kan systematisera permanenta avhopp och hoppa in för att vikariera lite då och då när Sverige behöver det. För givetvis är vi inte i kontinuerligt behov av de få stjärnspelare Sverige har att erbjuda när det drar ihop sig till kvalspel? Det är ju i EM det smäller!

Landslaget kan inte tolerera att man använder det som svängdörr när det passar spelarna.
2009-11-09, 19:57
Medlem
Timjan256s avatar
Jag skiter om han inte är med och spelar en massa oviktiga matcher.
Spelar han kvalmatcherna förlåter jag honom.
2009-11-09, 19:58
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Zlatans försvarare blir löjligare och löjligare. Har svensk landslagsfotboll verkligen sjunkit så här lågt?

ALLA och jag säger ALLA europeiska landslag får loss sina stjärnspelare (vissa mer stjärnfyllda än andra) till kvalmatcherna och regeln är även så i mer betydelselösa landskamper. Undantaget är om det är en större och betydelsefull ligamatch några/någon dag bort även fast spelarna då alltid dyker upp på samlingarna.

Nu har således en-spelare-supportrarna påbörjat en kampanj (Henke Larsson började med detta) för att devalvera landskampsfotbollen ytterligare med att "förklara" och "förstå" varför spelare kan systematisera permanenta avhopp och hoppa in för att vikariera lite då och då när Sverige behöver det. För givetvis är vi inte i kontinuerligt behov av de få stjärnspelare Sverige har att erbjuda när det drar ihop sig till kvalspel. Det är ju i EM det smäller!

Landslaget kan inte tolerera att man använder det som svängdörr när det passar spelarna.

"Ett drygt år senare hade vi dessutom en profetia från Man Citys irländske landslagsvägrare Stephen Ireland. Jag refererade till det här på bloggen för någon månad sen, men nu drar jag det igen eftersom det är den hittills absolut bästa insikten kring hur en ny generation av fotbollsspelare resonerar kring landslagsspel.
– Personligen så tror jag att landskamper kommer att bli förpassade till dåtiden. Stoltheten och allt det där – jag tror att det blir mindre och mindre sånt. Dagens spelare ser det inte som något om nationens stolthet, de ser det mer som en plåga: "Gud, måste jag åka igen?". Så var det alltid för mig. Jag tror att ni kommer att bli förvånade över hur många spelare – unga spelare – som kommer att dra sig tillbaka från landslagsfotboll efter VM. Kolla på hur många matcher de spelar varje år – och lägg till pressen från klubbfotbollen – och det är svårt att se många spelare som njuter av att spela landslagsfotboll längre."

Från bank&niva bloggen
2009-11-09, 19:59
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14

Men för att man som spelare känner att man inte har tiden, orken eller trivseln att spela för laget ett år så ska man väl inte bli utestängd för alltid. Saker och ting ändras ju hela tiden.
2009-11-09, 20:03
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
"Ett drygt år senare hade vi dessutom en profetia från Man Citys irländske landslagsvägrare Stephen Ireland. Jag refererade till det här på bloggen för någon månad sen, men nu drar jag det igen eftersom det är den hittills absolut bästa insikten kring hur en ny generation av fotbollsspelare resonerar kring landslagsspel.
– Personligen så tror jag att landskamper kommer att bli förpassade till dåtiden. Stoltheten och allt det där – jag tror att det blir mindre och mindre sånt. Dagens spelare ser det inte som något om nationens stolthet, de ser det mer som en plåga: "Gud, måste jag åka igen?". Så var det alltid för mig. Jag tror att ni kommer att bli förvånade över hur många spelare – unga spelare – som kommer att dra sig tillbaka från landslagsfotboll efter VM. Kolla på hur många matcher de spelar varje år – och lägg till pressen från klubbfotbollen – och det är svårt att se många spelare som njuter av att spela landslagsfotboll längre."

Från bank&niva bloggen

Låter som en tänkbar "förklaring" av Zlatans största rövslickare - Simon Bank - för att "förstå" hans favorit under morgondagens förväntade försvarsartikel.
2009-11-09, 20:04
Medlem
2big4yous avatar
Ja det var på tiden att han lägger skorna på hyllan från landslaget.
Att dra på sig en landslagströja och representera sitt land i världens största sport ska man göra med stolthet,hjärta och engagemang ovasett om man spelar i Malta,Sverige eller Brasilien.
Gör man inte det till 100% då ska man inte vara med heller.
Och då ska man fan inte stå över landskamper och tro att man kan glida in på en räkmacka när det vankas EM-kval.
Hoppas Hamrén är stenhård på det!!!
Det spelar ingen roll om man heter Zlatan,spelar i Barcelona och leder alla jävla skytteligor och passningsligor och allt vad det heter.
2009-11-09, 20:09
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Men för att man som spelare känner att man inte har tiden, orken eller trivseln att spela för laget ett år så ska man väl inte bli utestängd för alltid. Saker och ting ändras ju hela tiden.

Tid har han absolut. Har man dock vare sig ork eller trivsel behöver man inte bli utestängd för alltid för att förstå att man inte har något i landslaget att göra.
2009-11-09, 20:10
Medlem
sunepilosners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
"... Jag tror att ni kommer att bli förvånade över hur många spelare – unga spelare – som kommer att dra sig tillbaka från landslagsfotboll efter VM. Kolla på hur många matcher de spelar varje år – och lägg till pressen från klubbfotbollen – och det är svårt att se många spelare som njuter av att spela landslagsfotboll längre."
Från bank&niva bloggen

Sant.
Sorgligt nog jävligt sant.
"Den individuella generationen"...

Känns inte roligt att åka ut till Råsunda nästa gång.
Pengarna styr allt numera, och egot.

SAAAATAN! Jag vill ha dom gamla goa kamperna, med feeeling på läktaren, glad pilsner före, och positiv förväntan... ...
2009-11-09, 20:12
Medlem
sunepilosners avatar
Stannar hemma, och kollar på "Bonde söker fru" i stället...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in